/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
By-Pass filter til dieselmotor
Fra : scheidelin01
Vist : 584 gange
80 point
Dato : 05-12-06 10:36

Hvad er et By-Pass oliefilter i forhold til alm. oliefilter?
Begge dele sider på min bil.
Skal begge skiftes lige ofte?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 90 point
Dato : 05-12-06 10:45

Hvilken bil drejer det sig om:
Jeg havde en lign. filteranordning på min MAZDA 626 Diesel og jeg skiftede begge filtre HVER GANG ved olieskift.
By.pass fiteret skal "tage over" hvis det primære filter er så beskidt/tilstoppet at olien ikke har tilstrækkelig gennemgang af olien.

På min gamle Jaguar E-type er der også by-pass forbi oliefilteret, der er bare ikke noget filter på by-pass linien

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : scheidelin01

Dato : 05-12-06 10:49

Tak for svaret pallenoc.