/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænd dvd
Fra : thor19
Vist : 610 gange
40 point
Dato : 07-12-06 19:28

Er der nogen der ved hvordan jeg brænder en dvd med min bærbare computer som kun har et cdrom drev??? jeg bruger nero men kan ikke få image filerne brændt over når jeg har kopieret dem??

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 07-12-06 19:57

Du kan ikke brænde en DVD på en CD-brænder! Så det kan du godt opgive.

Kommentar
Fra : thor19

Dato : 07-12-06 20:08

Jeg har en dual-layer dvdbrænder i min bærbare

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-12-06 21:51

Hej thor19.

I dit spørgsmål øverst har din bærbar "kun" et cd-rom drev og i dit indlæg har den
pludselig en dual-layer brænder ?????

Hvad er hvad ?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-06 22:39

Ja, i Nero siger du feks kopier DVD, så skal der jo ud for kildedrev(Source) og også udfor destinationsdrev være valgt din brænder, så finder nero selv ud af at lægge imaget et forud bestemt sted, og så skubber den skuffen ud og sige at du skal putte en tom DVD i drevet. Det går da helt af sig selv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : janik

Dato : 07-12-06 22:52

thor19
Jeg har også haft mange problemer med nero
så jeg har fået roxio 7.0 media creator den
har jeg købt for 200 kr.
Nero brænder for mange fejl .

Kommentar
Fra : thor19

Dato : 08-12-06 00:05

den har en dual layer dvd brænder men kun 1 drev det var sådan jeg ville prøve at forklare det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-12-06 00:33

Ja, et drev, det er jo også sådan jeg forklarer det.
Forøvrig er nero det mest brugte og roste program.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thor19

Dato : 08-12-06 01:02

Tak for dit svar Palle det virker som det skal med nero nu.. nu har jeg så bare et andet problem.. emnet fylder 7.31 gb men jeg har kun skiver på 4.7 kan jeg komprimere det på nogen måde så det stadig kan ses på en dvd-afaspiller.. det er en julekalender til en lille pige jeg forsøger at brænde..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-06 17:38

Hent programmet DVD Shrink og se hvad den så kan gøre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-06 17:39
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-12-06 17:40

Ja, du kan komprimere med flere forskellige programmer, feks. Slysoft`s Clone DVD eller de sidste versioner af Nero, feks. Nero v.7
I Nero vælges recode, og du fortæller nero at det er DVDèn der ligger feks. på drev D, så går det bare derudaf, men kan godt tage lang tid, da Nero komprimerer DVDèn til kun at fylde ca 4,4GB
Efter den første kodning med nero får du mulighed for at vælge dele fra, som du ikke vil se alligevel, feks. trailers, forfilm mm. Men for at være sikker på filmen kører problemfrit, er det ikke altid klogt at vælge noget fra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thor19

Dato : 08-12-06 17:59

Men for at kunne gøre det skal jeg altså bruge nero7.. har nemlig kun 6eren

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 09-12-06 00:40

Flere versioner af nero 6, bl.a. Nero 6.6 kan gratis hente opdates, så du får funktionen med.
Hent og installer først pakke 1, derefter pakke 2.
Efter du har hentet opdaten ned på computeren, og skal installere, skal nero nok sige, hvis du har en forkert version, og ikke kan installere opdaten, men mon ikke det sagtens går.
http://www.nero.com/nero6/enu/nero-up.php
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : thor19

Dato : 09-12-06 15:39

Så siger jeg mange tak for hjælpen alle der har været med til at hjælpe mig.. jeg har fået lavet en kopi af min dvd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-06 16:39

Jamen det er jo godt.
Havde du recode eller hentede du begge pakker?
Du kan også lære lidt ved at følge med i spørgsmålet:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=97465
VH Palle Hansen