/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows problem
Fra : tcolsen
Vist : 1834 gange
100 point
Dato : 03-12-06 20:25

hej
min pc genstarter hele tiden og nu er jeg i "Genoprettelses konsollen" og når jeg skriver c:>DIR er der en besked der siger " Der opstod en fejl under mappeoptællingen
er det en reistallering af windows?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-12-06 20:35

Prv at starte op med CDen i drevet og genindstaller HUSK ikke 1. rep. men anden gang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-06 21:44

I denne computer, højreklikker du på c-drevet, og i egenskaber/funktioner, vælges undersøg nu.
Den siger nok at den ikke kan, da det jo er systemdrevet, men om den skal gøre det ved næste opstart, det svarr du ja til, og ved genstart, undersøges drevet for fejl og mangler som bliver rettet, det kan godt tage en time.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 03-12-06 23:03

blev lidt sent men prøver i morgen
Pallebhansen : jeg kan ikke komme i kontakt med windows!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-06 23:25

Du kan prøve at tage strømmen til puteren, pludseligt, når den er bootet så langt op den kan, når du har gjort det 3 gange, plejer der at komme en sort skærm, hvor du kan vælge at genoprette til den sidste gang computeren virkede.

Ellers må du få computeren op at køre med cdèn.
Hvis den ikke vil starte op på cdèn, så skal du ind og stille den til det i bios:
Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice.
Se hvordan i: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Sæt cdén i og vælg start, kør og skrev så chkdsk c: /r (Læg mærke til mellemrum mellem C: /) i feltet + enter.
Måske siger den så:
Filsystemtypen er NTFS.
Det aktuelle drev kan ikke låses. Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne enhed kontrolleres næste gang systemet genstartes J/N.
Så svarer du ja, og genstarter.

Hvis dette ikke virker, så reaparerer du som: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 04-12-06 19:57

Tak for svaret pallebhansen. det var lig det : Sæt cdén i og vælg start, kør og skrev så chkdsk c: /r (Læg mærke til mellemrum mellem C: /) i feltet + enter.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-06 22:28

Det kan jo ikke udelukkes at din harddisk er ved at stå af, så måske er det tiden at få en ny.
Men nu er det en god ide, at gøre dette:
I denne computer, højreklikker du på c-drevet, og i egenskaber/funktioner, vælges undersøg nu. (Sæt vinge i begge bokse der skal rette problemerne)
Den siger nok at den ikke kan, da det jo er systemdrevet, men om den skal gøre det ved næste opstart, det svarer du ja til, og ved genstart, undersøges drevet for fejl og mangler som bliver rettet, det kan godt tage en time.
VH Palle Hansen