/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min pc er enormt lamgsom
Fra : chicapigen
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 05-12-06 17:41

hejsa

jeg har et problem med min computer, jeg har fået udskiftet mine ram så jeg har1024 istedet for 512, nu er den længere tid om at starte og skifte side end den var før. er der nogen der ved hvad det kan skyldes
venlig hilsen
chicapigen

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-06 19:11

1 prøv og diskdefragmenter din harddisk
2 find ud af hvormeget der starter op når du tænder din computer som du ikke har brug for
3 slet dine cookies og dine offlinefiler
4 slet dine midlertidig internetfiler (alle)

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 20:05

tjahhh og så er det lige det lille ps at nogen maskiner simpelthen ikke tåler at få flere ram i - især de oem baserede maskiner har jeg fundet ud af.

Jeg kører også bedst på de ram der var sat i fra starten - der burde ingen grund være til ikke at få flere men det er der så alligevel

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-12-06 20:16

Tjaaaaa miritdk det har du nok ret i jeg har en 1.6 GB der kører langsomere end en 800 MB selv om der er de samme antal ram i

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 22:53

ja jeg har set det flere steder - så al den ramsnak er til at blive skør af - for mange oem baserede pc´ere trives de fint som de er købt og kan maksimalt tåle at få det dobbelte antal ram sat i (nogen gange godt - andre gange helt ligegyldigt)

men en god gang oprydning - diskoprydning - chckdisk og diskdefragmentering gør jo ofte underværker

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-12-06 23:39

hej miritdk
hvad er chckdisk ? jeg har diskopryddet og fragtmenteret det hjalp lidt men jeg vil da også prøve det sidste hvis jeg lige får fortalt hvad det er
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 23:43

scandisk hed det i gamle dage - undersøg nu idag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 23:44

denne computer - højreklik på drevet du skal igang med - funktioner - undersøg nu - sæt prik i den første og kør den anden - genstart ;.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 23:51

Har du eventuelt noget snavs liggende ?? prøv at onlinecanne hos www.spywarefri.dk der kan du også hente Ad aware se som du så skal scanne med
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 23:54

hvorfor spywarefri når stl_s er her ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-06 00:00

når der sættes flere ram i har maskinen brug for at få frigjort plads - eller måske lige fjerne de nye ram igen - krydser fingre

ingen grund til panik om spyware før det er checket af

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-06 00:04

Jeg snakker ikke om panik men en mulig løsning
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-06 00:06

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-12-06 00:08

Jeg syntes ikke at vi skal forplumre problemløsningen ved at tænke i "snavs" baner. Jeg tror ikke problemet ligger der, med mindre chicapigen selv har mistanke om det.

Prøv at tjekke din sidefil. Den skal nok omjusteres når du har fået flere RAM. Sæt den til halvanden gang af mængden af RAM http://support.microsoft.com/kb/308417/da

Prøv bagefter også at defragmentere din sidefil med dette lille program http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 06-12-06 22:06

hejsa

nu har jeg fået den til at køre nogenlunde men nu var jeg inde og kigge på det med den sidefil

og der står flg. tilgængeligplads : 26519mb. størrelse ved start 672 og maximal størrelse 1344 der er en prik i brugerdefineret størrelse. længere nede står der anbefalet 1438 mb. og aktuel deling 672mb . jeg har prøvet at lave det om så størrelsen ved start hed 1200 og trykkede på ok med der var ikke noget der ændrede sig så den står stadig på 672 og det er jo ikke 1½ gang de ram jeg har.
puha hvad gør jeg mon forkert.

det er godt der sidder sådan nogle søde og hjælpsomme mennesker her på kandu der giver en stor hjælp til sådan en som mig

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 07-12-06 16:13

hej allesammen

nu kører min computer rigtig godt og jeg har fundet ud af det med den sidefil , nu springer den igang og går derud af. da der er flere jeg gerne vil give point opretter jeg lige jeres navne og så får i dem
. dr_dem får nu da han var først med en fint svar.
mange hilsner fra chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 07-12-06 16:13

Tak for svaret dr_dem.
hilsen chicapigen