/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redigering af billede
Fra : spejder_ben
Vist : 2723 gange
100 point
Dato : 06-12-06 13:25

Findes der et program hvor man nemt kan give billedet effekter?
Søger specielt et hvor jeg kan skravere krante af billedet så den ikke står så skarpt.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 06-12-06 13:40
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-06 13:45

xnview kan meget og er gratis, læs mere om det er noget for dig: http://perso.orange.fr/pierre.g/xnview/enfeatures.html
her er en oversigt over billedbehandlings programmer, nogle er gratis, men de fleste er shareware= prøve udgaver som du kan bruge en kort tid uden at betale: http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-06 13:54

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html lille smart gratis program der kan mere end det umiddelbart giver sig ud for (dansk sprogfil kan hentes samme sted)

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 06-12-06 13:55

Photofiltre är ett bra program.
http://www.photofiltre.com/

Gratis och med dansk språkfile och med många plug-ins om man så vill.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-12-06 15:36

Til merit.dk

Her er Bjørn, dum igen, men da jeg prøvede at hente fotoprogrammet skete der ikke det der stå beskrevet.
Allerede ved første klik, hvor jeg skulle have mulighed for at gemme på skrivebordet, blev jeg ikke spurgt, men ikonet kom på skrivebordet. Der dukker hellerikke nogen muglighed op for at hente dansk tekst.
Jeg kan ikke komme videre.
Hvad F..... gør jeg forkert?

Bjørn

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 06-12-06 16:52

BjornJ følg vejledningen her . http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

men husk en anden gang oppret din egen tråd dette var spejder_bens tråd

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-06 16:54

I eksempelvis PhotoShop, som er mit personlige foretrukne fotoredigeringsprogram, kan disse effekter som du søger laves med nogle få museklik.
Det hedder forøvrigt "FEATHER" at lade dine "margener" blødt glide over i det centrale af billedet.

Men som andre påpeger findes der andre mere "tilgængelige/billige" fotoredigeringsprogrammer som givetvis kan det samme (hvilket jeg ikke personligt kender så meget til)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-12-06 22:03

Til Vonna
Jeg har været inde på den side du siger, men der sker ikke det, der står, der skal ske.
Det er det jeg ikke kan forstå.
Jeg vil meget gerne have det program og har hentet ældresagens brugervejledning, men mangler nu programmet.
Må man ikke gå ind på andres spørgsmål, hvis det er noget man gerne vil lærer?
Det er da lidt kunstigt hvis man skal spørge en gang til om det samme.

Undskyld til spejder_ben!

Bjørn

Kommentar
Fra : yleman

Dato : 07-12-06 04:32

> BjornJ

Programmets officiella hemsida är http://www.photofiltre.com/

1. Välj "English"
2. Välj "Downloads"
3. Välj själva programmet "English version" och spara den på din pc
4. På samma sida finns också sektionen "Language files for PhotoFiltre " och där väljer du att ladda hem "Danish / Dansk / Danois " (dansk sråkfile) på samma gång.
5. Installera programmet med "pf-setup-en.exe" som du laddade hem
6. Du har nu engelsk version av programmet. Stäng programmet.
7. öppna "TranslationDA.zip", (din danska språkfile) och där finns "TranslationDA.plg", placera den i "C:\Program\PhotoFiltre" eller där du installerade programmet.
8. Ta bort "TranslationEN.plg" i samma katalog
9. Starta programmet och nu har du dansk version

Kolla också "Plug-ins" eller på "Downloads" om du vill ha fler funktioner i programmet. Läs där hur du gör för att få fler funktioner i programmet om du inte är nöjd med standard programmet.

Hoppas att du förstår min svenska.

Godkendelse af svar
Fra : spejder_ben

Dato : 07-12-06 09:55

Tak for svaret pallenoc.
Nu har jeg hentet programmet men kan ikke få det der "FEATHER" til at virker rigtigt.
Hvad gør jeg når jeg har markeret det centrale af billedet?
MVH
Torben

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-12-06 10:12

Det jeg beskriver for dig nu er i PhotoShop CS 2:
Du åbner dit billede
Vælger dit Rectangular Marquee Tool (øverst til venstre i din værktøjspalét)
Markérer dit billede med dette værktøj (alt efter hvor meget du vil have synligt)
HK og vælg FEATHER (nu kommer en lige dialogbox/pop-up frem)
Sæt værdien til eksempelvis 15 px
Tast nu CTRL + C (kopier) og herefter CTRL V (indsæt nyt lag)
Over i din LAYERS mappe/box kan du nu se at der er kommet et nyt LAYER, som du nu klikker på så det bliver aktivt.
Slå det "originale" fra og du vil nu have en FEATHER (overgang) på dit billede

/Palle

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 07-12-06 10:33

Hej Palle..
Mange tak for hjælpe! Der er lige faldet en tung sten fra mit hjerte..

Torben