/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
billigste dk-domæne inkl redel
Fra : rkl
Vist : 1023 gange
20 point
Dato : 05-12-06 17:18

Jeg har webhotel hos surftown og skal have tilføjet et nyt domæne. Jeg har ikke købt det endnu da jeg døjer lidt med at finde det bedste tilbud. Dandomain ser jo billige ud men de tager 100 kr for dns redelegering og 100 kr. for url omdirigering. Hos surftown kan jeg ikek rigtig gennemskue prisen? Og så er der jo alt det der med redelegering. Så vidt jeg husker bestilte jeg forrige domæne hos dandomain, men redelegeres fra gratisdns. Kan jeg gøre det sådan? Altså bestille domænet hos dandomain og derefter uden ekstraomkostninger benytte gratisdns? Eller er surftown ok?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 17:23

Prøv www.gratisdns.dk hvor du kan pege hvorhen du vil hvornår du vil.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 05-12-06 17:27

men er de ikke dyrere end de andre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 17:33
Kommentar
Fra : rkl

Dato : 05-12-06 18:01

Ja det koster 79,- i oprettelse og 62,50 i årlig afgift.
Til sammenligning koster dandomain 63,- i oprettelse og 36,- i årlig afgift.
Jo ikke alverden, men vil ikke betale mere for samme produkt. Og kan det ikke lade sig gøre at købe domænet hos dandomain og derefter styre dns redelegeringen fra gratisdns - uden at betale de 100 kr.? Jeg synes det var det jeg gjorde sidste gang?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-12-06 18:15

Du kan hos http://web10.dk have op til 10 domæner under et.
ca. 5kr./md. for nr.2 til 10. alle med fuld DNS

Du kan hos http://one.com have et domæne som du kan opdele/fordele/forwarde som subs med fuld DNS
Eks hvis du har abc.dk hos one.com kan du lave et pc1.abc.dk og DNS'e det til en anden IP
Den anden IP vil ikke være synlig, men bare fungere som pc1.abc.dk
Ja du kan lave en kandu.abc.dk og forwarde den til http://www.kandu.dk/spg97328.aspx

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-12-06 18:19

Jeg får ikke fat i http://gratisdns.dk/ eller www.gratisdns.dk ??
Har de nedetid ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 19:04

Natmad - det er fordi du kun har en opkobling på 10/10 - så kan du ikke nå over til Samsø inden den løber ud. Men jeg har lige surfet rundt på siden med min 1000/128
Husk at betale din udbyder til tiden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-12-06 20:02

Tja e.c jeg jeg får 'Siden kan ikke vises',
mindes ellers ikke at jeg har været inde og lave hjulspind på deres græsplæne.
1000/128 ... Har du nu købt hele TDC

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 20:14

http://www.gratisdns.dk/ - virker lige nu. Jeg har aldrig oplevet den nede.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 05-12-06 21:13

Jeg er udmærket tilfreds med mit webhotel hos surftown, hvor jeg allerede har fire domænenavne tilknyttet. Mit spørgmål går på hvorvidt det er muligt at købe sit domæne hos dandomain for derefter at bede dem om at lade gratisdns overtage dns styringen uden ekstra-omkostninger?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-06 21:35

Hvis det ikke er et eksisterende domænenavn, kan du lige så godt købe det hos gratisdns.
Så har du fra start fuld kontrol over dit domænenavn.

Mit domænenavn ligger hos gratisdns og peger over på Web10.
Det samme gør mail og ftp.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-12-06 00:03

http://www.gratisdns.dk/ - virker også her nu, og det kan også være mig eller vores lokalnet der klokkede i det !

rkl
Jeg forstår ikke helt din mening, er formålet at rette domænet hjem til dig selv.
Det virker for mig som et dobbelt arbejde at som jeg forstår.
købe det hos dandomain, for derefter at bruge/flytte det hos/til gratisdns.
og samtidig være bruger hos surftown.

Kan du da ikke købe og forwarde hos surftown ?

Hvis domænet ligger hos surftown, er det da på flere måder muligt at simulere servicen,
som gratisdns tilbyder. Vha. eks. PHP

Men nej, jeg er ikke helt med !

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 06-12-06 00:13

Jeg ville bare finde den billigste løsning. Jeg skal have flere domæner og rent principielt vil jeg ikke give 78 kr. for et produkt der koster 36 hos naboen. Jeg er godt tilfreds med surftown så webhotellet skal ikke skiftes denne gang - deres domæne-priser er bare ikke konkurencedygtige. Jeg kunne bare se en økonomisk fordel i at købe domænet billigst hos dandomain og derefter sende dem en mail at jeg ønskede at bruge gratisdns til dns-styringen. Dandomain tager jo 100 kr pr. domæne for redelegeringen men jeg tvivler på at de kan tage penge for at lade gratisdns overtage?

Undrer mig iøvrigt at eftersom DH-Hostmaster opkræver det årlige .dk gebyr, men prisen er forskellig afhængig af hvor man i første omgang købte domænet..?

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 06-12-06 05:20

DK-Hostmaster tager 45kr. inkl moms pr. år og giver rabat ved betaling af 5 år.
dandomain kan ikke holde på dit domaine, så du kan flytte det når du vil,
den er mellem dig DK-hostmaster og den udbyder du vil flytte til.

Undtagelsen er hvis dandomain står som ejer af det domaine som du købet,
det har jeg set før, men tror ikke at det er lovligt.
Efter køb bør du inden for en kort tid modtage et brev fra DK-Hsotmaster med
en pin-kode, til selvbetjening ! og du vil så kunne flytte !

Det er jo dig der køber domænet, du lejer det vel næppe af dandomain.

web10 tager i denne måned ikke penge for oprettelse af dk domæne,
men det går vist ikke uden køb af webhotel.
Ps. du har vel fået pinkode til dine andre domæner.
Du bør selv være og have adgang til.
Registrant
Fuldmægtig
og Betaler

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 06-12-06 11:08

Tak for svaret natmaden.