/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
amstaff
Fra : 2670kasper
Vist : 751 gange
300 point
Dato : 09-12-06 12:23

Heej jeg har tænkt mig at købe en amstaff til familien på 4 min dreng på snart 15 og min pige på 11 og så min kone ..
Jeghar hørt det skulle være en meget lærenem hund og en god familiehund
havde tænkt mig at gå til hunde træning med den lige som med min gamle doberman (død)
Hvad synes i er det en god familie hund ?

Tak På Forhånd

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 09-12-06 12:49

jeg kender ikke rigtig racen, men det forekommer mig at det er en stor og selvstændig hund, som du skal have kontrol over.Har selv haft dobberman og ved at man er nødt til at have chek over kræet! Har du tid lyst og ikke mindst plads til sådan en hund kan den være lige så god en familiehund, som en dobbermann!
Skriv og fortæl!!!!
la

Kommentar
Fra : Carl-Erik

Dato : 09-12-06 13:16

Det kommer lidt an på hvad du mener med en god familiehund. På hjemmefronten er den sikkert god nok. Problerne opstår som regel først når man skal ud med hunden, og den skal møde artsfæller.

Amstaff har en betydelig lavere aggressionstærskel end "almindelige hunde", så hvis du vil have en hund der er god at tage med i hundeskove eller i det hele taget lade den lege med andre hunde, så vil jeg på det kraftigste tilråde dig at finde en anden race.

Den lave aggressionstærskel er samtidig grunden til, at Amstaff ikke er velkomne i langt de fleste hundeklubber.

Kommentar
Fra : Carl-Erik

Dato : 09-12-06 13:19

Derudover er "Amstaffmarkedet" efterhånden ved at være en stor betændt byld, fyldt med planttenslagere og fuskere. Alle mulige blandinger af muskelhunde sælges som "ægte Amstaff", og jo jo....naturligvis kan man få en stamtavle.....den sender man bare bud efter hos CKC.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 09-12-06 14:08

hmm et kig i din profil siger mig her er noget galt - kupere haler - amstaff til søster på 10 osv osv

BTW er amstaff ofte de sødeste kæledyr - men ingen ved endnu nok om dem til at finde ud af hvad der lige tricker dem så de går over i den farlige agressive side - så familiehund når der er livlige børn - nej !!!

Amstaff er normalt meget lærevillige - lærevillighed er dog ikke ensbetydende med at de absolut gør som man forventer - men det er et 24 job at være overhund. (absolut ingen slinger i valsen)

men søde - jaaaaa absolut - indtil de har ædt en hånd - en lille hund - whatever.

ps.. vi har en i familien - skøn og dejlig - men jeg ville ikke anbefale nogen at købe en uden at kunne være absolut i kontrol med den 24 timer i døgnet

stort set enig med carl-erik. Det er en hund du absolut skal være obs på konstant

Godkendelse af svar
Fra : 2670kasper

Dato : 09-12-06 14:31

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-06 15:40

Drop det, Kasper... Du er blevet for hurtigt voksen... --Eller din søster er egentlig din datter??? Eller omvendt??? ---Og er DU de 15-årige eller faderen???

Hvis du søger en hund at gå til træning med, så er Amstaff IKKE!!! den rigtige.. Der er som sagt adskillige klubber, der ikke vil modtage kamphunde..
Og det er ikke en hund, man overlader til børn.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-06 17:05

kan kun give dig ret birgitta - og jeg taler om erfaring her - amstaff er en skøn vovse - men absolut ikke noget til hverken børn eller livlige unge - eller familier med børn hvor dagligdagen skifter meget - de kan simpelthen ikke tåle det og pludselig går det galt

kasper - den er ikke smart !!!

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 09-12-06 21:51

hej! min lille hund og mig er lige blevet enige om at det er for dårligt, at "amstaff" ikke må være med til træning. Det er ren mobning!!!
hilsen fra "MAO " og la