/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Søvn
Fra : Jonn87
Vist : 897 gange
200 point
Dato : 02-12-06 16:20

Når jeg sover en nat ca. 7-8 timer så er jeg ret træt dagen efter og om aftenen kan jeg dårligt holde mine øjne åbne..
Hvis jeg så en nat har søvnproblemer og ender med at få sovet 2 hele timer ialt så er jeg rigtig frisk dagen efter, klar i hovedet, glad, vittig osv.

Kan ikke rigtigt forstå mig selv! håber der er nogle som kan give mig nogle gode svar..!

Mvh Jonn på 19

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 16:25

Gå til læge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 16:27

Sov lidt mindre - det hjælper tilsyneladende

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-12-06 16:27

Hejsa '
Så er det en god ide at kontakt din læge - måske du lider af søvnabnø. Hvor man i perioder holder op med at trække vejeret imens man sover.
Jeg har det selv men ikke nok til at man/lægerne vil gøre novet ved det.
Problemet er at en ilt procent falder så meget at man lige når at vågne lidt.

Det er let at tjekke da man får en lille elektronisk log med hjem man sætter på fingeren om natten. Denne dims måler puls og iltprocent.

Hvis du også snorker eller vågner med meget tør mund kan det også være et tegn på samme....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-06 16:39
Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 16:40

Tegn på Depression, tal med din Læge.
http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/index.jsp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-06 16:43

det behøver overhovedet ikke at være tegn på sygdom - hvis man får sovet hvad man behøver (det kan variere meget både fra person til person og gennem dagene/nætterne) vil man være rimelig frisk når man vågner - sover man derimod for længe kan det netop vise sig som sløvhed igennem resten af dagen - mon ikke de fleste har prøvet at vende sig om og sove videre af den ene eller den anden grund - netop med det resultat at man vågner helt bullen i hovedet og næsten ikke kan tage sig sammen ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-06 17:04
Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-06 17:12

Jeg tror stadig, at det har noget med din livsstil at gøre

Citat
Når jeg sover en nat ca. 7-8 timer så er jeg ret træt dagen efter og om aftenen kan jeg dårligt holde mine øjne åbne..

http://www.kandu.dk/Spg86947.aspx#953986

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 17:19

Alle tror - INGEN ved

Gå nu til læge.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 17:49

Depression eller dårlige natvaner/ værthus besøg______

Spørger er 19 år, det burde tænde en LAMPE______

Gå til Lægen:
Fatter ikke mennesker/ brugere - smider det herind, så andre kan give mere eller mindre DÅRLIGE råd...ER DU SÅ BANGE FOR AT SNAKKE MED DIN LÆGE.
Så er der noget GALT.

Men nu er det også en meget SVAG FORMULERING, du lige sådan fyrer af her ======= så du fejler ALT OG INTET.

Og så på samme tid....

Sgu - da godt man kun er sig selv NÆRMEST.
Dette er kun ORD, ikke GERNING.

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 07-12-06 22:19

Prøv det her ur, det har hjulpet mig: www.sleeptracker.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 22:23

den sleeptracker er fup og fidus

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 200 point
Dato : 09-12-06 14:50

Hej!

Jeg har det på samme måde af og til. Lidt i perioder. Jeg mener ikke, at det nødvendigvis hænger sammen med sygdom (depression eller lignende) selv om det er en mulighed. Men stress kan være en væsentlig faktor. Privat stress, arbejdsmæssig stress eller en kombination af begge. Noget der helt sikkert ikke er befordrende for et godt søvnudbytte er uregelmæssige sengetider (herunder natarbejde og skifteholdsarbejde) og koffein (kaffe, cola, te, guarana osv) i alle former senere end klokken 17-18. Prøv i 2-3 uger at gå i seng på samme tid hver aften/nat også på fridage/i weekends og se om det gør en forskel. Hvis du snorker kan du også have gløde af en af de nye sprays som lægger et tyndt lag "something" som gør det sværere for den bløde gane at komme i svingninger... Det vil også gavne nattesøvnen hos en eventuel patner.

Good luck!

Venlig hilsen Sismo

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 30-01-07 16:13

Tak for svarene sismofyt og i andre..

Tror det har noget at gøre med hvad jeg vender min krop til