/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Power Point og tiden
Fra : anetteogjesper
Vist : 485 gange
49 point
Dato : 08-12-06 10:36

Hej

Jeg sidder lige og arbejder lidt med power point og er pludselig kommet i tvivl om hvor og hvordan jeg ændrer tidsintervallet på de enkelte dias. Jeg ved godt jeg kan gå ind under "Diasshow" og der trykke på indstil diasshow, men jeg mente også jeg kunne gøre det på de enkelte dias og animationer?
Mvh
Anette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-06 10:46

Ideen i powerpoint er jo at du selv klikker videre når du er klar.....

Du kan godt få den til at skifte aut. - men det vil være ens for alle dias....

Du kan ikke lave forskellige tidsintervaller automatisk....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 10:50

Du skal i diassorteringsvisning (de fire firkanter nede til venstre)
marker et dias > og under "filer" er der en firkant med en pil i > brug den til hver enkelt dias

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 59 point
Dato : 08-12-06 10:54

Du skal markere den del, eller alle delene på et slide og vælge:

Diasshow - "brugerdefinere animationer"
Her vælger du så hvilken animations form der skal anvendes, skal de blinke eller bare komme frem.

Så vælger du tidsinterval, dette gøres i sekunder efter sidste animation, som kunne være det forgående slides.

Der ligger også en funktion som hedder "øve diasshow" hvor man kan træne med diasshowet så det passer med det du vil sige, hvor du kan justere tiden for de enkelte slides, hvis man vil sige mere eller mindre til et enkelt slide.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 10:59

Der kan godt være lidt forskel på hvordan det laves i forskellige udgaver af office.
Min er vist fra office 2000 pro

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-12-06 17:31

Når du har lavet hele dit show færdigt med den rækkefølge af billeder og tekster dit show skal bestå af
(f. eks. hver sides billeder og anmærkninger m.m. ) kan du jo til allersidst køre hele showet fra første billede og så gå i "Afprøv tidsindstillinger", hvor du nu ved at klikke kan bestemme, hvor lang tid der skal gå imellem alle de funktioner (finurligheder) du har valgt i dit Power Show.

Mon dette kan hjælpe dig? - Det er sådan jeg gør, og det virker fint.

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 19:10

Jeg tror Annette og Jesper har klaret den...............men har glemt at fortælle det til os.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-12-06 21:43

OK e.c
Så ka' de osse bare vente!

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 07-01-07 13:56

Tak for svaret thulin.