/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
åbning af filer
Fra : kissan
Vist : 2707 gange
100 point
Dato : 04-12-06 11:38

Når jeg skal åbne en fil står der----
Denne fil har ikke et tilknyttet program,der kan udføre denne handling.Opret en tilknytning i
Mappeindstillinger i Kontrolpanel.
Så er det Hvad skal jeg skrive der ????????
Godmorgen til en ny uge

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 11:48

Højreklik på filen, vælg ÅBEN MED, og vælg programmet, der skal åbne filen -/ eller klik på gennemse, og vælg programmet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 11:55

det kan være en fil du ikke har et program til at åbne med - hvilket filformat drejer det sig om ???

Citat
Åbn Denne computer.
Hvis den fil eller mappe, du vil åbne, ikke findes i Dokumenter eller undermapper hertil, skal du bruge funktionen Søg til at finde den. Klik på Start, peg på Søg, og klik derefter på Efter filer eller mapper , hvis du vil åbne Søg.

Dobbeltklik på den fil eller mappe, du vil åbne.
Bemærk!

Dobbeltklik på ikonet Dokumenter på skrivebordet, hvis du vil åbne Dokumenter.
Hvis den fil, du vil åbne, ikke er knyttet til et bestemt program, kan du vælge et. Hvis du vil gøre det, skal du højreklikke på filen, klikke på Åbn med og derefter markere navnet på programmet.
Du kan bruge menuen Vis til at ændre den måde, filer bliver vist på. Du kan også bruge fanen Vis i dialogboksen Mappeindstillinger til at ændre fil- og mappeindstillingerne. Klik på Mappeindstillinger i menuen Funktioner for at åbne dialogboksen Mappeindstillinger
.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 11:55

Det kræver selvfølge at du har programmet, som passer til filen.
Billeder kan F.eks åbnes med Microsofts Billede og Fax eller Paint.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 11:56

godformiddag retur til en ny uge

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 04-12-06 12:23

Det er filer med vittigheder ol.jeg får sendt af private.
Hvis det kan være til hjælp??????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 12:34

Hvad hedder de, højreklik på filen = egenskaber

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 12:35

Hvis det er pakkede filer, kan du bruge dette gratis program til at åbne dem med.
http://www.7-zip.org/

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 04-12-06 13:06

Øv, jeg får stadigvæk den samme melding

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 13:13

Hvad hedder de, højreklik på filen = egenskaber

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 13:20

Ellers prøv at lægge den op her, til eftersyn, og hvis det ikke indeholder noget du ikke vil have offentligheden til vide, du kan altid slette den igen.
http://www.sendspace.com/

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 04-12-06 13:26

Vi skal vide hvilken filtype, det handler om.
de sjove sider er ofte .pps filer.
Du kan hente en gratis powerpoint viewer på internettet.
Good luck

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 13:28
Kommentar
Fra : kissan

Dato : 04-12-06 13:41

filen hedder
magischer-fahrstuhl.pps(2,34 mb

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 13:44

Så skal du hente den Reader på linket ovenfor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 13:47

well done disken

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 13:50

Keine problemen.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 04-12-06 14:08

Det var jo det, jeg sagde.
Prøv dette link - her henter du den gratis power point fremviser

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&DisplayLang=da

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:11

Samme link - bare på Dansk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 14:12

Flemming17 nu ikke så bister - så kunne det også være det jeg sagde

Citat
det kan være en fil du ikke har et program til at åbne med

og disken refererer jo til dit link - træk nu i det store smil i stedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 14:16

HMPFFF nu kan jeg filene heller ikke se mere - nå sag samme - pps filer kan åbnes med mange programmer - men pps readeen er en enkel løsning

BTW - hvorfor kan nogen åbne pps filer blot med IE og andre er nødt til at åbne med et program der associerer til filtypen ???

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 04-12-06 14:16

Gør Jeg noget forkert????
Har downloadet programmet men får den samme melding endnu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 14:17

Citat
readeen
. hvem snuppede mit r ??? readeren skulle der jo stå

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:18

Rigtig, held, hurtighed og lidt søgen, er til tider en god ting.
Frastår mig da gerne point, dette var bare noget jeg kendte til.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:18

Højreklik på filen, vælg ÅBEN MED, og vælg programmet, der skal åbne filen -/ eller klik på gennemse, og vælg programmet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:19

Vælg eventuelt - åben altid med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 14:20

hvis filen sidder i din mail så højreklik og vælg gem - så er den klar til at åbne med

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:20

Men det plejer ELLERS at ske normalt, så den forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:23
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 14:24

tjaeeehhhh ??????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:41

Tvivler på det, da det ligger i Windows.

Ellers skulle der absolut ikke være problemer med at åbne filen.
Men måske du skulle prøve at genstarte din pc.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:42

Højreklik på filen - egenskaber - fjern evetuel blokkering eller skrivebeskyttelse.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 04-12-06 14:44

Jeg må jo røde lidt med jeres forslag
Vender tilbage senere på dagen
Men det dutter stadig ikke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 14:58

Nu har du vel gemt filen på din pc, og du har sat den til at åbnes med PP Wiever,
kunne være du havde ændret det, i et tidligere forsøg...

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-06 15:09

når du nu HAR pps wieveren skal du højreklikke på den gemte fil og vælge åbn med - og sørge for at gøre det hver gang - fjern fluebenet i fald du skal bruge programmet du vælger til noget andet

ps.. har du genstartet så pps wieveren har "sat" sig som den skal ???

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 04-12-06 15:18

Jeg har lige set den famøse "Magisher Fahrstuhl" -Google fandt den-
Den er faktisk ikke særlig morsom - Tysk humor!
Du skal ikke være ked af det, hvis du ikke kan åbne den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:21

Flemming det hjælper ikke på problemet i sig selv

du kunne jo så linke til den for i øvrigt !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-06 16:58

Bare installer Office - det er da en billig fornøjelse - og så virker der hele automatisk...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 04-12-06 17:27

Kommer lidt an på hvilken årgang, har selv en ældre Office pakke, og den kan ikke åbne de filer.
Men skal åbnes med ovennævnte program, så den holder ikke helt...

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 05-12-06 11:36

Tak for svaret miritdk.Det du forslog var faktisk det eneste JEG
ku finde ud af.
For nok brug for at få det skåret udipap næste gang,da det jo er lidt besværligt.
KISSAN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 11:42

Citat
For nok brug for at få det skåret udipap næste gang,da det jo er lidt besværligt.
.......... næææææh for nu kan du jo

velbekomme