/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvem skrev kortet ?
Fra : kissan
Vist : 944 gange
200 point
Dato : 07-12-06 18:50

Vi har fået et julekort, underskrevet " Kærlig hilsen Dinne og Brian"

Nu er spørgsmålet HVEM SKREV KORTET ?

Den der skriver et kort eller et brev på vejne af familien, skal skrive sit eget navn til sidst ?

Eller findes der regler for det.

MVH mig og konen eller konen og mig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 18:51

Brevskriveren skal stå til sidst.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 18:53

Så det er brian der har skrevet det.
(Det er ikke fordi Brian for en gangs skyld har været høflig)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 19:01

højst sandsynligt er det Dinne der har skrevet det og Brian der har sendt det

reglen er at man skriver "den andens" navn først og jeg (brevskriveren) tilsidst - dog - det gøres ofte omvendt men i god mening.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-06 19:15

Jeg synes ikke at man kan tale om regler for sådant noget. Jeg går ud fra at I (som par) kender Dinne og Brian og ved hvem de er! Så er brevet/kortet fra dem begge til jer begge. Hvem der har skrevet det bør I så kunne se udfra håndskriften. I øvrigt kan det vel være ret ligegyldigt hvem der har ført pennen? Det må da være indholdet af brevet der er tællende.

God Jul til jer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-12-06 19:17

Det er med sikkerhed Dinne der skrev det, da brian ligger inde på sofaen og
For vi mænd gider altså ikke skrive, og da slet ikke: Kærlig hilsen
Kærlig hilsen Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 19:21

Ligegyldigt er det ikke...................jeg gider ikke læse et kort der er skrevet forkert til sidst.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-06 19:29

Det er ikke Brian. Han kan ikke skrive og dyrker kun happy slapping

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-06 19:42

Halllløjjjj - Så lige Arnebassen var på med lidt kloge ord (som altid) LOOL Hwa så bette arne...??

Er der dømt juleorlov (uden ledsager hi hi hi)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-06 19:56

Klør fodlænken klummer?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-12-06 20:22

Citat
Den der skriver et kort eller et brev på vejne af familien, skal skrive sit eget navn til sidst?

JA

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-06 20:22

Spørg Dinne og Brian, hvem skrev kortet?

Det korrekte er, at det er brevskriveren, der skriver sit navn til sidst, hvis der er flere at vælge imellem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-06 20:26

Hej Dova og Ans. Må jeg bruge denne lejlighed til at ønske jer glædelig JUL.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-12-06 20:41

Glædelig jul Allesammen

Konen min, eller min kone skriver alle Vores julekort, hun skriver altid sigselv først og mig bagefter, altså "kærlig hilsen konen og mig"

Dengang jeg gik i skole, "kan stadig huske lidt derfra" mindes jeg at det var en regel at en brevskriver skrev sit navn til sidst, altså en regel, og min påstand er at hverken Dinne eller min kone har hørt efter da de skulle have lært det i skolen.

Helt sikkert er det konerne der skriver julekortene, det manglede bare, vi mænd er jo trætte om aftene og skal slappe af på sofaen.

konen og mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 20:47

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-06 20:50

OK, rent formelt har du ret, jeg synes bare at det er noget shit at bruge tid og kræfter på at diskukristiansen om. Men det må du selvf. selv om. Jeg ville hellere tage hende med i bad og overhælde hende med champagne, end ævle om hvem der står først eller sidst. Men nu er jeg jo også kendt som Superelsker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-06 21:02

Ja arne.jakobsen, det må kissan da selv om, da det er kissan, der har stillet spørgsmålet.

Skal du ikke have sat de 30 brugere, du har på din blackliste i alfabetisk orden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-06 21:20

Kære ans. Jeg har jo heller ikke sagt andet VEL? Antallet af idioter som jeg IKKE ønsker kommenterer mine spørgsmål, bestemmes KUN af mig. Jeg er totalt ligeglad med hvorledes de er organiseret rent alfabetiskt og det kan du da også være. Lær at blande dig totalt uden om sager der ikke vedkommer dig. Det ville klæde dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-06 21:22

Hej Mirit.

Også en rigtig god til dig.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-12-06 21:49

Det er af almindelig høflighed at brevskriveren skriver sig selv til sidst !
Det er ligeledes ved et besøg, værten der giver hånd først,
hvis gæsten gør det kan det opfattes som påtrængende,
Ved Japanske nikkehilsner, er det den laveste i herakiet det starter.

Omtale af sig selv hedder jeg og ikke mig.

Den der står forest er fremhævet.

Jeg og de andre = overhovede og følge !

De andre og Jeg = øhh vås, men man skriver altså sig selv til sidst,
Det syntes mig er mest høfligt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 22:04

Nøj manner:
Citat
Det ville klæde dig

Skal Ans nu til at have tøj på.

Glædelig hilsen.
eyvind, emesen og e.c
eller
emesen, e.c og eyvind
eller...............................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-06 22:42

Citat
Antallet af idioter som jeg IKKE ønsker kommenterer mine spørgsmål, bestemmes KUN af mig.

Så er jeg en af de idioter, som du ønsker glædelig jul

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-12-06 23:07

Arne er en JuleNØd
Er jeg nu også på den der lor... ups jeg mente den sorte side
Julehilsner til jer der ka se det jeg skriver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-06 06:32

godt det ikke er et Invita (reklame) køkken!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-12-06 13:25

Fåes Invita med sorte lister ??

Hilsen mig, natmaden og Jørgen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 13:37

Invita fås kun med listefødder.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 08-12-06 14:58

Tja, når min svigerinde underskriver sine julekort med mig og Zenta, så går jeg nu alligevel ud fra, at det er hende selv, der har skrevet kortet - for så klog er den hund ikk'

Alle dem, der nu har været inde og tjekke Arnes blackliste rækker hånden op

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 15:04

Kan man det - hvis man er blacklistet.
Så vil jeg hellere spille med i jagten på den forsvundne ost.
Og vinde en afterskiing.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 08-12-06 15:10

Ja skide være med skituren - alle ved jo det er afterskiingen der rykker...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-06 17:44

KarenD > Har arne en blackliste ?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-12-06 17:22

Hej Alle

Nu var det dette spørgsmål seriøst, og det der efterlystes var om der eksisterer en regel om hvor brevskriveren skriver sit navn.

Men det er tydeligt, at de fleste idag fremhæver sig selv, og derfor skriver sit eget navn først, og selv fremhæve egne kvalifigationer (superelskeren)

Selvfølgelig kan det være nødvendigt, hvis der ikke er andre der kan se hvor fantastisk vi alt for ofte ser os selv.

Glædelig jul

Konen ( kissan) og manden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 19:34

Kissan -
Men her på Kandu, skriver du i den rigtige rækkefølge.
Hvis din mand havde skrevet ville det også stå sådan.
Du tror måske han er høflig, men det er i virkeligheden fordi han også ved at Kandu,
styres af en database som læser nedefra og så vil finde det vigtigste først.
De venligste hilsner. Eyvind.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 09-12-06 20:02

Hehe e.c som du dog kan sige det...

Men hvis man tænker lidt over det, så plejer man jo at sige "damerne først" - men den regel er efter min bedste overbevisning sat ud af drift, når det gælder brevskrivning. Måske er det dét der vel nok er nogen, der kan blive lidt forvirrede over...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 09-12-06 20:08

I øvrigt har det med underskrivningen i hvert fald i min familie grebet lidt om sig. Mine forældre plejede at skrive:

Dyt og Båt Dytgaard Båtsen

hvorimod mine brødre og jeg får alle børnenes navne med også:

Dims, Ting, Dingenot, Pling og Bing Dytgaard Bingsen

(Navne ændret af sikkerhedsmæssige grunde, red.)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 20:12

Citat
Eller findes der regler for det.

Ja der gør, og det ved alle med lidt pli.

Og det er altså sådan:

Skriver jeg til nogen som er mig nærmest:

Hilsen "xxx" og Eyvind.

Skriver Konen til nogen som er hende nærmest:

Hilsen Eyvind og "XXX"

Da det er et kort (tillykke / ferie / besøg / takke) bør det være den nærmeste som skriver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 20:22

Du behøver ikke skjule de unger "Pling og Bing", det er jo dem som balrer alle ruderne i området.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 09-12-06 20:32

Næh nej e.c: det er min stemmepragt, når jeg begynder at synge

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-12-06 20:50

E.C du er bagud.
Du kunne da for lang tid siden regne ud at dette er skrevet af kissan's bedre halvdel
Det er jo en slags antidobbelt profil.
Men det er jo nemt at regne ud hvem der skrev.

Så Steen jeg leder med lys og lygte efter den regl, om at man sætter sig selv til sidst.
Og tror faktisk også der er undtagelser. eks ved et dikteret brev.

Tror nu ikke bare at det var noget vi blev bildt ind i skolen !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-12-06 20:55
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-12-06 21:00
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-12-06 21:11

Nu har jeg lige prøvet sprognævnets Spørgetelefon: 35 32 89 90
Ja det er jo aften og week-end.(Danmark og -service)
Citat
Du har ringet til Københavns universitet.
Vi har åbent fra mandag til fredag,
Fra 8:30 til 16:30 ........

Natmaden hilsen Jørgen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-06 23:36

Hvornår har en mand sidst skrevet et julekort?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 16-12-06 13:52

Hej igen alle sammen.

Nu ser det ud til at mit spørgsmål IKKE bliver besvaret med dokumentation, samtidig ser det ud til at flere store samfundsproblemer er blevet løst, alle blaglistede sat i alfabetisk orden, at hunde ikke kan skrive, og at brevskriveren er blevet afsløret.

Derefter vil Jeg bare ønske Jer alle en rigtig god JUL og et godt nytår.

Fred være med jer alle i det nye år

kISSAN OG MANDEN

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-12-06 13:57

Er i sikre på at "Dinne og Brian" kan huske hvem i er, hvis i ikke har svaret på det kort endnu.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-12-06 19:48

Her havde det måske været mere korrekt at skrive,
kISSAN'S MAND

Tror ikke at du finder det her , jeg har prøvet, men jeg kikker måske de forkerte steder.
Men siden er nu meget sjov/seriøs om det danske sprog, eller mangel derpå
http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-12-06 20:09

http://www.tjeksproget.dk/

Her imellem findes en del sider om relegsæt for brevskrivning.
men jeg finder ikke noget konkret om rækkefølgen.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=underskrift+i+brev&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-06 00:41

Det hedder "Prinsen og Jeg" i dronningens nytårstale!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 12:39

Det sidste der sker i et brev/skrivelse er et bevis for rigtigheden af brevet. Og det sker med en underskrift til allersidst - altså brevskriveren står til sidst..........................nemlig.

fra min kones mand.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-12-06 17:25

Lånt fra retsinfo..

OVERSKRIFT.

Citat
VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

INDHOLD

Citat
Givet på Christiansborg Slot, den 7. juni 2006

Under Vor Kongelige Hånd og Segl

I Dronningens Navn:
FREDERIK
Kronprins

/Lars Barfoed

Her må det vel så være Lars Barfoed der forpligter for rigtigheden af loven

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 17:33

Lars Barfod er da fyrværkerimester, og skal demed skrive under på hvad som helst.

Men ellers borger han for at det skrevne har sin rigtighed, ved med officiel tilladelse, at skrive under i en andens navn.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 23-12-06 11:28

Glædelig jul alle sammen.

Nu er det ligesom forsent, at få oplyst hvem der skal skrive til sidst, da det ikke længere kan lade sig gøre at få julepost frem til tiden.

Nå men næste år skal vi altså have sendt de julekort, lad det være et af nytårsønskerne.

Og så bliver det brevskriveren der skriver under til sidst, hvis det er mig der skriver, og er det konen bliver det omvendt.

hvem skal nu have alle de point ?

kissan og manden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-06 19:45

Hvad med den første der skriver...

Glædelig Jul og Godt Nytår

Nå men jeg prøver..
Parat ......

I ønskes alle en
Glædelig Jul og Godt Nytår

Med Venlig Julehilsen
Jørgen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 19:48

Point til natmaden............................han var hurtigst.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-06 19:58

Av jeg skal også ønske en Glædelig Jul og Godt Nytår fra børnene.

Skal jeg nu underskrive med.

1. Jørgen og Børnene
eller
2. Børnene og Jørgen

spøjst den første falder mig mest naturlig, måske fordi de er i flertal

Mvh.
Natmaden & Co.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 23-12-06 19:59

Jeg holder med e.c

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-06 20:08

Så vil jeg da lige ønske god jul fra den eneste profil, jeg har her på kandu.

Godt jeg ikke har de problemer med om det er fra manden, konen eller børnene

Men blot fra ans

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 23-12-06 20:21

Tak for svaret til alle, vi skrives ved i det nye år.

kissanes mand

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-06 20:25

Og så blev det atter jul i det lille hjem

Natmaden alias Jørgen.