/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Smelt, godt foder til sump..
Fra : Ard
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 01-12-06 19:52

Jeg har hørt om noget godt foder til sumpskildpadder. Det er en lille fisk, der hedder smelt. Den kan købes frosset på pose. Så har jeg været flere steder og spørge efter smelt, men uden held. Nu prøver jeg i Kandu's forum, om der er nogen, der kan hjælpe. Alle bidrag modtages med tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 23:30

Her er nogen som har købt dem i Metro : http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=3523

Pjat ....

Smelt er i familie med lodder (på grønlandsk: Ammassatter). Det er nok dem du har hørt om?
Det er disse rimeligt ildelugtende (..grønlændere og jeg finder dem velsmagende med sælspæk og æble ), som i danmark sælges i alle velassorterede dyreforetninger og supermarkeder som hunde/katte 'guf' i form af tørfisk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 23:36

Ps. Jeg glemte jo helt at du ville have dem 'frisk' frosne

Du kan købe frosne ammassatter i "Det Grønlandske Hus": http://www.sumut.dk/

...ind af porten og ned i kælderen til venstre

Hvis ikke du bor i København? Så findes der også grøndlandske huse i andre storbyer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 23:42

Pps. Du skulle nu prøve at smage dem selv: http://knr.gl/index.php?id=1313&tx_ttnews%5Btt_news%5D=11334&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1353&cHash=2219bc859f

..de har ikke den samme 'ramme' lugt og smag hvis de har været frosset ned friske, som de har i tørret tilstand. De minder så mere om en blanding mellem stegte sild og stegte sardiner

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-06 23:45

Så vidt jeg husker er de rensede, dem man køber i "Det Grønladske Hus".

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ard

Dato : 26-01-07 00:06

Tak for svaret molokyle.