/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
min skærm skifter str
Fra : snaptil
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 06-12-06 22:37

haf haft en skærm i et par år, har virket fint. men nu skifter den størrelse i siderne konstant... ved ikke om det er grafikkort eller skærm der har et problem. har geninstalleret driver uden held.

kører 1280*1024, 85 hertz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-06 22:45

Jeg kunne også godt tænke mig, at min kunne skifte størrelse, gerne op til en 42" skærm.
Men det du mener er nok at den skifter opløsning, og det er jo noget helt andet.
Visse programmer ændre skærmopløsningen, når de startes op, og efterlader desværre maskinen i denne tilstand, så man selv må ændre den tilbage manuelt.
Det kan måske være det der sker i dit tilfælde.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-12-06 09:38

det slet ikke det jeg mener.. som sagt så har den kørt fint i lang tid. nej mit windows billede krymper i siden ind og ud, uden jeg behøver at gøre noget. har lige sat min skærm opdateringshastighed ned fra 85 hertz til 75, idet jeg er lidt bange for at skærmen er ved at være "træt".
bruger vejledningen til skærmen samt det at jeg har markeret, skjul til tilstande der kan skade hardware, burde betyde at det ikke var tilfældet.
men jeg overvejer lidt om det er pga. strøm problemer, fra stikkontaktens side, idet det er et gammelt hus. og pcen har kørt fint tidligere ved anden placering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-06 10:18

Den er tjenlig til udskiftning....

Hvis jeg forstår dig ret kan dit billede IKKE fylde skærmen ud....

Noget kan du justere men på et tidspunkt er "justeringsknapperne i bund" og så er der ikke mere at gøre....

Med de priser vi har i dag, er det nok tvivlsomt om det kan betale sig at reparere.....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-12-06 23:15

at ryste med skærmen .. så skifter den.. at holde på stikket bagpå.. så gør den ikke sååååååå,.. hmm løs forbindelse... desværre ikke muligt at udskifte kabel umiddelbart