/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cookies
Fra : chicapigen
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 02-12-06 19:28

hejsa

jeg prøver at downloade et spil og når jeg når til betalingen ( visa) kommer der en rude frem der siger at jeg skal slå cookies til og et skærm billede af bankens startside........jeg forstår ikke hvad der menes med det .....hjælp......

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-06 19:33

Du må have slået cookies fra i din Internet browser.

En cookie er en lille fil, der kan genkende dig igen på den pågældende side, og er derfor fornuftig at have.

Med venlig hilsen

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-12-06 19:38

Det er forhåbentlig bankens ægte hjemmeside du er inde på....................

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-12-06 19:39

ok
og hvordan finder jeg det
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-12-06 19:41

hej e.c

ja det vil jeg da håbe......... der står slå cookies til luk browseren og prøv igen

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-06 19:43

Mere om cookies her:

"Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

www.xxxxxxxxxx.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Cookies bruges på til:
À at skabe øget brugervenlighed
À at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.

De dannede cookies slettes på følgende måde:
À Cookies slettes nemt med browserens funktioner. Vælg "Funktioner" og "Internet Indstillinger" - klik på "Slet Cookies". "

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 19:53

Cookies er ikke altid nødvendig, på en NETBANK, medmindre du skal besøge siden igen.
Men det er muligt, at du mangler et JAVA tilførelses program - kan hentes i enhver Netbank
med RESPEKT for sig selv./ UDEN SUN-JAVA

Men KAGER er dejlige...

Og håber du har er PÅ BANKENS hjemmeside, og ikke bare en KOPI / af samme,
der skal STÅ HTTPS:// eller siden er sikret/ krypteret, før ville jeg personligt IKKE
lægge noget på siden.

ELLERS KOMMER DER HELT SIKKER FLERE GODE RÅD OM AT HANDLE PÅ NETTET

Men er det en side du kun kommer ind EN gang, ville jeg PASSE meget på =
især, hvis du bliver bedt om at installere ACTIVE X / ELLER ANDET PLUGIN´S

Men det finder du vel hurtigt ud af, når du ikke gar flere penge.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 19:56

Citat
Men det finder du vel hurtigt ud af, når du ikke gar flere penge.

PÅ din konto.....

Så spørg hellere EN gang for LIDT, en TOM KONTI/ KONTO.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 19:58

Hvad hedder spillet, BTW kunne være der var en, der gerne ville af med skidtet ''gratis''

Nu igen...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-12-06 20:11

ja jeg vil heller end gerne spørge en gang for meget så jeg ikke får lavet noget galt

spillet hedder luxor2 og jeg kan hente det i incredi games
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 20:44

En 'normal' side hvor man kan downloade: http://www.planetozkids.com/ozzoom/games/luxor-2-game.htm

Skiver under 'Privatlivets fred' (=Private policy):

Citat
Visitor Tracking

We do use software to track the total number of visitors to our site and the number of visitors to each area of the site. This information only shows us which areas visitors enjoy most and helps us to improve the site. We do not extract personal information in this process. This means the user remains anonymous to us.

..men læs EULA (End User Licence Agreement) eller accepter, at det er en 'ukendt' udgiver, før du installere selve spillet (...hvis du altså tør installere det )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-06 21:49

Er du blevet skræmt af indlæggene fra disken og andre ? Ellers kommer er måden hvor du acceptere cookies: oppe foroven i browseren klikker du på Funktioner, går ned og klik på Internet indstillinger, klik på fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger, ca. midt på siden klikker du på Avanceret,her sætter du flueben i Tilsidesæt automatiskbehandling af cookies, der skal der være prik i Accepter under Cookies fra oprindelig webside, og herfra anbefales det at der er prik i Bloker under Trediepartscookies. Du skal sikre dig at det er en rigtig bankside du er inde på, som der står ovenover, skal der stå https, forrest i adresse linien og en lille hængelås nederst i browseren, på den blå bjælke, det gælder for Internet Explorer, personlig ville jeg foretrække at betale med Dankort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-06 22:02

Jeg har som molokyle, set lidt nærmere på siden, jeg tror ikke der er noget uldent ved den men pas på , undervejs er der nogle flueben du skal huske at fjerne, ellers bliver din postkasse hurtig fyldt med andre "gode" tolbud

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 22:03

Citat
En 'normal' side hvor man kan downloade:

Citat
o.v.n.

Er du blevet skræmt af indlæggene fra disken og andre ?

Kan PÅ intet tissepunkt, forstå at man skal DEAKTIVERE noget_______
der er indlagt som EN SIKKEHED af MS.....................

Kan du ikke betale med et DK KORT = ?

Bleb lige afbrudt af LULEMANDEN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 22:04

I øvrigt er Luxor2 et udmærket spil

Og klart at du IKKE kan betale med Dankort på de fleste udenlandske sider.....

Det øjeblik du vil betale med visa bliver du automatisk stillet om til din bank - det er dem der skal godkende beløbet...

Men hængelåsen forneden i din browser er VIGTIG (særlig på din bankside), som tidligere skrevet..

Her på Kandu er den som du kan se ÅBEN...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 23:49

Ps. aasenissum -> ...men hva' med at gi' os andre en 'smagsprøve' på din slimey ?

F.eks. Her :

1.) http://www.4shared.com/
2.) http://www.filesanywhere.com/
3.) http://www.badongo.com/

..og der er også andre steder, men jeg har ikke den store erfaring med dette

..eller hvis du har lidt plads 'privat' på nettet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-06 23:49

kig lige nede i det grå felt helt nede - du ser så "en sputnik med et advarselsskilt" - dbl klik på det - du finder så den cookie der er tale om ( det er dobbeltklik cookien) - højreklik og vælg accepter altdi cookies fra dette websted (du kan lave det om til at blokere igen bagefter når du har foretaget dig dine handlinger)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 23:53

HOV ...en kommentar fra mig et 'forkert' sted

Det må I undskylde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-06 00:11

Kommentaren var beregnet her : http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=96864

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-12-06 03:29

Hvis ikke det hjælper___________ville jeg købe spillet/
KATTEN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-12-06 03:55

Citat
og der er også andre steder, men jeg har ikke den store erfaring med dette

..eller hvis du har lidt plads 'privat' på nettet?

</MOLOKYLE>

Har dit ***allokekerings*** Problem LØST
ALAHHHHH
rolback,,,,, men tvivler PÅ.....DU kan bruge det____på skolen
Ellers er Du velkommen til en AFLÆGGER.......

Det tager 10 SEK at genstarte-----med ALT. som engang var der, men tvivler PÅ du skal bruge det
OFFENTLIGT/ skoler

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-06 10:36

disken -> Du er nu på 'positiv' listen

...jeg har nemlig fundet det nødvendigt og formålstjenligt, i stedet for blacklistninger i 'åbne' debatter her på sitet, at 'spærre' for visse brugeres 'private' beskeder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-06 10:42

Ps. men med 'privat' mente jeg nu i forbindelse med 'hovsa' kommentaren:

...at lægge et link ud på nettet, så vi kunne beundre den kreerede grafik [NY smiley]

Og glemte jeg at sige tak for din hjælpsomhed disken? Dét er hermed gjort

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-12-06 12:12

hejsa allesammen

jeg har fået spillet jeg brugte mit mastercard og sikrede mig at der var hængelås på siden og at siden startede med http så nu er mit problem blevet løst og jeg siger 1000 tak for hjælpen jeg giver bille 1948 mine point da bille var først med en god besvarelse af cookies.
jeg har lært en masse om cookies her på siden og er glad for i gad at sætte mig ind i det.
fortsat god weekend.
hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 03-12-06 12:14

Tak for svaret Bille1948.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-12-06 12:19

Tusind tak for point :)