/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
adgang nægtes til gl harddisk
Fra : imbos
Vist : 350 gange
67 point
Dato : 10-12-06 11:20

Min gamle pc gik ned, og jeg fik skiftet både bundkort og harddisk. Da reparatøren satte ny harddisk i, satte han også den gamle i.
På den gamle harddisk har jeg selvfølgelig mange vigtige dokumenter og ikke mindst billeder. Når jeg bruger Stifinder, kan jeg se alle mine gamle mapper, men når jeg dobbeltklikker på en af dem, får jeg beskeden:
"F:\Documents and Settings\All Users\Poul\Dokumenter er ikke tilgængelig,
Adgang nægtet"

Min profil på den gamle hd var beskyttet med adgangskode i windows XP, og jeg er sikker på, at det er årsagen til, at jeg nu ikke kan få adgang, for jeg kan nemlig godt få adgang til mine børns dokumenter.
Jeg husker selvfølgelig PW, men jeg bliver ikke spurgt om det - der er simpelthen bare ikke adgang.

Hjælp!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 11:28

Har du samme logon som på den gamle.
Er du logget på som administrator.
Har du prøvet at højreklikke og ændre adgangsbetingelserne.
h-klik > egenskaber > deling > prøv at ændre lidt så du får kontrol over den HD/mappe.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-12-06 11:31

Ellers må du overtage ejerskabet af disken.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 77 point
Dato : 10-12-06 12:05

Jeg ville følge peet49 råd

sådan gør du det.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421#2#2

Godkendelse af svar
Fra : imbos

Dato : 10-12-06 14:55

Tak for svaret Fijala.

Det virkede sør'me, og jeg havde ikke klaret det uden dit link!

Venlig hilsen
Imbos

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 17:54

Jeg har selv fået linket herinde for et par år siden da det var mig der var i problemer.
Det er jo gennemgående et godt forum at få hjælp i.

Takker for point