/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp kan ikke åbne
Fra : storebror30
Vist : 647 gange
500 point
Dato : 06-12-06 21:02

Hejsa.
jeg har et problem... jeg kan ikke åbne nogle mapper jeg har liggne på et af mine drev.
men jeg kan se mapperne men jeg kan ikke komme ind i dem og hvis jeg tager enskaber på mappen siger den at den fylder 0kb. men jeg ved der er mere. det er nemlig kommet efter jeg har geninstaleret winxp. og når jeg er i denne computer kan jeg også se at drevet er godt fyldt.

Er der nogle der kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 510 point
Dato : 06-12-06 21:08

Du har afbrudt kontakten, før du nåede at gemme.

Eller du har bare lavet en GENVEJ, som du kan se.

Ellers FORMATER disken og hent filerne med dette gratis program
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-12-06 21:09

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-12-06 21:10

Du behøver ikke at formatere for at anvende pcinspector..

Hvis du ikke har mod på at gøre det selv, så prøv at spørge hos www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-12-06 21:23

Det bliver han DA nødt til, hvis han IKKE kan komme ind på den = disken.
Eller´S er DER INTET GALT MED MAPPEN
Der er bare blevet til en genvej, ELLER en KOPI af en MAPPE,
som blevet sendt til andet drev...

Mappens INDHOLD SKAL kopiere over, til en ny mappe, det
kan IKKE nytte at lave en genvej.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-12-06 21:31

Gentager - man behøver ikke at formatere for at genfinde tabte foldere/mapper.
Men; man har brug for en anden disk at aflevere de genfundne data på!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-12-06 21:45

Citat
jeg kan ikke åbne nogle mapper jeg har liggne på et af mine drev.
men jeg kan se mapperne men jeg kan ikke komme ind i dem og hvis jeg tager enskaber på mappen siger den at den fylder 0kb.

ALTSÅ = er der INTET i mapperne, kender ikke PC inspektøren-
da jeg bruger er andet program.

MEN, er det et synligt drev, du kan komme ind på,,,,,,,,,

SÅ ER MAPPEN ALTSÅ TOM.

Hvis du får den melding. ALTSÅ.

Du har ikke KOPIERET det, du ville overføre, men bare - lagt en genvej - eller brugt
SEND TIL, og det DUÉR altså ikke.....

Eller holder jeg snart op med at KOPIERE, da jeg kan sidde flere dage
og lede efter noget, der ikke er der......

Hvad står der, når du højreklikker på MAPPEN, under egenskaber // = GENVEJ
så er det kun IKONET, du har flyttet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 23:13

PC inspector kan finde ting og sager på "tomme" drev.
Dit problem er at XP er lagt ind efter at de drev er oprettet.
Ligger din nyindstallerede XP på ................. (C:) eller hedder drevet noget andet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 23:16

H-klik på denne computer og vælg administrer.
vælg diskhåndtering
Hvad har du af drev nede til højre.
Og hvad står der
Har du flere harddiske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-06 01:46

Jeg kunne heller ikke komme i kontakt med mine filer/mapper, som ligger på en anden indbygget harddisk, efter have geninstaleret Windows XP, det kunne jeg først efter at service pack 2 var hentet og instaleret, har du service pack 2 ? Ellers hent den på Windows update og instaler, det løste problemet hos mig

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-12-06 04:47

o.v.n. dit forslag er OK men kun hvis "storebrors" data ligger på en anden disk end den hvor XP er geninstalleret.

Grundlæggende vedrørende redning af forsvundne data...

Skriv IKKE noget nyt til den disk hvor data er forsvundet !!
Lad i det hele taget være med at anvende pågældende disk indtil du er klar til at redde dine data.

se http://www.diskhelp.dk/faq.htm - Slettede data

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-12-06 10:32

Det er muligt men ikke sikkert.
Sæt en 98 startdiskette i og start comp som bør stå til at boote på A:
når den lander på
A:\>
skriv fdisk /mbr og tryk enter
den arbejder lidt.
genstart uden diskette
se om der kan læses på den "skjulte partition"
ellers sluk comp og sæt harddisken over i en ekstern harddiskholder og tilslut den til en
kørende comp
Er du heldig, så kan du læse på den partition.

Kommentar
Fra : baldre

Dato : 15-12-06 19:00

Hvis du kan se at drevet er godt fyldt og der ikke er andet på drevet så er dine data stadig i mappen - mappe strukturen er sandsynligvis gået istykker og viser derfor 0Kb.

Brug f.eks PC-inspector som nævnt ovenfor og genfind data fra disken/partitionen. Pc-inspector finder dog revl og krat der har været på disken i tidens løb og det kan være et pillearbejde at sorterer de rigtige filer fra.

Formater IKKE partitionen før du bruger PC-inspector - en fuld formateringer sletter alt data på partitionen permanent (og en hurtig formatering kan måske også gøre skade). Lad i det hele taget være med at brug partitionen overhovedet før du har forsøgt at hente data ud igen - hvis windows ikke kan se filerne i mappen kan den komme til at overskrive dem hvis man bruger drevet/partitionen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-12-06 19:08

Citat
en fuld formateringer sletter alt data på partitionen permanent

Passer IKKE, bruger 0&0 og er disken ikke FORMATERET, kan du ikke være sikker på at du
kan hente NOGET tilbage.
Men som skrevet, kender ikke det ovennævnte program, personligt.

En formatering sletter INTET, = det er bare noget MAN tror - medmindre du sletter den med diverse krypterings - programmer, så de bliver TOTALT overskrevet/ -krypteret, har lavet flere forsøg med samme, og jeg kan formatere en disk op til 20 X, med en almindelig formatering,
og stadig hente mine billeder og andet tilbage,
uden kvalitets forringelse.
Lidt at tænke på, hvis man sælger en harddisk...
Men et svar ville DA hjælpe en HEL DEL.
MEN ER DER EN MAPPE PÅ 0 kB, = SÅ ER DEN ALTSÅ TOM.

Godkendelse af svar
Fra : storebror30

Dato : 16-12-06 20:19

Tak for svaret disken.