/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Film-fejl efter opgradering
Fra : dreyer
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 01-12-06 16:47

Efter at have opgraderet min computer med et nVidia-grafikkort (GF6200) og en ny bred-skærm (TFT) kan jeg computeren ikke længere afspille film. Prøver man går CPU'en på 100% og pointeren opdateres herefter cirka en gang i sekundet. Alt andet synes at gå i stå.

Jeg har prøvet forskellige fil-formater og afspillere, men der sker det samme: Ingenting.
Åbner jeg afspilleren uden at starte en film er der ingen problemer.

Jeg har koblet min nye monitor på grafikkortets DVI-udgang, den gamle monitor (også TFT) på VGA-udgangen. De kører to forskellige opløsninger, og den nye skærm er primær, og er extended til den gamle.

Håber du har en god forklaring og løsning!

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-06 16:51

hvordan ser det ud med opløsningen på din primære skærm og på den sekundære

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 01-12-06 17:00

Hej!
Tak for interessen!

Primær: 1680 x 1050
Sekundær: 1280 x 1024

Jeg har prøvet at starte filmen på både den ene og anden skærm, men uden at fjelen forsvandt af den grund.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-06 17:09

og der er installeret den rigtige driver til både grafikkort og skærme

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 01-12-06 17:16

Jeg har hentet nyeste driver hos nVidia, så det burde være som det skulle være. Jeg forsøgte også at køre med den medfølgende driver, men det virkede li'så dårligt. Måske endda lidt værre.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-06 17:19

prøv lige at kigge i Start - højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering - måske er der nogle gule spørgsmålstegn

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 01-12-06 17:24

Nej, det er som det skal være. Jeg skulle mene jeg har tjekket for de mest almindelige fejl (men selvfølgelig kan jeg ha' overset noget).

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-06 01:48

Geninstaler codecs!

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-06 12:57

Jeg ved sgu ikke rigtigt er nok noget på herrens mark omkring dette, Måske codecs som tedd siger selvom jeg ikke tror det er det.
Måske du skulle prøve at slette begge drivere og installere dem igen. Eller en lille oprydning i regedit.
Ja sågar på hele pcen, Det skader da ikke om ikke andet. Det gavner kun.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 02-12-06 13:37

Hej!
Jeg har forsøgt forskellige ting, uden held.

Forsøg med ny driver: nVidia Control Panel tog et kvarter om at åbne efter at have stået og høvlet på harddisken (efter lyden at dømme lhøvlede den samme sted hele tiden). Sådan var det hver gang man pillede ved control panel. Ingen video-visning.

Forsøg med ældre driver: nVidia Control Panel kører igen. Ingen video-visning.

Afinstallering af små utilities som fulgte med monitoren (en Samsung), da jeg på et forum har læst, at det godt kunne have negativ indflydelse. Ingen video-visning.

Afmontering af VGA-monitor: Ingen video-visning.

Afinstallering af codecs: Ingen video-visning. Den når ikke engang til at brokke sig over at codecs mangler, men hænger før den når så langt. Den når kun at åbne afspillerens vindue.

Efter hver ændring har jeg rebootet, og i flere tilfælde kørt reg-cleaners.

Jeg burde nok ha' købt en ATI... Men flere forslag er velkomne!

Hilsen
Dreyer

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 04-12-06 01:04

Det lykkedes mig endelig at få l****t til at virke. Efter at have søgt mange fora igennem og prøvet forskellige drivere fandt jeg endelig en der kører fint: Version 82.12, som jeg fandt på MSI's hjemmeside (det er et MSI-kort). Nyeste drivere fra nVidia virkede slet ikke til formålet, nogen jeg fandt på 3DGuru.com virkede en lille smule, men ikke særlig godt.
Man kan undre sig over hvorfor nVidia ikke gør deres drivere bagud-kompatible, men de er åbenbart mere interesseret i at sælge nyeste kort - en forretningsstrategi der gør, at jeg ikke vælger en nVidia næste gang.

Tak for forslagene.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-06 18:54

Mht drivere til grafikkort plejer det nu også at virke men især Nvidia har til tider haft lidt problemer når man ville opdatere driveren, Så var det kotume at man først fjernede den driver der var installeret for så derefter at installere den nye. Ja sådan er der så meget men godt du fik det til at virke. Jeg behøvede faktisk ikke at få nogle point da det jo helt var dig selv der fandt løsningen.
Men tak alligevel.