/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton internet security
Fra : Daxxa
Vist : 697 gange
20 point
Dato : 04-12-06 15:30

Hejsa..! Norton internet security er det noget i kan anbefale at man køber..??

Altså kan det holde stort set alt ude..?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 04-12-06 15:32

nej - men du kan få gratis programmer der er langt mere effektive

ps har du sikkerhed på din pc ???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:35

Hvad mener du med sikkerhed??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:36

antivirus og firewall osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:37

ps tror lige du skal vente til du er færdig med dit andet spørgsmål med at afinstallere og installere noget lige nu -

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:37

Jah,

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:38

Ja self da, var bare lige lidt nysgerrig :D

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:39

Skal jeg ik bare forsætte selv om dr web skriver incurable ved nogen af filerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:40

kan jeg godt forstå - men af og til er de ting smag og behag -symantec/norton skal oppe sig meget for at komme til at ligge godt i svinger igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:41

tror lige du skal vente til geniet kommer hjem fra arbejdet - jeg kan ikke svare dig - har aldrig set beskeden

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:45

Heh okay :P

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:49

Ved du hvornår han ca. kommer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:51

mit bud på en gratis og effektiv firewall er enten http:/www.goldtach.com

gratis og meget effektiv antivirus (du kan fravælge aol toolbaren uden problemer):
http://www.download.com/Active-Security-Monitor/3000-2092-10545561.html?part=dl-AOLActiveSec&subj=dl&tag=button

gratisversionen af superantispyware www.superantisspyware.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:54
Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:54

Jeg har superantispyware det har hjulpet mig et par gange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:55

godt den er u-undværlig efterhånden

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 15:58

Nemlig, Har stadig virus efter jeg har brugt dr web :(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:02

ja har set du er hårdt angrebet - så det er med at have tålmodigheden klar

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:05

Det blir garenteret aldrig ren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:08

det skal du nu ikke sige på forhånd - du er jo langt fra færdig - men er der nogen der kan hjælpe har du jo fat i ham De der rootkitgrimmerter er noget af det værste

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:09

Har ik så meget forstand på alt det,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:13

kræver da også sin mand at sætte sig ind i alt det - men vær ved godt mod

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:22

ved du hvornår han kommer??

Kommentar
Fra : janing

Dato : 04-12-06 16:26

Havde du ikke også Bullguard på din pc Daxxa

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:27

Jo er det skidt??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:29

det er aldrig godt at have to antivirus og to firewalls på sin pc ( de kommer i camboulage med hinanden)

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:31

Hva skal jeg så slette???

Kommentar
Fra : janing

Dato : 04-12-06 16:33

Jeg har smidt Norton væk og beholdt Bullgaurd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:33

vent - du får al den hjælp i det andet spørgsmål du kan ønske dig - maskinen skal jo først være klar igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:34

Kommentar
Fra : janing

Dato : 04-12-06 16:35

Og lyt altid til disse meget kloge ord fra meritdk, han ved nemlig også hvad han taler om

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-12-06 16:37

Kør Dr Web igen og lad den slette (delete) eller omdøbe (rename) hvad den finder. Det der er tilbage sletter vi på anden vis. Vær rolig, vi skal nok få den ren. Men det kommer til at tage lidt tid og nogle logs, med det Rootkit du liggende.

Du skal ikke installere nye sikkerhedsprogrammer før loggen er ren. Det kan du formentlig heller ikke.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:38

Okay

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:39

OKay..! Skal jeg smide log fra dr web ind nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 16:46

ja - men i det andet spørgsmål

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:56

Det der Gmr-rootkit skal jeg bruge det i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-12-06 16:57

Også loggen fra Gmer tak. Og så er jeg gået. Jeg håber at Ejvind får tid til til at hjælpe dig imens. Ham kan du være helt tryg ved.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:58

OKay, smider det ind i den anden

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 16:59

Men har ik fået brugt Gmer endnu, men er det os i fejlsikret eller hvad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:01

stl_s skriver det hvis du skal så hold nu fast i den anden tråd og se at komme igang

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:01

Jaja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:13

la´ så vær´ med at vrisse

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:14

Hah

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:29

har lige problemer på den inficerede puter ligenu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:35

tak for oplysningen den kunne man slet ikke være foruden

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:36

Heh

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:38

Tror aldrig den blir ren uden formatering

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:40

Kan det passe at den virus dims, tager min diskplads??

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:40

Kan det passe at den virus dims, tager min diskplads??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:42

jo - tror du kommer igennem det - men det vil jo vise sig.

I og med du har skidt der hele tiden downloader andet skidt kan det udemærket være at en oprydning ind i mellem ville hjælpe - men visse programmer tager nu sin tid

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:44

Jamen hvis du vidste hvor svært jeg har med at gå ind i de forskellige ting, det er min fars computer jeg skriver fra herinde

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:45

og nu kan jeg ikk oprette forbindelse til nettet på den inficerede puter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:47

det er jo i grunden klart når du er så inficeret - ikk´

Det er vist noget af en lærestreg du her har fået dig

hmmm du bliver forvist til kategorien smalltalk meget snart

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:48

Hva mener du??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 17:55

driller dig bare - for hvad var det nu du spurgte om til start

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 17:58

Hah tjaah, vi er hvis på et helt andet emne. Næsten en hel chat det her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:04

netop - men nu er det vist snart spisetid .

er du ved at være klar med logs ????

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:06

Nej jeg kan ikk, kunne jo ikk komme på det skide net på din inficerede

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:06

Nej jeg kan ikk, kunne jo ikk komme på det skide net på din inficerede

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:08

Jeg opgir fandme snart

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:09

Fik lige af vide af en ven at jeg bare kan system gendanne kan jeg det, altså bare sæt den til for en uge siden??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:29

bare gendanne den med de infektioner - er din ven gal ?????? Niks den går ikke

giv nu ikke op - for nogen af de grimmerter der kan virkelig ødelægge din maskine fuldstændig !!!!

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:32

Jo for jeg kan ikk gøre noget som helst, kan ikk se hvad jeg kan gøre :S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:36

prøv at skrive det i den anden tråd og afvent lige om der er et eller andet at gøre

har du fået en gromozon kan der være problemer kun de proff kan styre. Hvis der bliver dømt at du skal give den skiven er det den absolut sidste løsning.

en systemgendannelse afhjælper ikke problemet

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:38

Hvad skal jeg skrive i den anden tråd?? :S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:39

hvad du ikke kan gøre

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:40

Nemt nok ALT

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:42

hmmm lyder ikke godt

kan du komme i fejlsikret tilstand (F8) ???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:43

Jah

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:43

ps.. fortryder du lidt at du ikke bare fortsatte igår ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:45

så forhør dig i den anden tråd om hvormeget du kan køre i fejlsikret når du ikke kan på andre måder - enten kommer stl_s tilbage eller også ham der er nævnt

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:45

Tjah jo, men jeg fortsatte, sluttede hvor jeg skulle til det med Dr web

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 18:51

Men kan godt være jeg bare formaterer den, hvis det blir ved

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 18:55

det kan jeg godt følge dig i - jeg håber så bare det ikke er en infektion der netop ødelægger din maskine fordi den kan overleve formatteringen - derfor jeg synes du lige skal høre dig for først - ingen vil forhindre dig i at formattere hvis der ingen hindring er Det er helt din sag - bare ærgeligt hvis det forholder sig grimt nok til at formatteringen ikke lykkes netop pga infektionen.
Hav lige lidt tålmodighed hvis du kan holde til det - og spørg derinde om det ville være nemmere og om det er sikkert

til din oplysninger er der nogen af de rootkitdimser der virkelig ikke lader sig destruere af en formattering

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-12-06 19:16

Okay vidste jeg ikk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 19:31

så fik du en hjælpende hånd så jeg - god fornøjelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-06 01:57

Jeg kan huske der startede et rygte om Vidal Sassoon shampo! Hvis du brugte det faldt håret af! Ligesådan med Norton åbenbart! Men uanset hvad så nytter det ikke meget at installere et antivirus program efter skaden er sket!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 07:41

tedd din nød - jeg tror godt dazza er klar over der ikke skal installeres en dyt før maskinen er klar

(brugte du den shampo ??? )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 08:00

denne tråd er set 232 indtil nu - sikke da en interesse -

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 06-12-06 19:25

Tak for svaret miritdk.