/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rigtigt forstået ???
Fra : refi
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 01-12-06 10:40

Har jeg forstået det rigtigt - eller ??????

Bliver den nye TV2News KUN sendt pr satellit ????

Det var egentlig det hele

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:40

Bortset fra diverse kabelsendere naturligvis

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-12-06 10:44

Næ ,vi kan modtage den på prøve kanalen,TeliaStofa,den store kanal pakke,(Århus antenneforening) kl 12:00

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-12-06 10:45

så ikke din sidste kommentar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-12-06 10:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:47

ans

Det har jeg læst - det er derfor jeg spørger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:50

Men så spørger jeg da lidt anderledes...

Kan den fanges med UHFantenne...

Kan den fanges på - hvilken satellit ?

Jeg er udmærket klar over den bliver betalingskanal, men den er jo gratis i december

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:04

På sattelit er det kun Viasat., sølv eller guldpakke til ca. 3000 kr /år eller mere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:08

Jeg har undret mig over, at man foregiver at alle kan se kanalen (lyder næsten som en gave til folket) når TV2 nyhederne fortæller om dette fantastiske tiltag og har derfor spurgt dem om baggrunden:
Citat
TV 2 har indgået en aftale om distribution af den nye tv-kanal med foreløbig TDC Kabel TV og Viasat. Vi forventer, at der kommer flere distributører til, herunder Telia Stofa, mens Canal Digital ikke kommer til at distribuere kanalen.

Begge satellitoperatører blev tilbudt muligheden for at distribuere TV 2 NEWS eksklusivt. Netop eksklusiviteten er meget værd for en satellitoperatør, fordi man derved får en fordel, som konkurrenten ikke har. Og netop derfor er en satellitoperatør parat til at betale en særlig høj pris i form af et eksklusivitetsbidrag.

Denne eksklusivitetsbetaling er så høj, at dette var en afgørende faktor for at få økonomien i TV 2 NEWS til at hænge sammen, og derfor var der ikke andre muligheder end at udbyde den eksklusivt til den højstbydende af de to satellitoperatører. I dette tilfælde valgte Viasat at betale det største beløb og vandt derfor retten til at distribuere TV 2 NEWS.

Alternativet til eksklusiviteten ville have været, at økonomien i kanalen ikke var på plads, og derfor kunne den nye nyhedskanal kun blive til virkelighed i kraft af eksklusivitet.

TV 2 har altså valgt at prioritere etableringen af en nyhedskanal, selvom det betyder, at kun den ene af de to satellitoperatører får mulighed for at distribuere kanalen.

Man kan dog også se kanalen på andre måder - via TDC Kabel TV eller via antenneforeninger, der indvælger kanalen i programudbudet.

Men det er rigtigt, at ikke alle kan se kanalen. Sådan har det været med alle nye kanaler siden 1988, så det er almindeligt kendt, at nye kanaler ikke automatisk kan ses af alle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:10

Udmærket, men det besvarer ikke spørgsmålet....

Kan den fanges hvis man IKKE har kabeltv eller viasat/canaldigital

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-06 11:20

DET burde fremgå af svaret fra TV2. Svaret er nej!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-06 11:22
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:23

_og altså heller ikke med Canaldigital hvor man ellers kan se de andre TV2 kanaler, Film, Zulu og Charlie.
Jeg har ikke råd til to sattelit abbonnementer så TV2News fravælges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:25

Se det besvarede så en del - måske alt

Det kan da ikke være i tv2s interesse at ALLE ikke får muligheden for at se HVAD de køber inden de køber det....

Dem der ikke har kabel eller viasat opdager jo aldrig hvad de går glip af (eller sparer )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:26

Sorry BjarneD

Indlæggene røg ind i hinanden..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:27

Det med at se den på computeren er jo kun en midlertidig reklame

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:28

Med andre ord.....

Ingen mulighed for at "prøve" den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:29

Hov

Er den på nettv ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:30

Eller mente du bare den reklame som også er på TV2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-12-06 11:34

Jeg tror du fra kl.12:00 i dag kan se det på nettet, det fremgår da af mit link.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:35

Det mest irriterende er al den forhåndsomtale fra en delvist licensfinanceret TV kanal og så reklame for noget rent kommercielt inde i selve programmerne og ikke i reklameblokken.
Gad vide hvor stor procentdel af befolkningen der vil kunne se den?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:41

Gad vide hvordan den netudgave vil køre for selv med min 2 mbit forbindelse hakker nedtællingen en smule (og forbindelsen holder hastigheden har jeg lige set)

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:46

Tak for svaret BjarneD.

Vi venter med "spændimg" på at klokken bliver 12

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 11:56

Jeg ved nu ikke om jeg gider vel vidende, at det er usandsynligt at jeg kommer til at se den rigtige udgave, og mit TV kabel til grafikkortet er gemt langt væk efter at have set nettv kvaliteten på en TV fladskærm.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-12-06 12:23

TV2 =

Viasat =

Canal Digital =

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 13:04

Tja, de giver i hvert fald ikke ved dørene og spiller vel lidt på vores behov for passiv adspredelse i en travl hverdag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 13:07

Hvad så refi, kan vi lige få en anmeldelse på TV2 News på nettet?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-12-06 14:02

Sikkert....men jeg spiller ikke med.

Jeg vil ganske simpelt ikke betale 5.000 om året for at få dække et kunstigt behov for både TV3-kanaler, TV2-kanaler, sportskanaler i det uendelige, adskillige lige intetsigende tegnefilmskanaler osv.....

Derfor er udbuddet hjemme begrænset til: DR1, DR2 samt TV2.
Vi får heldigvis både spillet brædtspil, talt sammen, og får læst både bøger og magasiner.
Der er heldigvis rigeligt med passiv underholdningsværdi i ovenstående udbud

... jeg var IKKE mere tilfreds med hverken programkvalitet, variation, eller antallet af programmer da jeg boede hvor jeg havde adgang til TDC's kabeltv.

Konklusion: TV gør ikke mennesker lykkeligere eller gladere, og dermed heller ikke endnu en 24-timers nyhedskanal..... (måske konkluderet på et spinkelt grundlag - nemlig min egen overbevisning )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-06 16:31

Jeg forstår din holdning, Berpox.
Når først de har fået fat i en gør de hvad der passer dem. Canal+ har lige fjernet 2 filmkanaler og erstattet dem med en sportskanal og det er fuldstændig uden betydning for mig, dels har jeg opsagt abonnemnetet og dels ser jeg sjældent sport og slet ikke det de byder på og filmene er de samme der kører i ring måned efter måned, men jeg er træt af TV2 og DR's evige genudsendelser og så deres forstokkede måde at håndtere store begivenheder ved at sende det samme på samme tid.
DR2, Zulu og Charlie er så en mulighed for at se noget andet, men man skal betale dyrt for kortservice fordi politikkerne ikke kan tage sig sammen til at forlange alle de kanaler udsendt på digiTV sikkert for ikke at blokere for privatiseringsplanerne hvor tiltaget med det stort opslåede TV2News nok viser lidt om hvordan et privatiseret TV vil håndtere tingene. I dag handler det jo ikk eom hvad det koster at producere, men om hvor meget man kan bon'e kunderne for.