/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Forbindelse mellem pc og bærba
Fra : suspiria
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 01-12-06 14:46

Hejsa

Vi købte os en bærbar igår og har nu været nede i Merlin efter et Patch Cable UTP CAT5e, og vi har da også tilsluttet stikket så der burde være forbindelse, men hvad gør man for kunne overfører filer fra den ene til den anden? Er helt ny inden for dette område så håber på nogle der gider at hjælpe :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 15:56

start > kontrolpanel > find guiden netværksindstalation.
Så burde det gå af sig selv.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-06 16:21

som e.c skriver skal i bare køre den netværksguide der er med i XP. Og i skal køre den på begge pcer og vælge de samme indstillinger. Dereftr kan i dele de mapper i ønsker ved at højreklikke mappen og vælge Deling og Sikkerhed. Du vil så efterfølgende kunne finde dine dele mapper i Netværksteder

Kommentar
Fra : smik

Dato : 01-12-06 18:07

Husk hvis i bruger kable imellem de to maskiner så skal det være et X Patch kabel, elles skal der være en hub eller switch imellem de to maskiner.

Mhv. Smik

Kommentar
Fra : smik

Dato : 01-12-06 18:14
Kommentar
Fra : smik

Dato : 01-12-06 18:21

Så lige denne her osse..

http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Mvh. Smik

Godkendelse af svar
Fra : suspiria

Dato : 02-12-06 17:08

Tak for svaret Fijala.