/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Router...
Fra : ConniePige
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 10-12-06 16:05

Ja så sidder jeg igen her på kandu.dk og håber på lidt hjælp fra jer....og jo jeg virkelig prøvet selv, men er simpelthen slidt helt ned til sokkerne nu og kan skutte se skoven for bare træer...

Sagen er den, at jeg er indehaver af en 3Com OfficeConnect Secure Router Software Version 1.02 Release Notes.....men installerings CD er blevet væk....hmmm ja det i sig selv er noget tis

Kigger så i de papirer jeg trods alt har og der står, at jeg kan bruge HP http://www.3com.com/downloads

3CR860-95 er det nr man bliver bedt om at indtaste

Der finder jeg osse noget der passer i version osv...har osse downloadet det men fatter ikke en klap af hvad det og hvad det skal bruges til....det er ihverfald ikke det jeg håbede på det var....tis

Mit spørgsmål....hvad er det jeg finder på den side og hvad skal det bruges til....???

Kan man idet hele taget finde det installeringsprogram nogen steder...??? .....elller er den eneste løsning at smide det væk og købe et nyt...???

Please hjælp mig lidt på vej....jeg har en teenager, der bare VIL på nettet lige NU

Connie

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-12-06 16:29

Hejsa

den side du henviser til (3CR860-95)

http://support.3com.com/infodeli/tools/routers/dua08609-5aaa01.pdf (fra side 14)

her finder du manualen, så dukan se/læse hvordan den skal sættes op.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 10-12-06 16:42

Hmmm....jamen tak for det....det er da en begyndelse

Ved ikke rigtigt hvordan du kom frem til den....jeg får denne side

http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=6&sort=effdt&sku=3CR860-95&order=desc

Hvad er det sååå...???

Connie

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-12-06 16:58

ved at vælge "all downolads"

der er nogle firmware opdateringer til routeren.
manualen findes på flere sprog (bare ikke på dansk)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-06 17:02

Denne vil jeg prøve at små oversætte:
http://support.3com.com/infodeli/tools/routers/dia08609-5aaa01.pdf
Når du har hentet denne pdf.
Du har 5 netstik bagpå 1 alene og 4 sammen.
sæt en ledning fra din comp og hen til een af de 4 (det er ligemeget hvilken comp)
start den comp som er tilsluttet routeren.
start Internet explorer (blæs på at den ikke får forbindelse)
skriv så der står:
http://192.168.1.1 og tryk enter
User = admin
password = admin
Nu bør du være inde i din router og du kan se noget der hedder wizard
tryk på den og følg anvisningen.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 10-12-06 17:05

Det vil jeg prøve...

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 10-12-06 17:37

Kunne se ud som om ham, der sidst har sat den op har ændret password såå....

Hvad med en kort oversættelse af følgende:

Forgotten The System Password

--------------------------------------------------------------------------------

If you've not set a System Password before, the unit will accept the default password "admin". Remember that all passwords are case sensitive.

If you have changed the System Password but cannot remember it, then the following procedure can be used to reset the Secure Router back to its factory default settings. This will set the System Password back to "admin" but will also:

Clear any configuration you may have already entered.

Disconnect any network connections hosted by the Secure Router.

Note: 3Com recommends that you print this page before proceeding.

--------------------------------------------------------------------------------

To reset the Secure Router:

Remove power from the Secure Router.

Disconnect all your computers and the cable or DSL modem from the Secure Router.

Using an Ethernet cable, connect the Ethernet Cable/DSL port on the rear of the Secure Router to any one of the LAN ports.

Re-apply power to the Secure Router. The Alert LED will flash as the Secure Router starts up, and after approximately 30 seconds will start to flash more slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once the Alert LED has started to flash slowly, remove power from the Secure Router.

Remove the cable connecting the Ethernet Cable/DSL port to the LAN port, and reconnect one of your computers to one of the Router's LAN ports.

Re-apply power to the Secure Router, and when the start-up sequence has completed, browse to http://192.168.1.1 and run the configuration wizard. You may need to restart your computer before you attempt this.

Alternatively, Restore previously saved settings:

Log onto the Secure Router using the password "admin".
Click on the System Tools menu.
Click on the Configuration tab
Follow the instructions in Restoring a Previously Saved Configuration.

When the configuration wizard has completed, you may reconnect your network.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 17:44

Ja men vender tilbage lidt senere og forklarer hvordan du resetter til fabriksindstillinger.
(hvis ikke DK fortæller det i mellemtiden.)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-12-06 18:16

for at sætte den tilbage til fabriks indstiillinger skal du

fjerm ALLE ledninger (netværkskabler) til computere, tag også strømstik ud.
du skal så lave en forbindelse med det kabel som sidder i Cable/DSL og til een af de 4 andre
udgange (hvor du sætter computerne til) når lysene begunder at blinke langsommere efer ca 30 sek. tag så strømen fra igen og tag stikke ud igen mellem Cable/DSL og Lan
sæt strøm til igen og gå så til 192.168.1.1 nu skulle brugenavn og pass gerne være admin og følg guiden

side 76
Re-apply power to the Router. The Alert LED will flash as the
Router starts up, and after approximately 30 seconds will start to
flash more slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once
the Alert LED has started to flash slowly, remove power from the
Router.
5 Remove the cable connecting the Cable/DSL port to the LAN
port, and reconnect one of your computers to one of the Router
LAN ports.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 10-12-06 18:45

Mange tak....prøver igen...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 21:11

Hvis du ikke får det til at virke.........................så er der intet spørgsmål som er for dumt.
Bare spørg.
Så må vi evt. prøve at forklare noget bedre.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 11-12-06 07:53

Takker mange gang e.c....det er jeg rigtig glad for at høre for det kan sgu godt sommetider være meget flovt, at blive ved med at spørge....går i gang med det igen her i løbet af formiddagen

Så indtil videre hav en god da begge to

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-12-06 12:00

Hvad så lille ConniePige, sker der noget, eller er du faldet helt af nettet.

Stil du bare flere spørgsmål!
Husk der findes ingen dumme spørgsmål; kun dumme svar!

For dem der intet ved er alle spørgsmål lige vigtige!

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 04-01-07 17:49

Tak for svaret e.c.