/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Smtp server Udlandet
Fra : jongwoo
Vist : 1753 gange
100 point
Dato : 07-12-06 16:50

Hej

Jeg har brug for noget hjælp!

Jeg kan ikke sende mails når jeg er i udlandet via. min bærbar! Hvordan kommer jeg til det?

Jeg kan ikke logge mig på min smtp server, når jeg sidder på en udlandsk ip-adr. er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:54

brug en webmail (hotmail - gmail - yahoo mail osv - du kan vel egentlig også bruge webmail hos din udbyder)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 17:09

www.mail.dk = TDC
www.msn.dk = hotmail
www.gmail.com = gmail
Hvem er din udbyder som du har din mail hos.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-12-06 19:22

Hej! Problemet er jo ikke blot noget der har med mails at gøre, det der generer mig mest er at jeg ikke kan anvende "start" "kør" og selvfølgelig også mine mange links under "foretrukne" Jeg burde for en orden skyld have nævnt at jeg anvender XP og Webmail.
Er det ikke en eller anden "dll" eller hvad det nu hedder der er blevet slettet som er nødvendig for at få "genvejene" til at fungere?

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 07-12-06 21:15

Problemet ligger jo i, at jeg ikke vil skifte mail! Og jeg vil gerne kunne sende via outlook, det gør det hele lidt nemmere! Men er der ikke nogen der kender en gratis smtp server?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 21:23

hvis du bruger webmailen hos din udbyder bruger du også den adresse du normalt bruger

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 07-12-06 21:37

Det er rigtig! Men jeg kan jo ikke sende via outlook, og det er jo det jeg gerne vil!:)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 21:47

Hotmail i gratis udgave kan ikke nyoprettes i outlook
tdc mail i gratis udgave kan ikke oprettes i Outlook
Disse to skal bruges via webmail.

Men du har endnu ikke fortalt hvilken mailtype du har.

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 07-12-06 21:51

Undskyld, jeg har mail igennem webdomain.dk, og de har så vidt jeg ved ikke en smtp server.

Jeg vil helst undgå, at flytte mit domæne;)

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 07-12-06 21:51

Undskyld, jeg har mail igennem webdomain.dk, og de har så vidt jeg ved ikke en smtp server.

Jeg vil helst undgå, at flytte mit domæne;)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 22:15

Godt så kan du gøre følgende:
Opret en gmail (gratis fra google)
Sæt din webdomain.dk mail til at videresende til gmail
gmail er en pop3 mail og kan benyttes fra Outlook / express
http://www.kandu.dk/Tip12835.aspx

man kan sende og modtage med sin oprindelige mail gennem gmail

det hele forudsætter at du kan videre sende fra din webdomain.dk