/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Problem med Excel.?
Fra : Claus999
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 10-12-06 11:12

Hej.

Når jeg trykker på udskriv-knappen for at få printet et dokument ud, så fremkommer der en stiblet linje ned gennem arket i mellem 2 kolonner.

Problemet er bare at jeg ikke får det på højre side at linje med når jeg udskriver, hvilket jeg ellers skulle.

Nogen der kan hjælpe.?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 11:34

Marker hele det område som du vil udskrive
så op i filer > ned til udskriftåmråde > angiv udskriftområde

Hvis ellers området ikke er større end dit papir så får du det hele med.

Det kan du se i > filer > vids udskrift > tryk på margener > ryk evt lidt så det kan være der.
Er næste markeret vil der blive udskrevet 2 sider

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-12-06 12:17

Er det ikke bare skidt i din printer?
Prøv at skriv ud fra et andet program.
og se om samme streg kommer..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 10-12-06 13:38

Ja ved godt jeg kan markere det hele og så udskrive dokumentet, men da programmet bliver brugt til at skrive regninger i, så skal jeg skrive rigtig mange eksemplarer ud.

Dermed tager det for lang tid at markere arket, når jeg skriver så mange dokumenter ud.

Ikke nogen der ved hvordan jeg flytter den stiblede linje en kolonne til højre.?
Har prøvet at "tage fat" i linjen, men den kan tilsyneladende ikke flyttes med musen.

PÅ forhånd tak.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-12-06 15:46

Hej Claus,

den stiplede linie du omtaler - ser du formodentligt på din skærm!
Det betyder, at din udskrift er bredere en hvad du kan skrive på papiret.
Så enten må du sætte skriftstørrelsen ned eller ændre på højre/venstre margin eller ændre på kolonnebredden på en eller flere kolonner.
Det kunne jo tænkes, at din tekst kolonne kunne tilpasses og hvis du samtidigt lader teksten ombryde på 2 eller flere linier - burde du kunne løse det.

Du kan ikke flytte den stiplede linie, men ændre på kolonnebredde, skriftstørrelse og margin.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 10-12-06 16:28

Hvis du havde fulgt min anvisning, kunne du markere området som skal skrives ud.
Det område bibeholdes når det er makeret og valgt som udskriftområde.
Kan det ikke være der kunne du (som jeg fortalte) flytte margin.
Prøv min anvisning inden du kasserer den.

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 10-12-06 18:16

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 18:57

Den stiplede margin har jeg også været oppe at slås med.