/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda SFX
Fra : Luffe20
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 02-12-06 18:55

Hej...
jeg har en Honda sfx hvor jeg har pillet skiven i variator men den køre kun mellem 40 og 45km/t..

men er der flere fart begrænsere på den som skal pilles af ?
jeg ved at der er begrænser i tænding men hvor meget gi´r det hvis jeg får en uden begrænsning?

Jeg ville gerne have at den kommer til at køre ca 60km/t så ville det være fint...

Håber at i kan hjælpe.

Hilsen Luffe20

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-06 23:57

Nej det er der normalt ikke.

Min datter har en gammel SFX hvor bare skiven er pillet ud, og den kører altså 70 Km/t uden problemer og uden der er lavet andet ved den, så måske er der andet galt med din SFX.

mvh dova

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 03-12-06 01:43

hej Dova
Der er ikke noget galt med den... den er rimelig ny og har kun kørt lidt over 4000km... men det kan være at der er lavet flere begrænsninger i den nye model hvis det er så let at få den gamle model til at rende 70km/t bare ved at pille skiven...

Hilsen Luffe20

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 04-12-06 11:50

Har du fjernet plomben/Blindrøret i udstødningen for ellers er det jo klart.
Hvis du fjerner plomben/Blindrøret så skulle den gerne blive meget hurtigere.

Mvh Martin c",)

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-06 13:59

Du skal bare skifte hele variomatik, eller den lille plade som sidder bag i dit variomatik.
De har lavet den plade helt om, så den slet ikke ser normal ud.

Skil det ad og se selv. Den ser "skæv" ud.

Hvis du skifter dit variomatik, så kører den max 75 kmt.
CDI tændingen er begrænset så den stopper gnisten ved de omdrejninger som motoren har ved 75 kmt.
Så hvis du både skifter Variomatik og CDI tænding, så kører den 80-85 kmt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-12-06 14:01

ps. du må under ingen omstædnigheder skifte din CDI før du har skifter variomatik eller den lille plade.

Ellers kan din motor brænde af.

Godkendelse af svar
Fra : Luffe20

Dato : 14-12-06 03:41

Tak for svaret NoShyGuy. jeg købte en hepo variator og nu køre den 70 fedt nok