/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gammel Danfoss radiator
Fra : kenneth85
Vist : 3666 gange
20 point
Dato : 06-12-06 11:00

Jeg har et problem med en gammel Danfoss radiator.

Radiatoren varmer på fuld drøn HELE tiden! Det hjælper lige lidt at skrue op/ned på termostaten, så måske er det denne der er i stykker!?

Jeg har prøvet at fjerne termostaten, da jeg på en anden radiator mener at kunne huske, at dette ville stoppe helt for vandtilførslen, så radiatoren blot bliver helt kold. MEN, der strømmer stadig varmt vand igennem radiatoren, og stadig på fuld drøn...

Er det blot termostaten der skal skiftes, eller kan der være andet galt?

Har prøvet at bruge søge-funktionen, men fandt ikke rigtig nogle svar.

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 30 point
Dato : 06-12-06 11:31

hej Kenneth85
Du skal pille termostathovedet af og se om den lille pind der sidder midt i ventilen kan trykkes ind og ud.

Kan den det kan du evt forsigtigt sætte et spændeband eller nogetandet , der forsigtigt tvinger den lille pind ind til stop. Så skal radiatoren blive kold efter ½ time.

Kan pinden kører ind og ud og kana du stoppe varmen ved at tvinge pinden ind ,er det med 95 %
sikkerhed dit termostathoved der er defekt.
Tag den defekte termostat med i byggemarkedet og sig du skal have en magen til ,da der findes en del forskellige modeller .

I få tilfælde kan det være selve ventilen indvendigt der er defekt.Så skal ventilen skiftes .
mvh
mcloud blikkenslager/varmesmed

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-12-06 11:33

herligt at se en kontant og korrekt besked! Skynd dig og snup den inden andre løber med fidusen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 12:39

Og så lige..............husk at skrue thermostaten op på 5 inden du monterer den, og så kan du også bedre mærke om den er på plads. (ligesom falde i hak)

Godkendelse af svar
Fra : kenneth85

Dato : 06-12-06 19:00

Tak for svaret mcloud. Det var rigtig super!

Jeg tror at det er ventilen der skal skiftes, eftersom der løber vand igennem ligemeget om pal'en er trykket ind eller ud.