/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lang tid om indlæsning at XP
Fra : o.v.n.
Vist : 1689 gange
300 point
Dato : 04-12-06 14:11

Hej alle i kloge Kandu brugere, kan i svare på hvad der sker hos mig, min computer er blevet overfølsom over for ændringer, nu senest da jeg afinstalerede antivirus for at instalere en nyere udgave, der skulle genstartes både efter afinstalering og efter instalering af den nye version, når computeren skal starte igen, begynder den godt nok og kommer til den sorte skrærm med Windows XP logo og blå bjælke der kører fra side til side, men når den skal videre til den blå velkomst skærm går det galt, skærmen går i sort, ingen fejl meldinger eller andet, kun sort skærm i meget laaaaaaang tid, flere minutter hvis den overhovedet kommer længere, der kommer knurre lyde fra kabinettet når det sker det jeg skrev ovenover er kun den senste eksempel, det sker også hvis jeg sletter nogle billeder eller dokumenter, eller har instaleret et nyt program, næste gang jeg vil starte går det galt, hvis der går rigtig lang tid, og jeg opgiver, bliver den tvangsgenstartet, der kan jeg starte i fejlsikret og systemgendanne, kan ikke starte i Sidst kente konfiguration hvor Windows virkede, for en måned siden gik det helt galt og jeg måtte geninstalere Windows, så det er en næsten hel ren maskine og den kører godt nok, hvis den altså komer op at køre, er harddisken ved at stå af ? Eller hvad er der galt ?
Jeg læser jeres indlæg, når jeg kommer hjem fra arbejde efter midnat engang

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 15:03

Lyder mest af alt som om du ikke har fået slettet ALLE de gamle filer fra dit Virusprogram.
Eller din Harddisk er ved at blive træt.
Prøv at hente dette, skulle gerne kunne sige om det er disken.
http://www.hddlife.com/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-06 18:59

Har du set om alt er ok i enhedshåndtering.
Prøv
I denne computer, højreklikker du på c-drevet, og i egenskaber/funktioner, vælges undersøg nu.
Den siger nok at den ikke kan, da det jo er systemdrevet, men om den skal gøre det ved næste opstart, det svarr du ja til, og ved genstart, undersøges drevet for fejl og mangler som bliver rettet, det kan godt tage en time.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-06 19:56

Den er jo svær at svare på da der jo kan være mange ting der kan drille. Prøv som Palle foreslår at tjekke om der er gule spørgsmålstegn i enhedshåndtering.

Start evt. op i fejlsikret tilstand uden dit internetkabel i og fjern derfra dit antivirus program, fjern hvad der måtte være at rester af det og genstart og installer det på ny.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 00:31

Prøv at gendanne til et tidligere tidspunkt da alt var ok og prøv så derfra øhh hvad er det for et antivirusprogram? hvis det er norton så skal der også en del til at få det fjernet helt Det kunne jo også være du havde noget snavs liggende prøv at lave en onlinescan feks.hos wwwspywarefri.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 00:35

www.spywarefri.dk og er det Norton du skal fjerne kan du også få hjælp her www.alert.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 00:36
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-06 01:30

Nu skrev jeg i spørgsmålet at fjerne og instalere antivirus. kun er det seneste eksempel, men det er altså Bullguard og den var helt væk, det er når jeg starter (eller forsøger at starte) efter jeg har fjernet/tilføjet et eller andet på computeren, at der kommer problemer, jeg tror ikke i har læst hele spørgsmålet jeg kan vel ikke gendanne til før jeg geninstalerede Windows ? diskkontrollen er kørt og melder ingen fejl, og nej der er ikke virus eller andet skidt på PCen
Jeg vil prøve disken´s link, i morgen, nu er det den bærbare som er i brug og jeg gider ikke forsøge at vække den stationære lige nu men kom med flere forslag, til hvad der kan være årsag til at computeren stopper og går i sort, mellem Windows XP skærmen og den blå velkomst skærm, når det sker kommer der knurre lyde fra kabinettet og den røde lampe lyser konstant, bliver lampen ved at lyse efter 3-4 minutter bliver den tvangs genstartet, der kommer så en skærm med at Windows ikke blev afsluttet normal og hvad jeg vil forsøge, det er forsøgt at starte med Sidst kendte konfiguration hvor Windows virkede, det kan ikke lade sig gøre, den går i sort igen jeg har kunnet systemgendanne fra dette skærmbillede, og jeg behøver ikke gå ret langt tilbage, det er forsøgt at gå tilbage til sidst jeg instalerede Windows ca. 1 måned.
Lad være at foreslå en total formatering, det tør jeg ikke gå i gang med, har ingen drivere til bundkortet og har aldrig haft, sidste løsningen er PC værkstedet, men er det et eller andet jeg selv kan løse, er det langt billigere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 09:04

lyder som om din pc ikke får læst færdigt

måske er det et forsøg værd lige at køre fixet her:

http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-12-06 17:27

Du svarede ikke på: Har du set om alt er ok i enhedshåndtering.

Du må få din computeren op at køre med cdèn.
Hvis den ikke vil starte op på cdèn, så skal du ind og stille den til det i bios:
Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice.
Se hvordan i: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Sæt cdén i og vælg start, kør og skrev så chkdsk c: /r (Læg mærke til mellemrum mellem C: /) i feltet + enter.
Måske siger den så:
Filsystemtypen er NTFS.
Det aktuelle drev kan ikke låses. Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne enhed kontrolleres næste gang systemet genstartes J/N.
Så svarer du ja, og genstarter.

Hvis dette ikke virker, så reparerer du som: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-06 02:17

Jeg har set efter i Enhedshåndtering, det eneste der er bemærkning om, er at der mangler er driver til en tilsluttet IR port, det er bare forglemmelse at jeg ikke har fået den på plads endnu, tror ikke på at den kan forårsage alt balladen problemet var der også før genstalationen af Windows, det var faktisk en sådan sort skærm der aldrig kom videre, som var årsagen til geninstalationen, her i dag var det galt igen, jeg var inde på Windows update, det er jeg næsten hver gang jeg har fået liv i computeren, den finder nye opdateringer hver gang, idag var der 8, 2 rettelser til Internet Explorer, nogle XP opdateringer og så havde update fundet ud af, at jeg ikke havde MediaPlayer 10, efter instalation af disse opdateringer, krævede den en genstart, jeg tog tid på hvor længe der var sort skærm 4 minutter og 10 sekunder men igang kom den heldigvis, det er hver gang, der er ændret et eller andet det går galt, har jeg kun haft den tændt for at læse mail, se lidt på Kandu eller gå i banken, er der ingen problemer med næste opstart.
pallehansen-jeg har aldrig kørt den reperation med skiven i, prøver i morgen
disken-jeg har læst om, men ikke prøvet dit link, er ikke vild med at købe et sådan program, jeg er ikke særlig skrap til engelsk, måske kan den mere end jeg forstår

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-12-06 02:43

Det lyder bestemt som noget hardware. Temperaturen kan også være for høj i kabinettet. Har du prøvet at rense for støv og skidt ? Skal gøres med forsigtighed.

Ellers prøv at kigge i fejlloggen:

Prøv lige dette: Gå i "Hjælp og support". Klik på: "Brug værktøjer til at vise......" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen".

Kopier evt nogle af de mere mistænkelige fejl her ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-06 13:18

Citat
21. november 2006 Applicatio n Hang Stoppet program Setup.exe, version 1.0.0.1, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

Citat
21. november 2006 Applicatio n Hang Fejl-bucket 01935127.

Citat
29. november 2006 DCOM Fejlen "%1084" opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten netman med argumenterne "" for at køre serveren: {BA126AE5-2166-11D1 -B1D0-00805FC1270E}

De 3 ovenfor nævnte fejl, går igen hver gang, nogen som kan "oversætte" så selv jeg forstår det, det nytter ikke at sende mig til en Microsoft side, hvis den er på alt for teknisk engelsk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-06 13:26

Så fik jeg en fejl, midt i instalalation af driver til IR port, sendte fejl rapport til Microsoft og blev dirigeret til denne side: http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=887258e8-ff31-4511-8006-032ff1ead316&SID=1163 men jeg forstår ikke hvad de skriver

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-12-06 14:01

prøv at gå ned og tøm denne mappe

C:\WINDOWS\Prefetch\

i topper>rediger>marker alt

filer>slet

og genstart pc'en et par gange(bliver genopbygget).
Kan være en korupt fil i Prefetch cachen,altså dit opstart's
problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-06 14:04

Manse 9933- det gør jeg lige nu, og lukker for i dag, flere forslag efterlyses

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-12-06 15:55

Den side du blev diregeret til:
http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=887258e8-ff31-4511-8006-032ff1ead316&SID=1163
Henviser til denne side/fejl:
http://support.microsoft.com/?kbid=884070
Iflg. siden er der problemer med en systemfil som er fejlbehæftiget eller ikke kan åbnes.
Og iflg. siden skal du gøre dette:

Du kan løse problemet ved at følge nedenstående fremgangsmåde: 1. Identificer den fil, der ikke kan åbnes. Følg disse trin for at identificere filen: a. Klik på Start, klik på Kør, skriv EVENTVWR og klik derefter på OK.
b. Klik på Programlog i Logbog.
c. Klik på kolonneoverskriften Kilde for at sortere listen efter kilde og angive alle programfejlkilderne øverst på listen.
d. Søg efter en hændelse med en programfejl som kilde og hændelses-id'et 1005.
e. Dobbeltklik på denne hændelse.
f. Den fil, der ikke kan åbnes, angives i feltet Beskrivelse. Noter filnavnet ned, og luk derefter Egenskaber for hændelser.

2. Prøv at åbne filen igen. Problemet kan have været midlertidigt og opstår måske ikke, når programmet kører igen.
3. Hvis du ikke kan åbne filen, skal du godkende og reparere harddiskens filsystem med programmet Chkdsk.exe. Følg disse trin:
a. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.
b. Indtast chkdsk /f, og tryk derefter på ENTER.

Du bliver bedt om at planlægge en kørsel af Chkdsk, når computeren genstarter.
c. Tryk på J.
d. Genstart computeren.

ALTSÅ fejlen kan også skyldes harddisken og da skal du følge punkt 3 a-b-c-d hvor du bruger chkdsk, som jeg før har skrevet. Det kan jo aldrig skade at lade windows chkdsk undersøge harddisken for fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-12-06 20:17

Jeg hæfter mig ved den her:

Citat
21. november 2006 Applicatio n Hang Stoppet program Setup.exe, version 1.0.0.1, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

Det kunne ligne en installation som starter, og aldrig bliver helt afsluttet.

Den her er noget møjsommelig, men du kan da prøve den hvis du orker det.

Gå i MSCONFIG (Start/Kør skriv MSCONFIG). I fanebladet Tjenester sætter du flueben ved "Skjul alle Microsoft-tjenster og derefter "fjern alle", og i fanebladet Start fjerner du også alle fluebenene. Og så er det ellers bare at genstarte, og prøve at aktivere tjenester og programmer en efter en, og så forhåbentligt finde frem til synderen. Du kan måske endda selv spotte synderen i Start. Mere om MSCONFIG her http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/msconfig.htm

Husk lige at gå af nettet imens, da din firewall og dit antivirus jo ikke starter op.

Accepteret svar
Fra : storebror30

Modtaget 300 point
Dato : 06-12-06 21:08

Hejsa.. det er meget nemt. prøv at tjække dine RAM det lyder nemlig til at det er ramne. hvis du har 2 ram stænger så først prøv at fjerne den ene hvis ikke den så prøv den anden. og hvis du kun har en stang, prøv at skifte den..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-06 14:05

Hej, i må sikkert indstille jer på at der går nogle dage før jeg accepterer, der er mange forslag, som skal vurderes og eventuel afprøves, + at det ikke er hver gang computeren startes at der er problemer, som jeg skrev i starten af spørgsmålet: computeren er overfølsom over for ændringer, nu her i løbet af weekenden, vil jeg geninstalere tekst behandling, billed behandling og andre programmer, jeg vil så forsøge at slå tjenester fra før jeg genstarter, måske vil jeg allerførst forsøge at tage nogle af ram blokkene ud, eventuel bytte om på dem (der er 3) den computeren er født med på 64MB og 2 stk på hver 256MB alle PC133 ram, i hører fra mig hvis der opstår problemer og/eller når jeg finder ud af hvad der eventuel løste problemet, sidst jeg startede, tog det lidt mere end 3 minutter fra jeg trykkede på start knappen, til Windows var klar og jeg havde åbnet browseren klar til at læse jeres forslag, det synes jeg er rimelig, med en 6 år gammel computer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-12-06 16:14

Du kan også teste RAM med denne http://cpu.rightmark.org/products/ramtester.shtml

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-06 01:43

Så skete det igen computeren standsede som beskrevet i spørgsmålet,efter en tvangs genstart, kunne jeg som sædvanlig vælge at starte i fejlsikret og derfra systemgendanne, vælger jeg Sidst kendte konfiguration hvor Window virkede, stopper den igen med sort skærm, til stl_s-der er ingen fejl registreret siden 6. december, og jeg havde ingen ændringer udført denne gang jeg fandt ud af, at programmet som disken linker til, kunne hentes på prøve, og jeg har kørt den, alt i orden ram test var også fine, hvad sker der med computeren ??? Begge progammer er væk igen, efter systemgendannelsen, der var for mange gendannelses punkter intil 1. december som jeg valgte, nu kører den fint igen, hurtig og stabil, men men men først efter den er startet,jeg har set under Kør msconfig, i tjenster er der kun Bullguard, NVIDIA drivers og HP printer driver. I Start er der NvCpl og nwiz og NvMcTray og ctfmon og den sidste Bullguard, det kan jeg ikke helt gennemskue om der er nogle som ikke er nødvendige, nogen af jer der kan ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-12-06 02:13

Imens jeg venter på at en mulig løsning lige pludselig slår ned i mig, kan jeg ikke finde på andet end foreslå dig at opdatere dine drivere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-06 02:28

Der ingen spørgsmåls tegn i Enhedshåndtering og jeg har koblet alt unødvendig hardware fra, printeren er koblet på routeren, så den er ikke koblet fra, de drivere der bruges er dem der var med hardwaren og de har virket uden problemer i over et år! Kan det have nogen indflydelse på starten, at jeg slukker på stikkontakten om natten ? selvfølgelig efter at computeren er slukket, det er en periode fejl, ikke noget der sker hver gang jeg vil starte, først troede jeg at det var efter ændringer (slette afinstalere eller instalere) men idag formiddag var der ingen ændringer dagen før, så nu er jeg helt på bar bund, jeg har fundet et program som skal holde øje med harddisken HDD health, den kommer regelmæssig med meddelser om Attribute seek time performance changes from 248 to 246, den begyndte med 250 to 249, er det noget der har nogen betydning ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-12-06 02:58

Prøv at læse om seek time performance her (midt på siden) http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitoring,_Analysis,_and_Reporting_Technology

Det kunne indikere problemer med harddisken. Måske tid for en backup, hvis den pludselig skulle stå af:

Average performance of seek operations of the magnetic heads. If this attribute is decreasing, it is a sign of problems in the mechanical subsystem.

Hentede iøvrigt HDD Health. Godt lille program

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-06 03:20

Tak for svaret storebror30. det blev dig som fik point, ikke fordi det var mine ram blokke der var noget galt med, men fordi det fik mig til at tænke på om der kunne være fejl på andet hardware, jeg pillede alt som ikke var nødvendig ud, og prøvede at sætte PCI kortene i 1 efter 1, computeren blev underlig da jeg kom til TV kortet (Pinnacle) det kom ud igen og jeg har kørt uden problemer siden, krydser både fingre og tæer for at det skal blive ved