/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
login
Fra : pylle12
Vist : 482 gange
20 point
Dato : 07-12-06 10:10

jeg har fået et topcom trådløs netværk det virker fint men jeg fik ikke sat lås på
så nu står det åbent for alle jeg har prøvet at klikke lidt her.Jeg har stadig cd rum skal jeg indstallere det igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 10:55

Din router har en adresse som du kan tilgå med netkabel i en LAN-port (ikke WAN/uplink)
start en browser og skriv så der står:
http://192.168.0.1 (eller hvad der står i din brugsanvisning)
Nu vil den spørge efter
Brugernavn (det står også i brugsanvisningen)
Password (det står også i brugsanvisningen)

Nu er du inde og kan ændre din router

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-06 17:07

FORKERT E.C
Topcom bruger 192.168.1.1
Det gør mi i hvertfald.

Hvilken model er det du har pylle12 ??

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 07-12-06 17:09

http://192.168.1.1 så bare klik her pylle12, og indtast dit adgangskode og password.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 17:10

(eller hvad der står i din brugsanvisning)

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 08-12-06 07:48

tak for svar men problemet er at kasse med koder er smit væk men jeg cdrom

Godkendelse af svar
Fra : pylle12

Dato : 08-12-06 09:23

Tak for svaret severino.mange tak for svarene .
Der er bare det problem at kassen hvor papirene med koder er smidt ud,
men jeg har cd rom instal. så jeg ved ikke om man kan sætte det op påny

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-06 09:30

Hvis ikke Severino kommer og fortæller dig hvordan du nulstiller den router,
så læg den CD i og kig på manualen som fortæller dig hvordan du nulstiller og kommer i gang,
med opsætningen.
Det er sansynligvis et hul der skal stikkes noget ind i (clips) som nulstiller.
Ellers kom og spørg videre, hvis du ikke forstår hvad der står i manualen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-12-06 00:42

Som standard er adgangskoden og password admin skrevet med små bogstaver.
Hvis du ikke kan huske hvad du har ændret det til, så reset den, så den kommer tilbage til det forhåndsindstillede kode.
Prøv at gå ind her: http://www.topcom.net/downloads.php og hent den seneste firmware til din router. I rullemenuen skal du lige finde den model som du har!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 11:17

Citat
Hvis du ikke kan huske hvad du har ændret det til, så reset den, så den kommer tilbage til det forhåndsindstillede kode.

Severino - måske du lige skulle fortælle hvordan den resettes.

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 09-12-06 15:11

tak for svarene jeg tror det er for svært for mig så jeg må hente forstærkning udefra

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-12-06 15:54

Personlig betjening er nok bedst, for så kan de se hvilken model du har, uden at skulle hive oplysningerne ud af dig. - Jeg har spurgt til din model, men du kryber lidt udenom. Derfor kan jeg ikke målret hjælpe dig, da der altid vil være forskelle på de forskellige routere.
At opdatere din router er ikke svært. Du skal blot i første omgang hente den sidste nye firmware ned på din putter, så du kan installere denne, og gemme et kopi af filen, til en evt. senere lejlighed, hvis det skulle blive aktuelt.

Der var en der sagde til mig: Pesimisten finder aldrig gnisten!