/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon i850 blinker 9 gange
Fra : henrikhihat
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 10-12-06 09:07

Hej alle! Forleden dag holdt min tre år gamle printer helt om med at fungere. Jeg har siden fundet ud af at et forskelligt antal blink fra 1 - 8 indikerer forskellige problemer. På nettet har jeg fundet måder at ophæve fx. et stop pga. fyldt blæktank .

Jeg mener at jeg har fulgt beskrivelserne, og har herefter forsøgt at ophæve alle de fejlmeldinger, som printeren kan have akkumuleret . Dog har jeg ingen steder læst hvad ni blink skulle betyde.

Ydermere er der det ved printeren, at den slet ikke arbejder, og efter beskrivelserne burde maskinen kunne høres arbejde. Er der nogen der har en god ide? eller er der nogen som vil anbefale et værksted i nærheden af København, hvor det kan betale sig at lade printeren reparere. (Printeren var "bedste køb" i "Tænk og Test" på købstidspunktet og kostede 1500).

Alternativt kan jeg jo købe en Canon Pixma ip 5200R med netværkskort så alle vore tre PC´er kan printe trådløst. PS: har sådan en brug for en printerserver ? (sælges med printerserver på DBA.dk)?

Og afslutningsvis: Min i850 har kørt uhyre billigt fordi jeg har købt nogle store pakker uoriginalt blæk. Er der nogen der har erfaringer med driftsøkonomien på Canons Pixma printere som fx. ovenstående?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-06 10:57

Det er dit printerhoved der er stået af, efter brug af uoriginal blæk, man kan kun bruge det i
kortere tid, da det stille og roligt ødelægger printerhovedet.

Nyt printerhoved er lige så dyrt som en ny printer

Kommentar
Fra : smik

Dato : 10-12-06 11:06

http://www.infocare.dk/frontpage.aspx?m=20 Ballerup.

Nu kan jeg ikke huske om 9 blink er mainboard fejl eller printerhovedet som fejler. Da det ca. 1 år siden jeg arbejde der.

Canon Pixma ip 5200R er en rigtig god printer, men lidt følsom over for uorginalt blæk, hvor vi har set at det er løbet ud i maskinen.

Mvh. Smik

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 10-12-06 11:10

En printer med indbygget netkort eller isat netkort kan styres via netværket.
Skal det være trådløst, så køb en (USB) printer og en trådløs printserver.
En netværksprinter (kabel) kan styres af alle som har adgang til samme net - kabel/trådløst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-06 11:11

smik..... Har vi mon været kollegaer hos Canon???

Kommentar
Fra : smik

Dato : 10-12-06 11:41

Nordsted1...... Check lige din mail her på Kandu

Godkendelse af svar
Fra : henrikhihat

Dato : 12-12-06 10:39

Tak for svaret e.c.
En af jer skulle have lidt points. Jeg blev alt i alt mest klogere ved dit indlæg.

Mvh Henrikhihat

Kommentar
Fra : Nordic-Ink

Dato : 30-01-07 17:26

Hej
Det er ikke printerhovedet når den melder den fejl,det burde i der har arbejdet på Canon vide.
9 blink er EEPROM fejl - en defekt i hovedplatinen

Hvad angår kopiblæk er det en gammel skrøne at de ødelægger printhovedet hurtigere end med original blæk.
Der findes helt klart billig blæk som ikke er det bedste du kan gøre mod din printer men hvis du bruger god kopiblæk vil der ikke være andre eller større problemer end med original blæk.

hilsen
Michael
www.Nordic-ink.dk