/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Maks. størrelse på indkomne mails??
Fra : Mone
Vist : 1256 gange
255 point
Dato : 05-01-03 23:56

Hej alle

Mon der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har idag modtager en mail fra "postmaster" med denne meddelelse.:
"ATTENTION: Bounced Message Notification, Max Message Size!!"

Der var en henvisning til en dansk side hvor der stod dette.:"Maks. størrelse på indkomne mails"
Så det jeg har fundet ud af er, at der er for lidt plads i min mailbox, er det korrek???

Så nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg lavet mere plads???

Dette står også i meddelelsen.:
Quota Type: Max Message Size
Quota Available: 102400
Total Quota: 102400

De mapper jeg har oprettet, har jeg tømt næsten alle sammen idag, så der ligger faktisk overhovedet ingen mail. Da jeg havde gjort det, bad jeg om at få den sendt igen fra afsender, men jeg kan stadig ikke modtage den.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og helst "på dansk" ik', for jeg er ikke så god til alle de tekniske udtryk.

På forhånd
Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:04

hvis der er en person de har sendt dig en mail på 10 MB så har du næsten nået grænsen, og en advarsel sendes til dig, så det er en advarsel !!!!
De fleste udbydere har en web-funktion, den kan du prøve at bruge og se om der er nogen mails der "hænger"

hvilken udbyder er der tale om

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:08

Rettelse:
så det er sikkert bare en advarsel

Min far fik på 2 dage denne advarsel, han fandt så ud af at der var en person som prøvede at sende ham flere/mange mails med store billeder

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:08

Jeg glemte lige at skrive, jeg kører Outlook express, Wondows XP, TDC ADSL.

Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:12

unskyld men jeg retter lige på mig selv igen
Min far fik på 2 dage denne advarsel 3 gange

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:18

Ja Uffe, jeg er klar over at det er en advarsel, men det jeg gerne vil vide er.:

Hvordan bærer jeg mig ad med at få mere plads i indkommen post???

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 00:16

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev :

>De mapper jeg har oprettet, har jeg tømt næsten alle sammen idag, så der
>ligger faktisk overhovedet ingen mail. Da jeg havde gjort det, bad jeg
>om at få den sendt igen fra afsender, men jeg kan stadig ikke modtage
>den.

En vedhæftet fil bliver ca. 1/3 større i mails, p.gr.a. overhead
og konvertrering til text, så du kan ikke modtage filer, der er
større end ca. 7MB.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:22

Ja det er jeg også klar over, og jeg har også tømt næsten alt hvad jeg havde af mail, det har jeg også skrevet i indlægget.

Det er dette jeg gerne vil vide hvordan man gør.
Hvordan bærer jeg mig ad med at få mere plads i indkommen post???

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:26

"Knud Gert Ellentoft" skrev d. 06-01-03 00:16 dette indlæg :
>>
> En vedhæftet fil bliver ca. 1/3 større i mails, p.gr.a. overhead
> og konvertrering til text, så du kan ikke modtage filer, der er
> større end ca. 7MB.
>
Vil det sige at jeg skal bede vedkommende om at sende det af flere
gange, eller pakke det sammen på en eller anden måde???

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:27

Når den er tømt, så er der masser af plads igen !!!
Der er fiks/simpel måde, at checke sin konto. Man sender sig selv en mail i dette tilfælde prøver du så bare at sende en vedhæftet mail med på 1-5MB og så tømmer du, og ser om du ikke får den igen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:36

Hej Uffe.

Jeg har jo tømt næsten hele min mailbox idag, og jeg har bedt vedkommende om at sende den igen "efter" jeg havde tømt den, men jeg får stadig den samme meddelelse fra "Postmaster". Så det er jo åbenbart fordi meddelelsen er for stor.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:37

jeg kan også prøve at "tegne" det, i eksemplet siger vi at tdc sender en advarsel når 3/4 ()af pladsen er brugt op

1) Din veninde sender 2 mails med billeder/programmer/andet som fylder ialt 9MB
2) Hos TDC "ser" mailserveren at du har nået advarsels-grænsen, og sender dig en advarsel
3) Du henter dine mails, og så er din konto igen på 0MB og du har frigjort den plads som var skyld i advarselen
4) alt er som det skal være igen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:39

Ja, det var det som min far også var ude for
prøv engang at hør, personen om hvor meget det fylder.
Det er pladsen på TDC's mailserver, som genererer en advarsel, at du sletter noget på din computer hjælper ikke noget

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 00:44

Og forslaget med at pakke/sende af flere omgange bliver nødvendigt

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 00:57

Hej Uffe.

Det forslag er mit eget
Det er et spøgrsmål til Knud Gert Ellentoft på hans kommentar.

Mvh
Mone

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 255 point
Dato : 06-01-03 01:16

Hej Mone;

Som det ganske rigtigt er skrevet af Uffe29. Det er din postbox hos TDC der er for lille til den/de mails der sendes.
Det eneste du kan gøre er, at tage kontakt til TDC og spørge om muligheden for, at få udvidet pladsen i sin postbox. Du kan ikke selv gøre noget fra din computer.

Du skal nok forvente, at TDC vil sige I skal op på et erhvervsabonnement af én eller anden art, hvor i så "køber" adgang til mere diskplads til jeres mailbox. Er det tilfældet skal i nok overveje at flytte til en anden udbyder, da TDC ikke hører til blandt de billigste.

Vælger i en anden udbyder til jeres postbox kan i sagtens bej´holde jeres nuværende mailadresse, da I selv kan ændre den til at videresende mail fra TDC til en anden udbyder.

Håber dette hjalp lidt.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 01:21

i know det var også bare et svar, på det spørgsmål du skrev til Knud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 01:28

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev :

>Vil det sige at jeg skal bede vedkommende om at sende det af flere
>gange, eller pakke det sammen på en eller anden måde?

Pak det og split det med f.eks. winrar.

Når du har hentet del et, så kan næste del postes.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 01:59

Hej Smitty.

"Du kan ikke selv gøre noget fra din computer".

Nååå, nu forstår jeg "jeg kan *ikke* selv lave mere plads"

Det var jo lige det jeg ville vide, altså ikke at jeg ikke selv kunne, men
*hvordan* jeg fik mere plads.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 02:09

Tak for point, og godt nytår

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 02:11

hov, øhh... undskyld jeg troede at jeg fik dem

men godt nytår alligevel

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 02:23

Hov, øhhh...... hvorfor troede du det ?

Du fortalte mig jo *ikke*, at jeg *ikke* selv kunne skaffe mere plads vel
Eller gjorde du???

Så må jeg have overset det
Men hvis du syntes at du er blevet "snydt", så må du liiiige fortælle mig *hvor* det står, for så ka' du da godt få et par point, hvis det sku' vær', ska' det vær'??

Og så også GODT NYTÅR
til dig iog alle andre.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 09:28

Mone wrote:

> Jeg har idag modtager en mail fra "postmaster" med denne meddelelse.:
> "ATTENTION: Bounced Message Notification, Max Message Size!!"

Siden du nu modtager mailen om at postkassen er fuld må jeg lige
høre om det er dig der prøver at sende en stor fil til en eller
anden? Hvis det er, er det sandsynligvis modtagerens postmaster
der brokker sig over at du prøver at fylde modtagerens mailbox op,
så hjælper det ikke meget at du rydder op i din egen mailbox.

Uanset hvilken vej der sendes, så lyder det som om filen skal
klippes over i nogle mindre bidder. Winrar
<http://www.rarlab.com/> er en mulighed, den kan både pakke,
klippe og samle igen. Hjsplit <http://www.freebyte.com/hjsplit/>
er en anden, den pakker ikke tingene, til gengæld er den måske
nemmere at gå til??

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 11:56

"Thomas Strandtoft" skrev d. 06-01-03 09:28 dette indlæg :

> Siden du nu modtager mailen om at postkassen er fuld må jeg lige
> høre om det er dig der prøver at sende en stor fil til en eller
> anden?

Hej Thomas.

Nej det er ikke mig der prøver at sende.

Det er en der sender en mail til mig, og det kan meget vel være nogle billeder, da personen maler meget, men da jeg jo kun modtager meddelelsen fra "Postmaster", kan jeg jo desværre ikke se om der er en fil med eller ej.

Men jeg har sendt en mail til vedkommende og bedt om, hvis det er billeder, at sende lidt af gangen. Så jeg håber det løser sig.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 12:39

Du skrev at du fik en advarsel, om at du ikke havde mere plads, og jeg fortalte (og tegnede at når du hentede dine mails, så fik du din plads tilbage den er vel ikke længere !!!!

Snydt, næhhh....
forvirret, jow

Men nok om det, du fik løst problemet, det er det det handler om

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 06-01-03 13:08

Hej Uffe29

Se lige på denne linie, som jeg har hentet oppe i mit indlæg.

"Så nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg lavet mere plads???"

Prøv at gå op og læs det hele igennem igen, så kan du se, at det
er det jeg spørger om.

Så hvorfor er *du* forvirret?? Men jeg blev forvirret af alle de ting du skrev, for det var jo ikke det jeg spurgte om.

Nå pyt, så er vi 2 der er forvirret, med hver sit *fortegn*

Venlig hilsen
Mone
Ha' en fortsat go' dag.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-01-03 13:11

tak i lige måde