/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Trådløst analog modem? teletekniker hjæl~
Fra : petermadsen81
Vist : 560 gange
20 point
Dato : 05-01-03 22:15

Jeg har en bærbar og bruger den mange forskellige steder i huset. nu har jeg fået fat på en billig trådløs telefon. ideen er at køre en telefonledning fra modemet i den bærbare over i den trådløse tlf og derved kunne komme på nettet overalt derhjemme inkl. i haven om sommeren uden at skulle invistere og bøvle med et 50 m kabel....
kan jeg bare forbinde "højtaler ledningen" med højtalerren i den trådløse og "mikrofon ledningen" med med mikrofonen i den trådløse?
hvis man kan... hvilken er hvilken...
jeg kan se at stikket består af en gul,rød,blå og brun som ikke bliver brugt...
hvad skal hvorhen?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-03 22:23

nej det kan du ikke.

Og samtidig skal man være opmærksom på den spænding, der er på modemet og inde i telefonen, disse er ofte forskellige. Jeg ville i første omgang måle telefonen igennem med et voltmeter og så få fat i et diagram, for at se hvordan det forholder sig med den trådløse telefon, sådan rent mekanisk og elektronisk inden i.

Og da du intet oplyser om modem, ej heller telefon kan det være svært at hjælpe dig. Men jeg ville ikke forsøge med det du har gang i, da du højst sandsynligt både brænder telefon og modem af.

Opsæt istedet for et billigt trådløst netværk, så er du ude over dine problemer.

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 06-01-03 20:06

Det er et 56k modem (creatix HaM data fax voice) og tlf'en er en dect anton 310
men tak for svaret. og så vil jeg stoppe mit forsøg og lade være med at brænde begge dele af *s*