/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
farver i paint
Fra : vaxen
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 07-12-06 15:32

Jeg sidder og roder med at lave et visitkort.
Jeg har lavet et lille logo-agtigt nydelig blomsterfidus, som lige nu er sort/hvid.

Jeg åbner billedet med paint og det er mig fuldstændig umuligt at få programmet til at bruge farver på dokumentet.

Jeg har slået farver til, så det er ikke der, problemet ligger...

Jeg har desværre ikke andre tegneprogrammer, så jeg må lade mig nøje med dette..

Nogen, der måske har en ide om, hvad der er galt siden jeg ikke kan bruge farver i dokumentet?

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 15:40

den blomsterfidus er det en du selv har tegnet ????

du skriver dokumenter - øhh - har du tegnet i et dokument og er det så det der åbner i paint ??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 15:46

Hej Mirit - nej jeg har ikke selv tegnet den, jeg har hugget noget, som jeg så har redigeret i....

Når jeg skriver dokumentet, så mener jeg selvfølgelig billedet som helhed.

Det jeg gerne vil er, at farve selve stregen i en grønlig nuance. Jeg gør som jeg nu har tjekket i Hjælp-menuen, men grøn bliver den ikke.

Når jeg tester, om jeg kan male med grønt andre steder end selve stregen, så tegner den bare sort....

Det er irriterende, for det burde være så enkelt og lige til....

Øvs

Vaxen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-06 15:48

haha - drilske billeder - hvilket format er det i ????

Husker du at vælge anden farve og klikke okk ??

btw - det er uhyre svært at overmale visse formater

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 15:59

Lige nu er det GIF - men jeg kan da lynhurtigt konvertere, hvis det er et problem...

At klikke på farven og trykke ok - jo da

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 16:00

Og forresten, så er det ikke et problem at redigere generelt så længe jeg ikke vil skifte farve...

Skodprogram...

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:01

hmm det er ok med en gif - men du skal jo kunne fylde de felter ud - ikke ved at male men bruge fyldfarven (kan du sagtens i gif)

Hvad gør du ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:20

Citat
Skodprogram...
... naahh - noget tricker dig bare - jeg kan lige se dig sidde og være hys

hvis du virkelig tror det er programmet der er noget i vejen med så skal jeg gerne finde dig et andet du kan bruge - men tror stadig noget tricker dig

prøv at forstørre det og vis miniature - og se om du der kan forandre farven - besværligt ja - men det kan sagtens lade sig gøre - tålmodigheden får dog en prøve

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 16:24

SUK.... Har forstørret, virker stadig ikke..

Jeg har lige downloadet et freeware program, GIMP - her er problemet præcis det samme....

Når jeg bruger "udfyld"-funktionen og peger på de pixels som jeg selv har tegnet sammen med de originale, så burde skidtet altså skifte farve. Jeg kan ikke forestille mig en grund til at den skulle lade være...

Men nu er der faktisk gået adskillige timer med det både i går og i dag, så Hysometeret er snart rødglødende

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 16:26

I øvrigt - åbner jeg en ny fil - en tom en, så er der ingen problemer med farvevalget.....

Snerre og rase.........

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:27

weird jeg vil gerne kigge på det hvis du vil sende det med anvisninger - men kan jo ikke love noget

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 16:36

Jeg har konverteret til .JPG og nu vil den lege med - jeg skal godt nok skifte farve pixen for pixel, men pyt med det - nu vil den i det mindste lege lidt med....

så håber jeg bare, at nuancen er den rigtige og det ser bragende ud på visitkortet, for ellers bliver jeg nok atter lidt træt af det

Tak for dit fine tilbud! Heldigvis for dig blev der vist ikke brug for det i denne omgang

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:40

rigtig god fornøjelse sæt hysometeret i køleren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 16:42

btw - husk lige at bruge viskelæderet også når du arbejder med en jpg, så kanterne bliver skarpe- ellers bliver der udviskede farveskygger der kan "smitte af" - altså ses - når du skal bruge det på visitkortet

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 07-12-06 17:04

Takker for svaret....

Hysometeret er hermed lagt på køl - garanteret der bliver brug for det igen i den nærmeste fremtid

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 17:09

lad endelig det hysometer ligge hvor det ligger - godt og køligt

paint er et relativ godt grafik program til mange ting - men skulle du få lyst så er der en masse gratis grafikprogrammer her - og meget andet - du garanteret kan få det helt hys--- øhhh sjovt med:

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

painter 25 er et rigtig godt freeware program