/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Genstridig virus
Fra : Fijala
Vist : 1215 gange
500 point
Dato : 09-12-06 13:20

Nu er jeg sgu nødt til at få lidt hjælp. Denne kan jeg ikke komme af med så lidt hjælp vil være dejlig

Log file

* HijackThis v1.99.1 *
Written by Merijn - merijn@spywareinfo.com
http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip
http://www.merijn.org/index.html

See bottom for version history.

The different sections of hijacking possibilities have been separated into the following groups.
You can get more detailed information about an item by selecting it from the list of found items OR highlighting the relevant line below, and clicking 'Info on selected item'.

R - Registry, StartPage/SearchPage changes
R0 - Changed registry value
R1 - Created registry value
R2 - Created registry key
R3 - Created extra registry value where only one should be
F - IniFiles, autoloading entries
F0 - Changed inifile value
F1 - Created inifile value
F2 - Changed inifile value, mapped to Registry
F3 - Created inifile value, mapped to Registry
N - Netscape/Mozilla StartPage/SearchPage changes
N1 - Change in prefs.js of Netscape 4.x
N2 - Change in prefs.js of Netscape 6
N3 - Change in prefs.js of Netscape 7
N4 - Change in prefs.js of Mozilla
O - Other, several sections which represent:
O1 - Hijack of auto.search.msn.com with Hosts file
O2 - Enumeration of existing MSIE BHO's
O3 - Enumeration of existing MSIE toolbars
O4 - Enumeration of suspicious autoloading Registry entries
O5 - Blocking of loading Internet Options in Control Panel
O6 - Disabling of 'Internet Options' Main tab with Policies
O7 - Disabling of Regedit with Policies
O8 - Extra MSIE context menu items
O9 - Extra 'Tools' menuitems and buttons
O10 - Breaking of Internet access by New.Net or WebHancer
O11 - Extra options in MSIE 'Advanced' settings tab
O12 - MSIE plugins for file extensions or MIME types
O13 - Hijack of default URL prefixes
O14 - Changing of IERESET.INF
O15 - Trusted Zone Autoadd
O16 - Download Program Files item
O17 - Domain hijack
O18 - Enumeration of existing protocols and filters
O19 - User stylesheet hijack
O20 - AppInit_DLLs autorun Registry value, Winlogon Notify Registry keys
O21 - ShellServiceObjectDelayLoad (SSODL) autorun Registry key
O22 - SharedTaskScheduler autorun Registry key
O23 - Enumeration of NT Services

Command-line parameters:
* /autolog - Automatically scan the system, save a logfile and open it
* /ihatewhitelists - ignore all internal whitelists
* /uninstall - remove all HijackThis Registry entries, backups and quit

* Version history *

[v1.99.1]
* Added Winlogon Notify keys to O20 listing
* Fixed crashing bug on certain Win2000 and WinXP systems at O23 listing
* Fixed lots and lots of 'unexpected error' bugs
* Fixed lots of inproper functioning bugs (i.e. stuff that didn't work)
* Added 'Delete NT Service' function in Misc Tools section
* Added ProtocolDefaults to O15 listing
* Fixed MD5 hashing not working
* Fixed 'ISTSVC' autorun entries with garbage data not being fixed
* Fixed HijackThis uninstall entry not being updated/created on new versions
* Added Uninstall Manager in Misc Tools to manage 'Add/Remove Software' list
* Added option to scan the system at startup, then show results or quit if nothing found
[v1.99]
* Added O23 (NT Services) in light of newer trojans
* Integrated ADS Spy into Misc Tools section
* Added 'Action taken' to info in 'More info on this item'
[v1.98]
* Definitive support for Japanese/Chinese/Korean systems
* Added O20 (AppInit_DLLs) in light of newer trojans
* Added O21 (ShellServiceObjectDelayLoad, SSODL) in light of newer trojans
* Added O22 (SharedTaskScheduler) in light of newer trojans
* Backups of fixed items are now saved in separate folder
* HijackThis now checks if it was started from a temp folder
* Added a small process manager (Misc Tools section)
[v1.96]
* Lots of bugfixes and small enhancements! Among others:
* Fix for Japanese IE toolbars
* Fix for searchwww.com fake CLSID trick in IE toolbars and BHO's
* Attributes on Hosts file will now be restored when scanning/fixing/restoring it.
* Added several files to the LSP whitelist
* Fixed some issues with incorrectly re-encrypting data, making R0/R1 go undetected until a restart
* All sites in the Trusted Zone are now shown, with the exception of those on the nonstandard but safe domain list
[v1.95]
* Added a new regval to check for from Whazit hijack (Start Page_bak).
* Excluded IE logo change tweak from toolbar detection (BrandBitmap and SmBrandBitmap).
* New in logfile: Running processes at time of scan.
* Checkmarks for running StartupList with /full and /complete in HijackThis UI.
* New O19 method to check for Datanotary hijack of user stylesheet.
* Google.com IP added to whitelist for Hosts file check.
[v1.94]
* Fixed a bug in the Check for Updates function that could cause corrupt downloads on certain systems.
* Fixed a bug in enumeration of toolbars (Lop toolbars are now listed!).
* Added imon.dll, drwhook.dll and wspirda.dll to LSP safelist.
* Fixed a bug where DPF could not be deleted.
* Fixed a stupid bug in enumeration of autostarting shortcuts.
* Fixed info on Netscape 6/7 and Mozilla saying '%shitbrowser%' (oops).
* Fixed bug where logfile would not auto-open on systems that don't have .log filetype registered.
* Added support for backing up F0 and F1 items (d'oh!).
[v1.93]
* Added mclsp.dll (McAfee), WPS.DLL (Sygate Firewall), zklspr.dll (Zero Knowledge) and mxavlsp.dll (OnTrack) to LSP safelist.
* Fixed a bug in LSP routine for Win95.
* Made taborder nicer.
* Fixed a bug in backup/restore of IE plugins.
* Added UltimateSearch hijack in O17 method (I think).
* Fixed a bug with detecting/removing BHO's disabled by BHODemon.
* Also fixed a bug in StartupList (now version 1.52.1).
[v1.92]
* Fixed two stupid bugs in backup restore function.
* Added DiamondCS file to LSP files safelist.
* Added a few more items to the protocol safelist.
* Log is now opened immediately after saving.
* Removed rd.yahoo.com from NSBSD list (spammers are starting to use this, no doubt spyware authors will follow).
* Updated integrated StartupList to v1.52.
* In light of SpywareNuker/BPS Spyware Remover, any strings relevant to reverse-engineers are now encrypted.
* Rudimentary proxy support for the Check for Updates function.
[v1.91]
* Added rd.yahoo.com to the Nonstandard But Safe Domains list.
* Added 8 new protocols to the protocol check safelist, as well as showing the file that handles the protocol in the log (O18).
* Added listing of programs/links in Startup folders (O4).
* Fixed 'Check for Update' not detecting new versions.
[v1.9]
* Added check for Lop.com 'Domain' hijack (O17).
* Bugfix in URLSearchHook (R3) fix.
* Improved O1 (Hosts file) check.
* Rewrote code to delete BHO's, fixing a really nasty bug with orphaned BHO keys.
* Added AutoConfigURL and proxyserver checks (R1).
* IE Extensions (Button/Tools menuitem) in HKEY_CURRENT_USER are now also detected.
* Added check for extra protocols (O18).
[v1.81]
* Added 'ignore non-standard but safe domains' option.
* Improved Winsock LSP hijackers detection.
* Integrated StartupList updated to v1.4.
[v1.8]
* Fixed a few bugs.
* Adds detecting of free.aol.com in Trusted Zone.
* Adds checking of URLSearchHooks key, which should have only one value.
* Adds listing/deleting of Download Program Files.
* Integrated StartupList into the new 'Misc Tools' section of the Config screen!
[v1.71]
* Improves detecting of O6.
* Some internal changes/improvements.
[v1.7]
* Adds backup function! Yay!
* Added check for default URL prefix
* Added check for changing of IERESET.INF
* Added check for changing of Netscape/Mozilla homepage and default search engine.
[v1.61]
* Fixes Runtime Error when Hosts file is empty.
[v1.6]
* Added enumerating of MSIE plugins
* Added check for extra options in 'Advanced' tab of 'Internet Options'.
[v1.5]
* Adds 'Uninstall & Exit' and 'Check for update online' functions.
* Expands enumeration of autoloading Registry entries (now also scans for .vbs, .js, .dll, rundll32 and service)
[v1.4]
* Adds repairing of broken Internet access (aka Winsock or LSP fix) by New.Net/WebHancer
* A few bugfixes/enhancements
[v1.3]
* Adds detecting of extra MSIE context menu items
* Added detecting of extra 'Tools' menu items and extra buttons
* Added 'Confirm deleting/ignoring items' checkbox
[v1.2]
* Adds 'Ignorelist' and 'Info' functions
[v1.1]
* Supports BHO's, some default URL changes
[v1.0]
* Original release

A good thing to do after version updates is clear your Ignore list and re-add them, as the format of detected items sometimes changes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 14:09

Det er så ikke den rigtige log. Prøv dette i stedet for:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 16:47

undskyld men jeg så ikke engang efter hvad det var for en. man har vist lige travlt nok

Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SAService.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
E:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
E:\Programmer\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.exe
E:\WINDOWS\WebCam\M1000\M1000Mnt.exe
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
E:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\Documents and Settings\Finn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\PENVHTH6\hjtspecial[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O2 - BHO: XBTP06568 - {311F9DE8-6126-4EEE-B15F-65CBB3B4F9F6} - E:\Programmer\AOL Security Toolbar\tbu38\AOL_security_toolbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: AOL Security Toolbar - {3BB63FD4-3C00-44D7-94A9-5DE211900DEF} - E:\Programmer\AOL Security Toolbar\tbu38\AOL_security_toolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] E:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [kav] "E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "E:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [M1000Mnt] M1000Rmv.exe /StartStillMnt
O4 - HKLM\..\Run: [IJNetworkScanUtility] E:\Programmer\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "E:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = E:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com ActionRunner Class) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com SmartIssue) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {0D6709DD-4ED8-40CA-B459-2757AEEF7BEE} (Dldrv2 Control) - http://download.gigabyte.com.tw/object/Dldrv.ocx
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.mpw.no/TvNorge/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://scan.safety.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5059.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119004814077
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1133534106187
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {A90A5822-F108-45AD-8482-9BC8B12DD539} (Crucial cpcScan) - http://www.crucial.com/controls/cpcScanner.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/layout/default01/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://E:\Programmer\AutoCAD 2002\AcPreview.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: siteadvisor - {3A5DC592-7723-4EAA-9EE6-AF4222BCF879} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - E:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Active Virus Shield (AVP) - Unknown owner - E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - E:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - E:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - Unknown owner - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SAService.exe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 16:49

Glem det igen nu er den da helt gal. Det er ikke engang den samme pc.

Har gang i 3 pcer med fejl og er ved at hjælpe fruen med at flytte møbler.

Jeg vender lige tilbage i morgen når jeg er blevet helt frisk i roen Har nemlig ikke tid lige nu (siger hun)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 17:49

Helt ok, men fix lige den her med HijackThis:

O16 - DPF: {0D6709DD-4ED8-40CA-B459-2757AEEF7BEE} (Dldrv2 Control) - http://download.gigabyte.com.tw/object/Dldrv.ocx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 17:51

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 19:51

Kender i ikke det at man regner med at man kan nå en hel masse, men alderen er vist begyndt at trykke, ihvertfald da lige idag. Pyha den var hård.

Jeg hart lige kørt denne "gale" pc og cleanet den med HijackThis som du nævnte sti_s og her er den næste log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SAService.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
E:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
E:\Programmer\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
E:\WINDOWS\WebCam\M1000\M1000Mnt.exe
E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.exe
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
E:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\Documents and Settings\Finn\Dokumenter\Finn\Hijackthis\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O2 - BHO: XBTP06568 - {311F9DE8-6126-4EEE-B15F-65CBB3B4F9F6} - E:\Programmer\AOL Security Toolbar\tbu38\AOL_security_toolbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: EWPBrowseObject Class - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: AOL Security Toolbar - {3BB63FD4-3C00-44D7-94A9-5DE211900DEF} - E:\Programmer\AOL Security Toolbar\tbu38\AOL_security_toolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] E:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [kav] "E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "E:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [M1000Mnt] M1000Rmv.exe /StartStillMnt
O4 - HKLM\..\Run: [IJNetworkScanUtility] E:\Programmer\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "E:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "E:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = E:\Programmer\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://E:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {01111C00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com ActionRunner Class) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlar.cab
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com SmartIssue) - http://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {39D420B3-E0EB-424C-89AA-C24F8DE7EF79} (KooPlayer Control) - http://www.mpw.no/TvNorge/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://scan.safety.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5059.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1119004814077
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1133534106187
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {A90A5822-F108-45AD-8482-9BC8B12DD539} (Crucial cpcScan) - http://www.crucial.com/controls/cpcScanner.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://as.photoprintit.de/ips-opdata/layout/default01/activex/IPSUploader.cab
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://E:\Programmer\AutoCAD 2002\AcPreview.ocx
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{1BC87B81-576F-4518-AC0D-5486EF860468}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: siteadvisor - {3A5DC592-7723-4EAA-9EE6-AF4222BCF879} - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SiteAdv.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - E:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Active Virus Shield (AVP) - Unknown owner - E:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - E:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - E:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - Unknown owner - E:\Programmer\SiteAdvisor\4608\SAService.exe

Bare for at være nysgerrig hvad var det for noget snavs.

O16 - DPF: {0D6709DD-4ED8-40CA-B459-2757AEEF7BEE} (Dldrv2 Control) - http://download.gigabyte.com.tw/object/Dldrv.ocx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 19:58

Jeg vil lige logge ind med den anden pc som det hele startede med. Det er en arbejdskollegas datters pc og hun fik viraen ind via Messenger fra en hun kendte og hun åbnede den jo bare i god tro.
Da den havde drillet i et par timer ville pcen ikke være med mere og hun genstartede og efter genstart forsvandt skrivebordet og AVG dukkede op og havde fundet en Virus i Lokale Indstillinger ved navn Collected.AF. Den talte ned fra 30 sek. men genstartede ikke og derefter gik det helt galt. Jeg har så startet den op i fejlsikret og slået Systemgendannelse fra og har scannet et utal af gange og den fjerner alt men efter genstart til normal kommer den tilbage og efter endnu en genstart er det hel forfra.

Har så nu startet den op i fejlsikret med netværk og ville sende den famøse log som var fejl
men jeg prøver lige igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 20:03

Nu prøver jeg lige igen

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://global.acer.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\winstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [7v3j] C:\WINDOWS\system32\z1485.exe gdtgh
O4 - HKLM\..\Run: [sysvx] C:\WINDOWS\sysvx_.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlPanel] C:\WINDOWS\system32\cmd32.exe internat.dll,LoadKeyboardProfile
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B64F4A7C-97C9-11DA-8BDE-F66BAD1E3F3A} - http://locator1.cdn.imagesrvr.com/sites/errorsafe.com/www/download/2006/cabs/ErrorSafeFreeInstall_dk.cab
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\win_0o.dll
O20 - Winlogon Notify: rpcc - C:\WINDOWS\system32\rpcc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 20:10

Nu skrev jeg jo godt nok at hun havde modtaget den fra en hun kendte, det troede hun da.
Jeg sidder jo så nu på den befængte pc i fejlsikret med netværk og flytter rundt med sidenn for at læse hvad der står, da opløsningen jo er forbandet lille

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 20:28

Den ActivX du spurgte om, er sat i forbindelse med en "spambot", som dog ikke er på maskinen http://www.hijackremote.com/RecentSpywareDetail2120.aspx

Nummer to log er godt forpestet, så den får du en del arbejde med, og jeg vil foreslå at du laver backup, i tilfælde af at det skulle gå galt.:

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.

SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier den her ind, sammen med en frisk HijackThis log.

Hent og dobbeltklik denne fil. Den pakker sig ud til C:\SDFix:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Gå så ind i mappen SDFix på C drevet. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

Hent og dobbeltklik denne fil. Den pakker sig ud til C:\SDFix:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Gå så ind i mappen SDFix på C drevet. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

Kom også med en frisk HijackThis. Hvis muligt fra normaltilstand, da loggen fra fejlsikret ikke viser det hele.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 21:09

er ved backup lige nu.

Skal lige fortælle at jeg altid er i fejlsikret, da pcen ikke kan køre normalt uden at skrivebordet forsvinder

Er godt klar over at den er meget befængt har selv fjernet og fundet adskillige men det sidste kan ikke lige lykke.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 21:27

Forhåbentligt kan fixværktøjerne fjerne så meget, at du kan komme i normal tilstand igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-06 21:58

SmitFraudFix v2.128

Scan done at 21:41:27,28, 09-12-2006
Run from C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis\SmitfraudFix\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is FAT32
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\WINDOWS\sysvx_.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\cmd32.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\comdlg64.dll Deleted
C:\WINDOWS\system32\sysvx.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\taskdir.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z11.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z12.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z13.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z14.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z15.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\z16.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\zlbw.dll Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LVComsX.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\winstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [7v3j] C:\WINDOWS\system32\z1485.exe gdtgh
O4 - HKLM\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B64F4A7C-97C9-11DA-8BDE-F66BAD1E3F3A} - http://locator1.cdn.imagesrvr.com/sites/errorsafe.com/www/download/2006/cabs/ErrorSafeFreeInstall_dk.cab
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\win_0o.dll
O20 - Winlogon Notify: rpcc - C:\WINDOWS\system32\rpcc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 22:44

Smitfraudfix mugede pænt ud. Jeg afventer så bare logsene fra Combofix og SDfix

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 10:00

Undskyld men jeg blev lige forhindret igen.

Kan det passe at jeg mangler link til Combofix?

Tfter at have kørt SDFix og den genstartede kom jeg godt nok ordentlig ind men AVG fandt straks den samme virus Collected.AF (Installer.exe) og den genstartede selv med det samme og det blev den faktisk ved med uden at jeg kunne gøre noget.
Jeg har så nu kørt det hele for forfra med SmitFraudFix v2.128 og SDFix men mangler så ComboFix

Sidder lige her på en hel tredie pc og skriver da der er mange ting igeng men lige så snart den anden er klar kommer der en log

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 10:19

Den laver samme nummer en gang til. Hver gang jeg får genstartet efter scanning og vil i normal opstart går der lige 30 sek. så gensrarter den. Der når lige at komme en blå skærm som jeg endnu ikke har nået at se hvad der står på men noget skidt er det. Når den først har genstartet en gang går det stærkt så kan den bare lige nå at vise skrivebordet så slukker den igen.

Har lige genstartet i fejsikret igen og prøver forfra.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 10:43

Har lige kørt det hele igen og der går blot 15 sek efter genstart til normal hvor den så genstarter af sig selv. Den blå skærm kan jeg ikke pause (mystisk dog) men uanset hvad jeg prøver hjælper det intet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 12:11

Nu har jeg forsøgt mig lidt frem selv om du sti_s godt nok sagde at jeg ikke selv måtte slette noget. Jeg har kigget i AVG´s Virus Vault og søgt på hvert eneste fil og fundet det der kunne findes og har så manuelt slettet hvert eneste. Har så efterfølgende scannet igen i fejlsikret med AVG og den fandt 2 filer der var inficeret men slettede dem selv. Har så lavet en ny log.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Free\avgcc.exe
C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.arto.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: 888Bar - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\{320D1~1\888Bar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\winstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [7v3j] C:\WINDOWS\system32\z1485.exe gdtgh
O4 - HKLM\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ErrorSafe] "C:\Programmer\Error Safe Free\ers.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKCU\..\Run: [taskdir] C:\WINDOWS\system32\taskdir.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: &ieSpell Options - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLOPTION.HTM
O8 - Extra context menu item: Check &Spelling - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLCHECK.HTM
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B64F4A7C-97C9-11DA-8BDE-F66BAD1E3F3A} - http://locator1.cdn.imagesrvr.com/sites/errorsafe.com/www/download/2006/cabs/ErrorSafeFreeInstall_dk.cab
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\win_0o.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 12:35

Ups, jeg fik vist givet dig linket til SDFix to gange i stedet for Combofix. Det kommer her:

Hent Combofix, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe

Kør så combofix.exe, og følg anvisningerne.

Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt som kan findes her-C:\combofix.txt

-----------------------------------------------------

Kør også Dr Web:

Hent denne scanner ned til skrivebordet ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe Vent med at køre den.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Vejledning her http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html

Kopier loggen her ind.

--------------------------------

Fix disse med HijackThis, og slet de markerede filer og mapper (hvis de stadigvæk er tilstede):

O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\winstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [7v3j] C:\WINDOWS\system32\z1485.exe gdtgh
O4 - HKLM\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [ErrorSafe] "C:\Programmer\Error Safe Free\ers.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [Nord] C:\WINDOWS\system32\nordsys.exe
O4 - HKCU\..\Run: [taskdir] C:\WINDOWS\system32\taskdir.exe
O16 - DPF: {B64F4A7C-97C9-11DA-8BDE-F66BAD1E3F3A} - http://locator1.cdn.imagesrvr.com/sites/errorsafe.com/www/download/2006/cabs/ErrorSafeFreeInstall_dk.cab
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\win_0o.dll

Tøm også ud i tempfiler med denne:

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Jeg skal i byen nu, men kommer på igen en gang i aften.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 13:45

icf.exe;c:\windows\system32;Probably DLOADER.Trojan;;
z3866.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z350.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
ost.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.Spambot;Deleted.;
z1585.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.15648;Deleted.;
z3295.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3158.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z2153.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.Spambot;Deleted.;
z3743.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z2108.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.15527;Deleted.;
z3997.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3536.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3304.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3417.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3978.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
nordsys.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.Spambot;Deleted.;
z1485.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.15648;Deleted.;
z3301.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3506.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3151.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
syst8rs.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.14391;Deleted.;
z3203.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3877.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3763.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3764.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3641.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3271.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3131.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z392.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
z3223.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.12961;Deleted.;
usbpda.dll;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.15665;Deleted.;
39434532ld.exe;C:\WINDOWS\system32;Trojan.DownLoader.14391;Deleted.;
WGATRAY.EXE-350D4455.pf;C:\WINDOWS\Prefetch;Win32.HLLW.Recod;Deleted.;
backup-20061210-124518-627.dll;C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\backups;Adware.Matcash;Deleted.;
SpeedThiefSetup-dm[1].exe;C:\Downloads;Adware.TryMedia;Deleted.;
Process.exe;C:\SDFix\apps;Tool.Prockill;Renamed.;

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 13:54

Efter Dr.Web ser ijackThis sådan ud logget i normal tilstand

Og minsanten om ikke jeg kører i normal tilstand lige nu

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe
C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.arto.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - (no file)
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: &ieSpell Options - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLOPTION.HTM
O8 - Extra context menu item: Check &Spelling - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLCHECK.HTM
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: MS Internet Countermeasures Framework (ICF) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\icf.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

D

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 13:57

Jeg henter lige Active Virus Shield og installerer istedet for AVG Free da jeg ikke rigtig tror på den mere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 14:56

Efter scanning med Actice Virus Shield fandt den dette som blev slettet. De sidste 4 dog fra SDFix´ backup

deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.cmg   File: C:\gcue.exe/FSG
deleted: virus IM-Worm.Win32.Licat.i   File: C:\WINDOWS\system32\gotgo.exe
deleted: virus IM-Worm.Win32.Licat.i   File: C:\WINDOWS\system32\hset.exe
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.dam   File: C:\WINDOWS\system32\google.png.exe
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.dam   File: C:\WINDOWS\system32\se.exe.exe
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.dam   File: C:\WINDOWS\system32\w.exe.exe
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.dam   File: C:\WINDOWS\system32\ss.exe.exe
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Small.ctf   File: C:\SDFix\backups_old2\backups.zip\backups/xfeq.exe/FSG
deleted: Trojan program Trojan-Clicker.Win32.Costrat.z   File: C:\SDFix\backups_old2\backups.zip\backups/install.exe
deleted: Trojan program Trojan-Proxy.Win32.Dlena.aw   File: C:\SDFix\backups_old2\backups.zip\backups/rpcc.dll
deleted: Trojan program Trojan-Downloader.Win32.Tiny.et   File: C:\SDFix\backups_old2\backups.zip\backups/w.exe

Jeg sender lige en frisk HijackThis

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 14:59

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe
C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.arto.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - (no file)
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [aol] "C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: &ieSpell Options - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLOPTION.HTM
O8 - Extra context menu item: Check &Spelling - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLCHECK.HTM
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Active Virus Shield (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: MS Internet Countermeasures Framework (ICF) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\icf.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

Men det kan så ikke lade sig gøre at aktivere Xp firewall af ukendte årsager. Hvorfor nu det.
Problemet har nu været der hele tiden, men jeg regnede da med at når efterhånden der blev ryddet op kom det til at virke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 18:22

sti_s

Glemte lige at fortælle at jeg har kørt alle dine programmer igennem og tilsyneladende er den nu frisk

Jeg har efterfølgende scannet med Avtive Virus Shield og den har ikke fundet noget.

Eneste problem er så den firewall der ikke lader sig aktivere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 19:08

Det ser nu også fint ud, og jeg tror også at det var godt at skifte AVG ud med AOL scanneren. Den vil fange meget mere af det snavs der kommer ned sammen med filer igennem Bearshare.

Lige lidt oprydning:

Fix denne med HijackThis:

O2 - BHO: (no name) - {C004DEC2-2623-438e-9CA2-C9043AB28508} - (no file)

Og denne service skal deaktiveres i services.msc (Start/Kør skriv services.msc og dobbeltklik servicen. Stop den, og vælg deaktiveret:

O23 - Service: MS Internet Countermeasures Framework (ICF) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\icf.exe (file missing).

Jeg vil godt lige have dig til at tjekke for RustockB. Jeg tror ikke den er der, men følger normalt med i MSN skidtet http://www.uploads.ejvindh.net/rustbfix.exe

Det vil også være en god ide, lige at scanne igennem med den gratis SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/

Mht Windows firewall har jeg lavet et fix til den, som nulstiller og genetablerer sikkerhedscenter og firewall. Vejledning er vedlagt http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/reset.zip

Det kan også være en god ide at tjekke for opdateringer her. Jeg kan se at der ihvertfald er et gammelt Java der skal fjernes, og den nyeste version installeres http://secunia.com/software_inspector/

Jeg vil så foreslå at du slutter af med at slette tempfiler igen, og tømme systemgendannelsen.

Er der mon noget jeg har glemt ? .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 19:16

Joh, jeg havde glemt noget , nemlig at bede dig fixe 888bar`en i mit indlæg 10-12-06 12:35, men det fandt du så åbenbart selv ud af .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 19:34

ja den søgte jeg selv efter da den i mine øjne var mistænkelig

Lidt har jeg da kigget over skulderen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 19:38

Citat
Og denne service skal deaktiveres i services.msc (Start/Kør skriv services.msc og dobbeltklik servicen. Stop den, og vælg deaktiveret:

Hvilken service

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 19:47

************************* Rustock.b-fix -- By ejvindh *************************

******************* Pre-run Status of system *******************

Rootkit driver PE386 is found. Starting the unload-procedure....
Examine the Avenger-logfile in order to assess the success of the unload-procedure

Rustock.b-ADS attached to the System32-folder:
No streams found.

******************* Post-run Status of system *******************

Rustock.b-driver on the system: NONE!

Rustock.b-ADS attached to the System32-folder:
No streams found.

******************************* End of Logfile ********************************

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 19:54

Denne service:

O23 - Service: MS Internet Countermeasures Framework (ICF)- Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\icf.exe (file missing).

Der var et rootkit, som er fjernet nu. Hvis der skulle dukke noget op som det har dækket over, vil det sikkert blive fundet ved scanning med SuperAntiSpyware. For en sikkerheds skyld, vil jeg også foreslå en ny scanning med AOL scanneren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 19:59

Java skal det være den du har fundet, for det funker ikke som jeg tror det skal

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 20:03

Er ved a<t scanne med Superantispyware og vil efterfølgende scanne AVS og smide en ny log ind

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 20:06

scanne med AVS

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 20:12

Den secunia jeg linkede til, vil kun fortælle hvilke opdateringer som der evt er brug for, og så skal man selv hente dem. Nyeste Java finder du her http://www.java.com/en/download/index.jsp Snup "manual download" og hent den ned. Det fungerer bedre end online installation. Af sikkerhedsmæssige grunde, skal det gamle fjernes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 21:10

Færdig arbejde håber jeg

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe
C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe
C:\Documents and Settings\Elisa\Skrivebord\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.arto.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Programmer\Launch Manager\QtZgAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [LXCGCATS] rundll32 C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\LXCGtime.dll,_RunDLLEntry@16
O4 - HKLM\..\Run: [lxcgmon.exe] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\lxcgmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EzPrint] "C:\Programmer\Lexmark 2300 Series\ezprint.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FaxCenterServer] "C:\Programmer\Lexmark Fax Solutions\fm3032.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [aol] "C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] C:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: &ieSpell Options - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLOPTION.HTM
O8 - Extra context menu item: Check &Spelling - res://C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll/SPELLCHECK.HTM
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\npjpi150_09.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\npjpi150_09.dll
O9 - Extra button: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell - {0E17D5B7-9F5D-4fee-9DF6-CA6EE38B68A8} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: (no name) - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ieSpell Options - {1606D6F9-9D3B-4aea-A025-ED5B2FD488E7} - C:\Programmer\ieSpell\iespell.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DAB51454-C8CF-4AC4-9588-50DB2985D8E5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~2\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: Active Virus Shield (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\AOL\Active Virus Shield\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: lxcg_device - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lxcgcoms.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-06 22:07

Jeps, færdigt arbejde. Der må være en der bliver glad for dig .

Btw, jeg lægger mærke til at begge maskiner kører over Open DNS (AllofMP3 ?)

Nåh, jeg skal ikke snage .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 22:14

Jeg har en gl. bærdar der ikke kan klare at køre med krypteret.

Og der er ikke andre trådløse i nærheden af mig og jeg selv bor lidt fra alfavej så jeg mente at det nok gik. Jeg ved det er noget sjusk men hva f...

Men eller ska du have tusind tak. Jeg havde ikke klaret det uden din hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 22:19

Tak for svaret stl_s.

Som rosinen i pølseenden så har jeg jo selv lært en hulens masse af det som jeg kan bruge i tiden fremover, og det er jo dejligt

Nu mangler jeg bare at min kollega må give en bedre middag for jobbet og jeg har installeret en del gode og bedre sikkerhedsprogrammer til hans datter som så bare skal lære at bruge dem og måske være mere kritisk end hun hidtid har været.

Du har været til en kæmpe hjælp og for det er jeg meget taknemmelig.

Vi snakkes sikkert ved igen her på kandu.

Ellers

Fijala

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-12-06 22:34

Jeps, vi snakkes, og også til dig.

Og så håber jeg du får en RIGTIGT god middag, for alt dit arbejde .