/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
dvb antenne
Fra : janik
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 07-12-06 23:01

Jeg kunne ikke finde den rigtige kategori
Jeg har købt en dvb modtager til mit tv og
bruger min udendørs antenne men der er for
dårlig signal og for mange udfald.
Har været inde for at se hvad jeg skal bruge
for at modtage med en dvb antenne og fandt
ud af at der er mange .
Hvad skal jeg købe ??
Jeg har dårlig modtage forhold..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-06 23:45

Hvis du tidligere har kunnet se fjernsyn kan signalet da ikke være for dårligt.....

Mon ikke det er fordi du har en antenneforstærker på antennen - i så fald - pil den fra....

Kommentar
Fra : janik

Dato : 07-12-06 23:47

nej det har jeg ikke og vi har ikke kunne se tv med et godt signal før.
Men vi har haft viasat .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-06 23:57

Så må du enten prøve dig frem eller få målt hvor kraftigt signal du modtager ellers er det jo umuligt at vide hvilken antenne du skal bruge.......

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 08-12-06 01:05

Hvilket mærke af DVB-T modtager har du købt.
Jeg har haft 3 forskellige og der er stor forskel på hvor gode de er til at modtage.
De 2 af dem var gode, en Digiality og Phillips. Jeg kan ikke huske hvad den dårlige hed, havde den kun én dag, så fik jeg den byttet til Phillips som er den jeg har nu.
Du skal kun bruge en UHF(TV2) antenne.
Skriver din modtager hvor stærk dit signal er i %?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-12-06 08:02

Din UHF antenne kan være defekt, den kan have forkert retning (er meget kritisk), kabel defekt ja der er mange muligheder.
Hvis du ikke har en UHF antenne findes der åbenbart nogle specielle antenner til DVB, se linket

http://www.xave.dk/index.php/product_list/category_id=108

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-12-06 08:38
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-12-06 08:39

Med ovenstående antenne er der dækning i næsten alle steder i Danmark.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-06 12:01

Her kan du se hvor der er dækning med indendørsantenne:
http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Indendoers-august%202006.jpg

Her kan du se de få steder hvor der er problemer ved brug af udendørs UHF antenne:
http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg

Fundet her hvor du kan læse en masse om digitalmodtagelse med antenne
http://www.digi-tv.dk/