/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiering af DVD´ere med Nero
Fra : diannapilegaard
Vist : 1450 gange
100 point
Dato : 08-12-06 18:41

Hej.

Jeg har tidligere fået kvalificeret hjælp herinde, så jeg tillader mig hermed at prøve igen.

Jeg har fået foræret hele serien af Matador (kopier) af en bekendt. Disse vil jeg nu gerne have lavet en gang sikkerhedskopier af - naturligvis kun til eget brug (smil). Mit problem er nu, at der meldes fejl, når jeg forsøger at indlæse dem i Nero. Er der nogen, der ved hvorfor?

Ligeledes ligger jeg inde med en original af Ice Age. Denne ville jeg ligeså gerne have lavet en sikkerhedskopi af, men når jeg forsøger dét står der, at den er kodet.

Jeg har ladet mig fortælle, at Nero skulle kunne klare det meste, men hvorfor kan den ikke klare disse to? Er det noget, som jeg gør forkert?

Jeg håber, der er en venlig sjæl herinde, som vil hjælpe mig. På forhånd tak.

Venlig hilsen og hav en god aften
Dianna.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 08-12-06 18:49

hej prøv anydvd fra denne side tror det hjælper.
http://www.slysoft.com/da/

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 08-12-06 18:51

mener selfølgelig at du skal instalere det og så prøve igen..

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-12-06 18:55

Johnni... Hvad gør det program? Jeg får en "Kritisk advarsel" om, at jeg er ved at installerer et program, til slettelse af software... Kan det passe?

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-12-06 19:13

Nu har jeg installeret programmet. Når jeg nu forsøger at indlæse f.eks. Ice Age til kopiering, så får jeg meddelelsen:

Image Revorder: Venter på disk

Der er ikke tilstrækkelig plads til at brænde denne kompilering på denne disk. Indsæt venligst en anden disk med mere plads...

Hvad menes der med det? Jeg er jo endnu ikke ved at brænde, men blot ved at indlæse...

På forhånd tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-12-06 19:17

Når jeg forsøger at brænde Matador-DVD´en får jeg derimod følgende advarsel:

Læsefejl på DVD! Det kan skyldes flere ting:
1: DVD Mediet er beskidt - rengør det.
2: DVD Mediet er defekt - du skal udskifte det
3: Dit drev er et regionslåst RPC2 drev, som ikke tillader læsning af kodede sektorer på en skrive lavet til en aden region. Nogle drev har problemer med at læse den slags...
4: Dit drev er et RPC2 drev som endnu ikke er tildelt nogen region. Prøv at tildele en region, eller prøv at finde en firmware til RPC1 på www.rpc1.com

Hvad gør jeg for at komme videre?

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-12-06 19:17

Undskyld alle mine tilføjdelser... Sidste advarsel kommer igennem AnyDVD - mens den første advarsel kommer fra Nero... Ved ikke, om det gør nogen forskel...

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 08-12-06 19:17

Undskyld alle mine tilføjdelser... Sidste advarsel kommer igennem AnyDVD - mens den første advarsel kommer fra Nero... Ved ikke, om det gør nogen forskel...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-06 20:19

Måske din brænder er beskidt i laserhovedet og derfor ikke vil læse dvd-erne. Har lige siddet og døjert med en omgang gl. danske film der skabte sig akkurat på samme måde. Rengjorde dem grundigt og prøvede igen. Da brugte jeg et program der hedder Clone DVD og det kunne klare det, selv komprimeringen.

http://www.clonedvd.net/

Det kan findes gratis hvis man roder efter det på nettet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-06 01:16

Da de fleste DVD fylder mere end der kan være på din DVD (4,4MB) er DVDèn jo nødt til at blive komprimeret, det gør cloneDVD eller Nero med recode-kommandoen.
Lige så snart DVDèn er kopibeskyttet, skal der et andet program til, som lægger sig imellem dataerne fra org. DVDèn og brænderprogrammet, et sådant program er den før nævnte anydvd, som skal startes og lægger sig nede ved uret, FØR brænderprogrammet startes.
Det er dog ikke alle kopibeskyttelser anydvd kan omgå.
Men speciel Ice Age, er en af de genstridige.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-12-06 06:35

Til Ice Age benyt dette program http://www.mrbass.org/dvdrip/ læg det på harddisken så skal du bruge DVD Shrink til at skrumpe den ned http://www.dvdshrink.org/what.html og til sidst kan du brænde den på en skive det kræver en masse plads og tid men hvad det er billigt.

dr.dem

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 09-12-06 12:07

Hej igen.

Jeg har nu prøvet recode-funktionen på NERO, og denne kører også halvdelen af filmen igennem, hvorefter den melder fejl. Når jeg bare ser filmen igennem på computeren, er der ingen problemer. Hvad kan dette skyldes? Jeg er ikke nået videre med Ice Age, men må lige kigge på det i løbet af dagen... Tusind tak for Jeres hjælp.

Venlig hilsen
Dianna - som snart er godt frustreret over, at hun ikke kan få skidtet til at fungere...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-06 16:37

Jeg skrev jo også at Ice Age er svær at klare!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 10-12-06 12:16

pallebhansen: Det er på Matador´en, at der konstant meldes fejl, når halvdelen af skiven er læst igennem... Tja, jeg undres, og bliver nok desværre snart nødt til at opgive... Øv øv! Men tak for Jeres hjælp alligevel...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-06 14:00

Matador, jamen hvis det er en kopi så er den jo allerede komprimeret, ned til ca.4,4MB
Før man går i gang med kopiering, så lægger man DVDèn i drevet (Hvis komputeren er sat til automatisk afspilning, lukker man afspilningen, annulerer, eller holder shift nede når man sætter DVDèn i)
Så åbner man "denne computer" og kan holde musens pil henover for at se hvad den fylder. Eller højreklikke på DVD-drevet, og i egenskaber kan man se størrelsen.
Hvis DVDèn er under ca 4,4MB så skal der jo ingen recode til, men bare en alm. kopiering.

Altså:
1. Måske er kopibeskyttelsen stadig aktiv på den brændte DVD, og så skal anyDVD startes, så den ligger ved uret.
2. Nero startes, og du vælger DVD (Jeg starter altid Nero med Nero start smart) Ved ikke om du har den. Men med den kan man vælge DVD foroven.
3. I Nero "start smart", er der en filfremviser foroven, hold musen derover, og tryk på Kopier DVD (hvis du ikke kan se den er det nok ligemeget, bare du finder kopier DVD)
4. Når du vælger i indstillingerne, så sørg for at dit brænderdrev både er kilde og destinations-drev, sæt også brænderhastigheden ikke for højt, omkring 4 gange hastighed.
5. Når alt er indlæst på harddisken, vil nero selv åbne skuffen og bede dig om at lægge en tom DVD i.
6. Hvis din brænder ikke er helt op to date, kan den måske kun brænde en af formaterne, altså måske kun + eller måske kun minus DVDèr, og så kræver det jo at det er en sådan du lægger i. Brug helst ikke DVD-RW (Genskrivbare) da det ikke er sikkert de kan vises på din "stue-DVD-afspiller)
Hvis det ikke lykkedes, er der måske en fejl i kopien, det er jo ikke sikkert at den i det hele taget dur.
VH Palle Hansen
NB: Tør altid alle cd og DVD af med en ren klud, fra midten og ud, da fedtede fingre kan lave fejl.

3.

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 10-12-06 14:19

Tak for din tålmodighed, pallebhansen.

Når jeg lægger skiven med Matador i drevet, så får jeg først en advarsel fra AnyDVD:

ADVARSEL!
Læsefejl på DVD!
Det kan skyldes flere ting:
1: DVD Mediet er beskidt - rengør det.
2: DVD Mediet er defekt - du skal udskifte det.
3: Dit drev er et regionslåst RPC2 drev, som ikke tillader læsning af kodede sektorer på en skive lavet til en anden regon. Nogle drev har problemer med at læse den slags bl.a. RICOH/PHILIPS DVD Brændere og Matshita/Panasonic DVD læsere og brændere. Prøv at finde en firmware til RPC1 på thhp://www.rpc1.com.
4: Dit drev er et RPC2 drev som endnu ikke er tildelt nogen region. Prøv at tildele en region, eller prøv at finde en firmware til RPC1 på http://www.rpc1.com.

Når jeg trykker OK (hvilket er eneste mulighed), så lukker AnyDVD igen.

Se, denne smøre forstår jeg jo ikke meget af. Jeg har i går prøvet at køre en "rense-skive" igennem drevet, så det burde ikke være beskidt. Jeg har ligeledes gjort selve skiven ren - selvom der ikke var noget synligt skidt.

Matador fylder 4,35 GB, og mine kopi-DVD´er er på 4,7 GB - så det burde heller ikke være problemet. DVD´erne er af mærket Samsung DVD+R8x (Hvad dét så end betyder... Er det så de "rigtige" eller de "forkerte"?). Fik af vide i forretningen, at det umiddelbart var de bedste, til det jeg skulle bruge dem til...

Når jeg forsøger at brænde, har jeg kopieret DVD og brugt din velforklarede metode. Altså - jeg åbner Nero Start Smart - Vælger kopier DVD under foretrukne - Kildedrev og destinationsdrev ser rigtigt ud (her står D:_NEC+-RW ND-6450A begge steder - men var det ikke lige præcis dét, som DVD´en ikke måtte hedde? Altså RW?). Brændehastighed til 4x og kopier.

Min maskine er en bærbar HP Pavillion zv5382EA (zv5000 serien), og den er altså købt for at have kombi CD- og DVD-brænder, så jeg kan ikke forestille mig, at det er dér, at problemet ligger heller.

Jeg har desuden prøvet med flere forskellige af skiverne, dog kun med Matador, og der bliver meldt fejl på dem alle - dog på lidt forskellige tidspunkter. Nogen indlæser kun til 9% og andre til 32% osv. Det er heller ikke altid, at samme skive melder fejl på samme tidspunkt hver gang...

Derfor er jeg efterhånden ved at være udtømt for gode idéer til, hvad der så kan være galt...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-06 18:06

Det er en rigtig god ide at få den nyeste flash opgrate til sin brænder, og derfor har HP også lavet en automatiseret metode, der fortæller om der er kommet nyere drivere, flash mm., ikke kun til brænderen men også andre ting.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00042629&lc=en&cc=us&dlc=en&product=445680&rule=3513

Kan du ikke opgradere den med den metode, kan du hente en flash hos NEC, der er kun en til ND-6500A men den virker fint til dit drev.
Eller denne som først skal unzippes: http://forum.rpc1.org/dl_file.php?site=tdb1&file=6450W236.ZIP
Men prøv da at brænde, uden at åbne anyDVD, for det er slet ikke sikker at kopien er kopisikret.
Du lukker anyDVD, ved at højreklikke på den ved uret, og så vælge exit.

1. "Matador fylder 4,35 GB, og mine kopi-DVD´er er på 4,7 GB - så det burde heller ikke være problemet. DVD´erne er af mærket Samsung DVD+R8x"
1. Nej ingen problemer, dit drev kan klare både minus og plus, så de skiver er + og kan brændes med 8 gange hastighed, alligevel er det bedre at brænde med feks. 4 gange hastighed.
2. (her står D:_NEC+-RW ND-6450A begge steder - men var det ikke lige præcis dét, som DVD´en ikke måtte hedde? Altså RW?).
2. Det er fint nok, det er brænderens angivelse/navn, og betyder bare den tager både både plus og minus, ligeledes også på genskrivebare.
Forøvrig har den jo heller ikke meldt brænderfejl, da prosessen ikke er nået så langt at den har fået lagt hele DVDèn ind endnu.
Der er heller ikke noget ualmindeligt ved at man får problemer med kopiring, jeg er oppe på at have mange kopiprogrammer, og hvor nogen står af (Som din midt i prossesen), så er der en anden der klarer opgaven, men Nero er den smarteste.
VH Palle Hansen