/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NvCpl.dll
Fra : Smukke_Ole
Vist : 3085 gange
382 point
Dato : 08-12-06 17:38

Lige pludselig er min computer m. WIN XP PRO, SP2 og fuldt opdateret, ved opstarten at komme med følgende melding:
Programmet eller dll'en C:\windows\system32\NvCpll.dll er ikke et gyldigt windowsbillede.
Kontroller dette med din installationsdiskette.

Så er der en "knap" med OK, og når jeg klikker på den, fremkommer nedenstående:
Fejl under indlæsning af C:\windows\system32\NvCpll.dll er ikk et gyldigt windowsprogram.

Herefter starter computeren normalt og jeg kan ikke umiddelbart observere at noget ikke "kører" som det skal, men det er drønirriterende at skulle igennem de to vinduer for at komme igang
Når jeg kigger på filen med Stifinder ligger der en fil på 0 KB fra 20-07-05 kl. 14.07.

Hvad kan der være galt ?

Jeg har 3 forskellige skiver, hvor filen findes.

Kan man bare kopiere een af dem ind på plads i C:\windows\system32 ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 392 point
Dato : 08-12-06 18:02

Det er en kendt "problemfil" fra Nvidia. Den er unødvendig, så kan du afregistrere den uden problemer, skulle jeg mene.

Gå i Start/Kør. Kopier denne linie ind (med fed skrift), og klik OK regsvr32 /u nvcpl.dll

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-12-06 18:03

Prøv også at opdatere dine Nvidia drivere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-12-06 18:09

Ups, tyrkfejl. Det skal være denne linie:

regsvr32 /u nvcpll.dll

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-12-06 18:36

Nu går det vist helt i koks for mig . Det er den linie jeg skrev i mit indlæg 08-12-06 18:02 du skal bruge.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-12-06 23:48

Tak for svaret stl_s.
Jeg skød "genvej" og fjernede "fluebenet" ved .dll'en i Start under MSCONFIG, og det virkede, i hver tilfælde første gang jeg genstartede, så lad os nu se om det holder. Det håber jeg.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 00:51

Det er før set at den har gendannet sig, og starter op alligevel, men lad os håbe det holder. Ellers burde afregistreringen virke.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-12-06 00:58

Ellers er der flere forslag her http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1880552.php

Umiddelbart er den nødvendig hvis du overclocker, men det er der også en workaround for i tråden.