/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
muffedisser
Fra : rover600_valby
Vist : 4857 gange
50 point
Dato : 07-12-06 11:09

Hej alle.
Jeg har hørt at man kan få nogle luffer ligesom hænger sammen så et par kan gå og holde i hånd sammen uden af fryse og så to enkelte luffer til den anden hånd...
Håber der er nogen der kan hjælpe....

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 07-12-06 11:24

Du kan få hjælp til opskriften inde på Rokken dot dk

Der ligger osse en opskrift til download - så vidt jeg husker.

Rokken dot dk er en side for håndarbejdsmennesker - hjælpen er mangfoldig og hurtig, og tonen er altid imødekommende og kærlig.

God fornøjelse. ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-06 11:33

En muffedisse, er et rør på 40 cm gerne syet med vindtæt foer og pels på ydersiden, men som
Sannie også skriver, kan den også strikkes.

En muffedisse blev gerne brugt af piger/damer førhen, hvor de havde begge hænder indeni, en hånd ind i fra begge sider

Når jeg søger på google kan jeg kun se, at den kan købes færdig, som hjælpemiddel, så du må nok igang med at være kreativ

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 07-12-06 11:35

Nord... Sådan en muffedisse er en "soloting" man kan ikke gå håndihånd. ;)

Men jeg er selv vild med mine muffedisser. :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-06 11:43

Sannie, jeg tror nu godt man kan "deles" om en muffedisse, når en person kan ha' to hænder i den, kan et par vel også deles, den enes højre hånd, og den andens venstre hånd, ulempen er bare, at den skal laves lidt længere end normalt, for at parret også kan have hænderne nedad???

Accepteret svar
Fra : Sannie

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-06 11:48

Nord...
Jeps - men hvad så med de 2 "ledige" hænder?

OK - så kan man lave 2 ekstra muffedisser - og så er det jo næsten det samme - bortset fra, at den anden model har facoon. ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-06 12:32

Sannie, som rover selv er inde på, så kan man da bare bruge luffer på de "ledige" hænder

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 07-12-06 12:38

Tak for hjælpen men jeg har fundet dem på e-bay under "love gloves" I skulle prøve at se dem
de er nu ret søde.... WWW.e-bay.com
Mvh Roberto

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-06 12:56

Ja de ser da nuttede ud, muffedissen ligner ikke de gammeldaws, så love gloves passer bedre