/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt fjernsyn
Fra : jysch
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 04-12-06 06:18

Jeg overvejer at købe et nyt fjernsyn. Bilka har et Sony "40" lCD tv til kr.12979,-.

Er der nogen som har erfaring med det?

Samtidig overvejer at få en ny antenne installeret - i perioder kommer og går farverne på tv2 og nogen gange er der også en del sne på skærmen.

Nogen som ved hvad det koster at få en ny antenne sat op?

Jysch

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 04-12-06 07:53

40" så skal du ikke købe et lcd tv , så er et plasma tv bedre , og køb et med indbygget digital tv modtager "dvb-t" hedder det ,i år 2009 slukker de for det analoge jordbaseret tv signal , så skal du have en digital modtager aligevel , nu ved jeg ikke hvor du bor, men man kan få en dvbt antenne der ikke er ret stor den kan du selv montere, men hvor god den er afhænger meget af hvor godt det digitale signal er netop hos dig, men det kan din lokale radio/ tv forhandler fortælle dig , giver dig lige et link til et rigtig godt plasma tv 42" med indbygget digital antenne, og til en rigtig god pris http://www.jaman.dk/product.asp?product=135

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-12-06 15:53

Jeg har hørt og læst at plasma-skærme bruger meget mere strøm end LCD-skærme

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 05-12-06 09:07

tror du har ret i det bruger lidt mere strøm, end et lcd tv, men jeg er til gængæld 100% sikker på at du får et meget bedre billede med en plasma skærm, når du vil op på en 40" til 42" skærm, du får heller ikke nogle pixelfejl med i handlen. der findes en ny lcd model 37" der kan slå en plasma skærm men prisen er også derefter, men måske værd at overveje, hvis du helst vi have et lcd tv, smider lige et link så du kan se hvad det hedder og koster.http://www.jaman.dk/product.asp?product=128&sub=1&page=1

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-12-06 13:25

Har du nogen anelse om hvor stor strømforbrug en plasma skærm bruger i forhold til en LCD

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 05-12-06 15:58

nej jeg ved det ikke, men fandt denne smøre hvor det er stillet lidt forståeligt op. Et typisk 28 tommer CRT-TV bruger omkring 100 Watt, mens et 42 tommer LCD-TV bruger omkring 220-275 Watt og et typisk 42 tommer plasma bruger helt op mod 320-360 Watt. De nyeste plasmaskærme har dog en række strømbesparende funktioner og er på niveau med tilsvarende størrelsesmæssige LCD-TV.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-12-06 16:49

Du mener altså at når jeg ønsker så stor en skærm "40" så er billedet bedst på en Plasma skærm

Accepteret svar
Fra : hvterp

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-06 18:54

ja ihvertfald hvis man vælger en 9 generation panasonic plasma skærme (de nyeste modeller)årsagen er at lcd`en bliver for grynet i 40"til 42"

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 12-12-06 10:37

Tak for svaret hvterp.

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 12-12-06 17:43

det var så lidt, men det klogeste du kan gører er sikkert at vente så længe du kan vente , der sker en frygtelig masse udvikling på det område lige nu , men det bliver det jo sikkert ved med , så det du køber idag er helt sikkert gammeldags om et halvt år , og koster kun det halve, men sådan er det jo.