/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus program
Fra : Nick10
Vist : 985 gange
50 point
Dato : 04-12-06 22:49

hvilket antivirus pogram er det bedste for tiden?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-12-06 22:57

Jeg bruger AVG ....... www.grisoft.com ... det er super!! Let og gratis!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-06 23:01

Jeg bruger Avast som virker upåklageligt og opdatere sig selv næsten hver dag.
Men der findes mange gode programmer, også som de her nævnte der er gratis.
Så det er lidt af en smagssag!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-12-06 23:02

Jeg ved ikke, hvad der er det "bedste for tiden", men jeg bruger Trend Micro, jeg tror den hedder Pcellinnum til private PCér.

Her brugt den i over 3 år, og jeg har ALDRIG fået én eneste virus. De hart ALTID været opdaget før de nåede til mig.

Jeg holder mig generelt LANGT væk fra Nortons produkter, da de giver flere problemer end løsninger.

Jeg har "Banned" Norton de sidste 4 årpå min egen PC, og har oplevet problemer på andres PCér - med Norton, så mit råd er, at holde sig langt væk fra Norton.

Måske derfor distribueres den gratis flere steder, men "skrot" den. Den laver mere skade - end gavn.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 60 point
Dato : 04-12-06 23:03

Jeg bruger AVAST ....... www.avast.com ... det er super!! Let og gratis!!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-12-06 23:04

Men fanger de virus??? Altså min AVG siger aldrig at den fanger noget og når jeg scanner finder den intet??
finder jeres noget?
eller er alm. sund fornuft med modtagelse af filer, spam etc. bare nok??

B

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 23:04

jeg vil stærkt anbefale den gratis version her - toolbaren kan fravælges uden problemer

http://www.download.com/Active-Security-Monitor/3000-2092-10545561.html?part=dl-AOLActiveSec&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 23:11

Citat
eller er alm. sund fornuft med modtagelse af filer, spam etc. bare nok??
... ikke nok - men stærkt medvirkende

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 04-12-06 23:22

Jeg bruger Kaspersky, men det er et betalingsprogram.

Jeg har tidligere haft Norton og gud fader bevares, godt jeg slap af med dette. Prøvede herefter nogle gratis programmer, men blev træt af selv at skulle huske at opdatere og køre skanning.

Jeg vil da helt klar anbefale dig, at tjekke http://www.spywarefri.dk/index.htm og læse mere om emnet.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-12-06 23:30

AVG er stadig FREE .... og ikke noget med at huske noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 23:35

aol ativ virus shield som jeg linker til er faktisk også kaspersky (powered by kaspersky) - gratis - nemt og fylder ikke så det sløver

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 04-12-06 23:59

Måske skal du se efter et andet program end den gratis version af AVG.
Der går i hvert fald rygter om, at gratisversionen ikke bliver opdateret efter nytår.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 00:23

AVG Her Det er bare det bedste jeg kender til og bliver opdateret flere gange i døgnet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-12-06 00:28

Den gratis AVG BLIVER opdateret efter 15/1. Kun de gamle versioner bliver ikke opdateret, så man skal altså opdatere til version 7.5 for at få opdateringer. Det er også væsenligt bedre en det gamle.

MEN ! Af gratis Antivirus skal du vælge AOL som Miritdk linker til, eller Avira http://www.avira.com/

De er begge to så gode, at det ikke bliver bedre af at købe, så hvorfor gøre det ?

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 00:41

Jeg har havde et problem som AVG ikke kunne løse, så jeg blev nød til at reinstallere min computer. Derfor besluttede jeg at prøve at købe en periode ved Bullguard. Det er et af de bedste køb jeg har gjort til min PC synes jeg selv. Jeg ved godt det koster, men jeg synes selv det er det værd. Det er flere gange blevet testet som det bedste virus program, altså til at fjerne dem.
Jeg har også set hvor meget kapacitet Norton tager ved andre der bruger det, og til det jeg har set, gør den det ikke bedre end AVG.
Jeg kan kun foreslå Bullguard, dog irreterer det mig at jeg ikke kan undgå at betale for deres backup service, men betaler gerne prisen for virusscanneren.
Der er en rigtig god spamfilter i programmet, samt firewall der er let at justere til mit brug.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-12-06 01:23

men mellem nytår og d. 15. jan. hvad gør vi AVG-brugere så ????????

HEEEELP!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-06 01:38

Lige for tiden? Kaspersky!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-12-06 02:15

beckski, i henter da bare den nye version nu, fjerner den gamle, og installerer den nye http://free.grisoft.com/doc/1

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-12-06 02:40

pyhhhh havde ikke fattet at den gratis vers. var klar inden d. 15 ... men det er vi jo glade for ..... AVG er stadig sejest!!!
haha

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 11:02

Den er i hvert fald billigst. Bare surt hvis den ikke er dygtig nok.
Nu spørger Nick10 jo kun på den bedste og nævner ikke noget om prisen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 11:07

absolut ingen grund til at købe antivirus programmer når de gratis klarer tingene -

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-12-06 11:45

Det gjorde de jo ikke for mig. AVG skrev simpelthen den ikke kunne slette den pågældende virus på min PC. Det var for 1½ år siden, måske er den blevet bedre. Jeg mener det var version 6 og de havde lige lanceret version 7 der kostede penge at købe. Det betød for mig at 6'eren ikke var så god som 7'eren og jeg ville ikke risikere noget. Til det her har Bullguard løst de problemer jeg har haft, faktisk føler jeg at den har sørget for at stoppe vira før det kommer på PC i langt bedre grad.

Bullguard kan afprøves gratis i 2 måneder, så kan man vælge om man føler sig bedre passet på, ellers er der ikke grund til at betale. Ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-12-06 18:18

AVAST er stadig FREE .... og ikke noget med at huske noget den opdateres dagligt...

OG jo, den fanger også virus - det er sket en enkelt gang jeg var tæt på at få noget snavs ind på puter, men ved at være fornuftig og opmærksom er man nået et langt stykke ad vejen...

iah

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-12-06 19:38

´Synes også er Bullguard er et rigtig godt program, men det er lidt svært at hvad der ligefrem er bedst. Prøv dig frem så mange gratis programmer.. Næsten alle kan du få i en prøveperiode eller helt gratis.

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 05-02-07 17:31

Tak for svaret iah.