/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lykkeligste folk i verden???!!
Fra : AH-JB
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 01-12-06 17:45

Dansker er det lykkeligste folk i verden, står der i dr.dk/nyheder....

Er vi egentlig det ???

Vi har alle livs nødvendighederne sundhedfoskring, penge, mad, uddanelse osv.
Men antallet af selvmordsforsøg blandt 15-19 årige er steget med en tredjedel fra 2001 til 2003 og nu ligger på sit højeste niveau nogensinde ! Det viser helt nye tal fra Center for selvmordsforskning.

Hvorfor er der mange der føler tvang og ubehag???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 17:46

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-12-06 17:53

Citat
Hvorfor er der mange der føler tvang og ubehag???

Selvom danskere har menge goder tror jeg desværre også at vi nok er blandt de mest stressede i verden.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-12-06 17:59

Ræs ræs ræs og ræs......at leve op til andres forventninger - at leve op til egne forventninger - for store forventninger til andre - for store forventninger til sig selv - for store ambitioner - for store a,bitioner på egne vegne - ambitioner på sine børns vegne - karriereræs - skoleræs - materialisme overalt - at have meningen at materialistiske ting 'gør' en personlighed - tro at ens hjem, påklædning og i det hele taget materialistiske niveau, viser at man er 'rig' - tro at rigdom spejles i guld og glamour - at føle utilstrækkelighed hvis man ikke ejer 'det sidste nye' i 'ting og sager'.

Mindreværdsfølelse og manglende selvsikkerhed - er egenskaber som, i hvert fald jeg, ser tydeligere og tydeligere blandt de unge jeg har med at gøre - trist, meget trist - men desværre fakta.

Vi ER privilegerede her i landet men der er to gamle talemåder der desværre passer så godt på de fleste af os:

" Mer' vil ha' mer' "

" Hvo haver, skal mere gives "

- vi bliver aldrig helt tilfredse, vi vil altid skæve over hækken ind til naboen - for at se om han har tilegnet sig noget som vi ikke selv har.

Vi er blevet alt for materialistiske og glemmer det væsentlige i livet - Kærligheden, Helbredet osv. Nogle opdager fejltagelsen, når de oplever noget slemt hvor livets ende har været i sigte, nogle opdager det når de får en alvorlig diagnose.....
- Men hvorfor mon der skal så meget til, før vi lærer at sætte pris på dét vi har - i stedet for altid at jagte mere.

I øvrigt et godt oplæg!

Venlig hilsen og god weekend til Jer allesammen
Dorthe.

Kommentar
Fra : AH-JB

Dato : 01-12-06 18:01

Tak for dit svar Dorthe...

og til alle andre..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-12-06 18:06

at vi har nogen unge som mener livet ikke er værd at leve, gør os ikke til et mindre lykkeligt folkefærd.
Vi har et fungerende velfærdssamfund, hvor selv de ældre er oven ud tilfredse. ( bevist ved rundspørge ) vi har så nogen aviser, som altid finder en der ikke er tilfreds, smasker det på forsiden og siger at sådan er det i hele landet.

At der er nogen unge mennesker som af kærste sorger, pga mobning eller andre grunde vælger at tage livet af sig selv, viser jo bare at de måske er lidt snæversynede.
Vi er måske i krig, men mærker det jo ikke i dagligdagen. Vi æder os mætte hver dag. der er endog penge til at vi kan æde os smældrende fede. Vi har et velfungerende uddannelses system, som ikke koster os penge. vi får enda penge for at uddanne os ( su ).

Hvis der er nogen der ikke er lykkelige, så er det i bund og grund deres egen skyld. Der er ihvertefald ikke mange udefrakommende ting som kan øddelægge det.

Min mening.. hehe.. Junior

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-12-06 19:12

Jeg er f...... ikke lykkelig - Jeg mangler lige 8.000 kr til et GPS-anlæg til min Volvo. De penge, jeg har, skal bruges til et krydstogt i Grønland om 3 måneder.

Så lykkelig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 20:20

Unødvendigt med en GPS i en Volvo..............den kan da ikke køre så langt at den bliver væk.

Der findes da mange lykkelige mennesker, og det er dem som bliver kimset af, fordi de ikke gider følge mode og forskellige trends.

Lykke er måske at være glad for det man har. Man kan da godt have drømme, men det er jo som regel ikke noget der går i opfyldelse, og det er vigtigt at acceptere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 01:28

..og så er der alle dem, som ikke liiiiige har så meget at juble over: De syge, de handicappede, narkomanerne og de hjemløse. Selvom der også inden for disse grupper af befolkningen, skam er nogle stykker med livsmodet i behold.

Mig bekendt har gruppen af de socialt dårligst stillede fået det, om muligt, endnu dårligere under den siddende regering og gruppen er blevet større og yngre.

Der har f.eks. i nyere tid ikke før, været så mange hjemløse danskere ...og grønlændere som nu. ..og hjemløshed er ikke, som mange fejlagtigt tror; noget 'de selv har valgt'.

Den såkaldte 'sammenhængskraft' i samfundet, det som før kaldtes solidaritet, har trange kår i Danmark. Underligt nok medens vi samtidig, rent statistisk, aldrig har været mere velhavende.

Hér skal man nok finde en del af forklaringen på de unges stigende selvmordtal.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-06 01:45

Det lykkeligste folk? Hmm! Hvordan måler man det? De unges selvmord? Tjah måske for mange breaking news! Hvis man ser en ung person udløse en selvmordsbombe så kan man godt komme i tvivl hvor man er henne i den her verden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-06 01:46

Og hvor meget Tvind og manipulation der findes?