/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mikrofon til gruppeinterview
Fra : svak
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 01-12-06 14:59

hej

jeg skal foretage et gruppeinterview og skal i den forbindelse bruge en mikrofon, jeg kan stille på bordet og de syv deltageres stemmer skal kunne opfanges tydeligt og gemmes på en diktafon.

er der nogen, der kan skaffe et link til en sådan mikrofon?

og har nogen evt. erfaringer med sådan et arrangement?

pft.

svak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 15:12

At lave sådan et setup, uden at hele "rummet" kommer med er ikke så nemt endda. En almindelig nyre eller supernyre opfanger mestendels lige foran. Og på afstand snupper den en del reflektioner.

Hvor mange deltagere er der?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 15:12

Hvad må det koste?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 15:14

http://studie.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=9432 kunne være et forslag. Men den kræver phantompower! Har du det til rådighed?

Kommentar
Fra : svak

Dato : 01-12-06 17:43

der bliver op til syv deltagere.

pris: kommer lidt an på, hvad det er for noget grej, men kom gerne med forslag op til 2000kr.

og så skal det være med et jackstik, der passer ind i en diktafon

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 18:53

Det er lidt noget nams, idet diktafonen nok har automatik følsomhedsindstilling. Dvs lyden kommer til at pumpe, med en masse baggrundsstøj mellem snakken.

Forsøgsvis bør du henvende dig i en velassorteret musikforretning, f. eks. Eskildsen eller Aage og simpelthen prøve dig frem medens du er i butikken.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 18:54

For 2 kg kan du få en aldeles fin mikrofon. Det svage punkt tror jeg er diktafonen. Den er meget lidt egnet, hvis det er noget der skal videresendes.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 31-12-06 23:00

Lydkvaliteten, d.v.s forståeligheden af, hvad der bliver sagt, vil aldrig blive særlig god, når så mange skal tale i den samme mikrofon. Der vil på grund af afstanden til mikrofonen komme "rumklang" med - man har af og til oplevet det i radioudsendelser, selv med bare 2 medvirkende, hvor mikrofonen bare har stået på et bord mellem de talende. Mikrofonen skal være tæt på personen, der taler. Man ser det f.eks. ved interviews i tv, hvor reporteren altid vender mikrofonen frem og tilbage. Selv den bedste mikrofon kan ikke fjerne uvedkommende lyde og reflektioner. Og det nytter ikke noget bare at skrue op - støjen følger med!