/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kontrolpanel
Fra : ipbirk
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 06-12-06 07:58

Hej

Efter jeg har formattered min harddisk har jeg fået et lille problem. Når jeg går i kontrolpanelet vises der en ca. 5 cm. lodret menu, normal kan man se hele skærmbilledet, er der nogen der ved havd der er gået galt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-12-06 08:37

Se efter, at der ikke et sat SØG til på keyboardet.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-12-06 08:47

Jeg tror du skal gå i VIS og vælge store Ikoner

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 09:10

Gå op i vis > rul ned til "tilpas" > Her kan du vælge store ikoner og eller NULSTIL
I venstre side har du også muligheden for "skift til klassisk visning"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 10:36

Der er ikke noget, der er gået galt. Du skal bare ordne din side ved at gå op i "Vis" -
så får du en lille menu rullet ned, og dér kan du i det midterste afsnit vælge, på hvilken måde, du vil have vist siden. Formentlig er den bedste oversigt den,
der hedder: Ikoner.

Præcis som e.c oven over skriver.
mvh

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-12-06 11:54

i Skriver:Gå op i vis > rul ned til "tilpas" > Her kan du vælge store ikoner og eller NULSTIL
I venstre side har du også muligheden for "skift til klassisk visning"

Jeg har ikke noget i vis der hedder tilpas i, hverken under Kategori visning eller Klassisk visning, jeg går ud fra i mener i explorer?.

Men hvis jeg gør følgende >start>indstillinger her kommer så en mulighed hvor man kan åbne, hvis trykker på åbne , så lukkes kontrolpanet op som det skal, men det er ikke det ideelle at gøre det på denne måde.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 11:55

Nej du skal lige over i kontrolpanel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 12:05

Nu skriver du start > indstillinger > kontrolpanel
Det er vejen til kontrolpanel hvis du har klassisk visning i XP (standard i win 2000)
Hvis du vil bruge den nye XP vej til kontrolpanel så:
H-klik på "start" og vælg egenskaber > nu kan du vælge den nye eller klassisk
Hsk først "anvend" og så OK

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 12:06

Hsk først "anvend" og så OK
rettes
Husk først "anvend" og så OK

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-12-06 13:13

Nu har jeg prøvet det som i beskriver, men i kontrolpanelet vis har jeg ikke tilpas, det er windows xp proff. jeg anvender

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 13:13

nåh ja ipbirk og e.c, jeg gik da ud fra at siden i kontrolpanelet var åben.

Citat
Når jeg går i kontrolpanelet
skriver ipbirk jo - ikke?
og så er det vel der iopbirk skal op i "Vis" o s v.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 13:29

XP pro
Næ - det har du vist ikke, men når du højreklikker oppe på værktøjslinien i kontrolpanel,
så får du muligheden "tilpas" > og lidt du kan indstille.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-12-06 13:49

Ok, nu har jeg fundet tilpas ved at højreklikke på værktøjslinien i kontrolpanet, herfra har jeg fulgt jeres beskrivelse, men ingen ændring

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-06 13:51

kotntrolpanel>mappeindstillinger>sæt mærke i>brug de klassiske windows mapper>Anvend

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 14:27

Altså ipbírk HØR LIGE HER:

Nu går vi ud fra, at du er i Kontrolpanelet.

Uanset hvilken form for mappeindstillinger du vælger, så er der i alle tilfælde helt øverst oppe i værktøjslinien et punkt, der hedder VIS Når du klikker en enkelt gang på det, rulles en lille menu ned. Før nu med musen markøren ned til det punkt der hedder "Ikoner" og marker det!

Derefter skal du intet foretage dig, for kontrolpanelet vises nu, som du lige har valgt at vise det.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-12-06 15:50

Altså maxhankat, det er rigtig hvad du skriver, men det er jo ikke der det fejler. Jeg går i start>indstillinger>fører musen over kontrolpanet så den bilver blå, nu vises kontrolpanelet som en smal lodret menu ca. 5 cm når jeg står her og højreklikker og klikker på åbn, så er der ingen problemer, men det skal ju være sådan at når jeg dobbelklikker på kontrolpanel så vises hele skærmbilledet, men det er her jeg kun har de ca 5cm lodret

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 16:13

Aha ipbirk, så er det noget helt andet, du skal gøre:

Når du er på skrivebordet, skal du Højre-klikke på proceslinien nederst og vælge EGENSKABER.
Vælg så fanebladet : MENUEN START og tryk på TILPAS. Rul så ned og sæt flueben ved:
"Udvid kontrolpanel" Slut med OK og igen OK.

Så skulle den vist være der

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-06 16:37

Eller
Start > indstillinger > dobbeltklik på kontrolpanel
Stræk kontrolpanelet ud til den størrelse du kan li'

Alt+F4

start > indstillinger > kontrolpanel > nu er den som du kan li'

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 16:56

NEJ NEJ NEJ, ipbirk, det er forkert hvad jeg skrev om at sætte flueben det pågældende sted.
Du skal selvfølgelig fjerne det!!!!

Altså nok engang:

Når du er på skrivebordet, skal du Højre-klikke på proceslinien nederst og vælge EGENSKABER.
Vælg så fanebladet : MENUEN START og tryk på TILPAS. Rul så ned og FJERN et flueben ved
"Udvid kontrolpanel" Slut med OK og igen OK.
Så skulle du komme direkte i Kontrolpanelet, nå du går i Start>Indstillinger>Kontrolpanel.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 06-12-06 17:59

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-12-06 18:38

Åh altså, var det bare "krøvet" sammen

Og her øste man af alle sine "talenter" - men godt du fik hjælp ipbirk!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-06 18:42

Ja den var lidt svær at finde ind til.
Men det er da også underligt at kontrolpanelet var "krøbet"