/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Der kunne ikke leveres til føl
Fra : casu
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 06-12-06 09:24

Ved afsending af mails fra Outlook 2003 har jeg i den senere tid gang på gang oplevet, at mail, der sendes bliver flyttet fra udbakken til "Sendt post" men straks kommer der en besked i indbakken om, at mailen bliver tilbageholdt og i stedet kommer der en mail i indbakken som følger:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Fra: Systemadministrator
Til: Carl Sukkot
Emne: Kan ikke leveres: Tak for hjælplen m.m.
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Emne:   VS: Tak for hjælplen m.m.
Sendt:   05-12-2006 16:56

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

'modtager@domain.dk' den 05-12-2006 16:57
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
---------------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 09:29

Hvis der sendes mange mails afsted på en gang så kan det opfattes som spam og bliver så afvist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 09:54

Egentligt er det ret normalt......

Hvis du sender mails ud til større grupper af modtagere og en af dem har nedlagt/skiftet adresse osv. vil du jo få en besked om at den ikke kunne leveres.

Det sker tit hvis modtager er et domæne med mange ansatte (offentlige mm.) - der bliver jo tilføjet og slettet adresser dagligt....

Kan selvfølgelig også skyldes at en af modtagerne har skrevet forkert adresse (tastefejl o.lign,)

Og som allerede skrevet kan det være at modtager har "blokeret" for mails fra dig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-06 10:04

lige præcis den "frase" kan du se om her

http://www.mailtraq.com/192/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-06 11:28

Citat
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
en eller flere af modtagerne har ikke godkendt dig i deres hostfil/spamfilter

ps kan være den går igennem hvis du skriver i alm. tekst uden html

Kommentar
Fra : casu

Dato : 06-12-06 21:39

Tak for de mange gode forslag - som desværre endnu ikke har løst problemet.
jeg forklarer med kursiveret tekst hvorfor for hvert af de fire svar, jeg hidtil har fået:
--------------------------------------------------------------------------
Fra : e.c    Dato : 06-12-06 09:29
Hvis der sendes mange mails afsted på en gang så kan det opfattes som spam og bliver så afvist.

Desværre sker det også når en enkelt mail til en enkelt modtager, hvis mail ID er OK og som på et andet tidspunkt går rent igennem
-----------------------------------------------------------------
Fra : refi Dato : 06-12-06 09:54
Egentligt er det ret normalt......
Hvis du sender mails ud til større grupper af modtagere og en af dem har nedlagt/skiftet adresse osv. vil du jo få en besked om at den ikke kunne leveres.
Desværre sker det også når en enkelt mail til en enkelt modtager, hvis mail ID er OK og som på et andet tidspunkt går rent igennem

Det sker tit hvis modtager er et domæne med mange ansatte offentlige mm.) - der bliver jo tilføjet og slettet adresser dagligt....

Kan selvfølgelig også skyldes at en af modtagerne har skrevet forkert adresse (tastefejl o.lign,)

Og som allerede skrevet kan det være at modtager har "blokeret" for mails fra dig.... [Blink]

Desværre sker det også nogle gange når en enkelt mail til en enkelt modtager, hvis mail ID er gyldigt, og som helt afgjort gerne vil høre fra mig. Ved et tidligere eller følgende send kmmando går mailen rent igennem
-----------------------------------------------------------------
Fra : refi Dato : 06-12-06 10:04

lige præcis den "frase" kan du se om her http://www.mailtraq.com/192/

Hidtil bedste tip - men jeg her endnu ikke gennemprøvet det bl.a. fordi det er svært at få kontakt med mail server administrators
-----------------------------------------------------------------
Fra : miritdk Dato : 06-12-06 11:28
Citat
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
en eller flere af modtagerne har ikke godkendt dig i deres hostfil/spamfilter [Blink]

ps kan være den går igennem hvis du skriver i alm. tekst uden html [Glad]

Der synes ikke at være foskel på, om det er ren tekst eller html!
-------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-06 22:58

Som du kan se dækker fejlen over et ret bredt spektrum.....

Sandsynligvis ligger fejlen IKKE hos dig men hos din mailudbyder/netudbyder.....

Er den mailadresse du sender FRA en der ligger hos din netudbyder ?????

Hvis ikke er det sikkert din netudbyder der ikke vil "lege" relaystation.....

Godkendelse af svar
Fra : casu

Dato : 07-12-06 09:30

Tak for svaret refi.

Du er vist den, der er har føt mig nærmest til en løsning

prøver at stå på nakken af min udbyder og jeg fandt noget mere forståelse ved det link du sendte første gang og et par links på den side. Men det er nu ikke blevet lettere at konfigurere sin email i den senere tid.

Du burde have flere point for svaret - men jeg har ikke så mange at gøre godt med.

Thanx a lot
from
Carl Sukkot

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-06 10:11

Selv tak.....

Point er ikke det vigtige - det er at finde en løsning der tæller

Kommentar
Fra : casu

Dato : 07-12-06 23:01

Jeg er naturligvis stadig interesseret i at høre, om nogen kan komme med andre og mere detaljerede løsninger.