/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
tyndsteg
Fra : snusi
Vist : 4756 gange
150 point
Dato : 02-12-06 17:00

Øv øv, hvorfor bliver tyndstegen enten tør eller ikke mør når jeg steger den i ovnen. Nu har jeg prøvet det to gange med samme resultat.
Jeg bruger stegetermometer, som viser 60 grader og jeg lader stegen hvile ca. 15 til 20 min.
snusi

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 160 point
Dato : 02-12-06 17:11

netop sådan en steg bliver bedst på langtids stegning - dvs den skal steges ca den halve tid længere en opskriftens vejledninger Det gælder også andre stege

tag et kig her: http://www.ask-alex.dk/content/jubii/index.php?document=artikel&id=4792

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 02-12-06 18:30

Hej snusi

Prøv at købe dit kød et andet sted eller køb der hvor du plejer og er det f.eks vacumpakket kød, så lad det ligge i køleskabet i op til 8-12 dage før du skal bruge det .Så skal du se hvor mørt og lækkert det bliver ,men du må ikke bryde vacummet.

Skyl kødet når du skal bruge det og tør det godt .Krydr og steg det som du plejer med den kernetemp . du foretrækker ,HUSK at salte til sidst.

Eller langtidssteg dit kød ,du kan se hvordan på Kødbrancens hjemmeside.

mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 02-12-06 21:19

Tak for svaret miritdk.

Det vil jeg prøve næste gang

snusi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-06 00:07

held og lykke med det