/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Alm. router sammen med trådløs
Fra : Poulchr7
Vist : 1054 gange
100 point
Dato : 02-12-06 03:26

Jeg har lige bestil bredbånd og fastnet-telefoni hos CyberCity. I den forbindelse glemte jeg, at den almindelige router, der følger med, ikke er trådløs. Mit spørgsmål lyder derfor: Kan jeg forbinde min egen trådløse router ( Linksys Wireless-G Broadband Router) med CyberCitys?

Kommentar
Fra : smik

Dato : 02-12-06 07:28

Ja det kan du godt.

Her er lidt til inspiration http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-12-06 11:23

JA sådan er nettet jo sammensat hele jorden rundt, så hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-12-06 11:31

Ja - og det virker her.
Jeg har Cybercity som ISP. På den medfølgende router har jeg koblet min aldrende D-Link DI 624 wireless broadband router.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-12-06 12:36

Jeps det virker fint. Jeg har gjort det hos min søn på samme måde. Cybercitys router først og så den helt nye Linksys VRT300N trådløse bagefter. og der er net i hele opgangen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-12-06 12:36

Husk endelig kryptering

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-12-06 14:18

Hej "smik" det er vel nok en god anvisning du har fundet - den snupper jeg lige.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-06 17:24

Det link som SMIK har lagt, viser reelt to routere koblet sammen, men hvor router 2 er blevet dekraderet til at opføre sig som en switch med med access point. Så der er reelt kun tale om én router.
Den samme fremgangsmåde kunne laves med router 1 og en switch samt et access-point, sat i porten på en af LAN udgangene.