/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Tekstombrydning
Fra : Højris
Vist : 938 gange
50 point
Dato : 10-12-06 09:58

Tekstombrydning !

Havde for år tilbage et program til tekstombrydning, eks. Skannede en faktura fra TDC ind i Excel og arbejdede med det. Kan nogle her huske hvad den sjover hedder.

MVH. Højris.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-06 12:01

Tekstombrydning i Excel - mener du ikke Word?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-12-06 12:11

er det ikke et ocr-program du søger ? (altså et program til optisk tekst-/karakter-genkendelse)

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-12-06 12:48

Nej Moster ikke specielt word.

Det er et program der snupper tekst, ud fra et scanned billede og gør det anvendeligt til redigering
bla.word men også excel.

Hilsen John Højris

NB.
Hils camilla

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-12-06 12:54

hcma !
ja det kan man jo godt kalde det, når det er scannet.

Hilsen John Højris

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-12-06 14:58

Citat
NB.
Hils camilla
Du ser hende nok før jeg.....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-12-06 15:07
Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 25 point
Dato : 10-12-06 15:08
Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 06-01-07 10:47

Tak for svaret hcma.

Jeg er ikke i tvivl om at et af de links er brugbare.
Men det eller der fandt jeg ikke navnet, måske er det forduftet fra omverden.
Det er trosalt tilbage en gang sidst i forige århundrede at jeg brugte det.
MVH. Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-01-07 14:54

Det var ligodt s..... Så fire timer senere !!

Af en eller anden grund fandt jeg de gamle dos og win 95 3,5 diske frem og så dem igennem.
Forbløffelsen var stor, pludselig var der en mappe der hed TekstBridge classic, ja jeg kunne
Ikke få armene ned igen, mennn ”træerne vokser jo ikke ind i himmelen” ti mappen var tom.
Det jeg ledte efter, fandt jeg dog navnet TekstBridge classic en og anden har nok også stødt på den.

Jeg syntes lige, at jeg måtte berette

Hilsen Højris.