/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indstilling af UR i windows XP
Fra : 1991
Vist : 489 gange
500 point
Dato : 07-12-06 18:15

Hver gang jeg har stillet uret på kontrolpanel, dato og klokkeslet - så starter uret næste dag med en dato i 2003 -ØV.
Jeg har bedt "time.windows.com" om at "opdatere" efter at have stillet dato og klokkeslet ret tæt på det aktuelle tidspunkt. opdateringen sker også, så tiden passer.
NÆSTE DAG ER DET DET SAMME !!!!!!!!!!!!!!
Hvorfor.
Jeg bruger Stofanet .
Er der een som kan give mig udførlig vejledning til at klare dette ????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 07-12-06 18:23

det kan der være mange grunde til
prøv at gå i start - kør - skriv msconfig - valgfri start - fravælg "indlæg start elementer" - genstart og prøv at sætte tilbage til normal start igen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-12-06 18:25

er ofte tegn på at batteriet er ved at være dødt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 18:28

rigtig hcma - men at andre programmer driller kan også være årsagen - så virker ovennævnte metode

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 07-12-06 18:47

virus eller spyware det var det med min den gjorde det samme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 19:10

det kan udemærket være skidt også ja - hvis det ikke virker med mit råd og du har checket batteriet - så skal du have scannet godt og grundigt

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 07-12-06 19:48

Det lyder som et dødt batteri

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 07-12-06 19:48

Det lyder som et dødt batteri

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 07-12-06 22:02

konne man ikke gå ind i bios før man startede windows op igen og så se hvad uret står til der.
Starter den med en dato langt tilbage trænger du nok til et nyt batteri

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 15-12-06 11:06

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-06 11:10

velbekomme -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-06 11:11

ps.. jeg har lige haft samme problem her til morgen - tror der er på spil - men fik det da på plads igen