/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min skærm siger no signal
Fra : Surf
Vist : 1037 gange
100 point
Dato : 01-12-06 00:54

Jeg lod min computer være tændt. og kom først hjem kl 21:30 eller der omkring men først ved 23 tiden vil jeg ind og spille igen. jeg hadvet nemlig slukket skærmet så den ikke bliver varmt.

Da jeg så ville tænde den sagde den no signal. den vil simplet hent ingenting. var bare sort hele tiden. Og uannet hvor manger gange jeg tændte og slukket den så den no signal

alle ledeniger og forbindsler er sætte rigtig i. både med strømt og det hele

i min frustasion (kan ikke huske hvordan det staves) kom jeg til trykket på standy. men ved ikke om det har noget med det at gøre

på et tidspunkt hvor den hadvet stået lidt og ikke var tændt. tændte jeg den igen og jeg ku se bundkort logoet

når jeg tænder for min computer siger den bib bib-bib-bib-bib-bib-bib-bib hvis det har nogen betydening

har jeg ret at jeg skal ind i biosen eller hvad

håber at i vil hjælpe mif og tak på forhånd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 01:16

Tjek dit skærmkabel ...igen !

Bib, bib osv. tyder på problemer med din RAM ...men det bør være udelukket ifbm. din skærm

Det lyder som om der er en 'dårlig' forbindelse et sted.

Løsning: Skild HELE 'lortet' ad ....og saml det igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 01:41

nu vil jeg lige sige at jeg ikke har tælt hvor mange bib der kommer

Men vil lige sige når den stået slukket i 20 min så vil den godt men så sidder mussen sig fast og skærmet bliver sort og siger no signal

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 02:14

En 'bug' på dit skærm-/netkort?

Download nyeste firmware til bund-/skærmkort osv. .... eller sluk HELT for computeren (Hiv stikket ud eller sluk HELT for strømmen [=kontakten] !!!)

Din 'fejlagtige' opsætning kan ligge latent i kortets EEPROM

..og denne slettes først uden strøm i mindst 5 min.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 02:36

nu ved jeg hvor mange bib den siger. nemlig biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiib bib bib bib

hvad betyder det så

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 03:01

RAM fejl

Primary... eller skærm RAM !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 03:05

Tryk lidt på dit skærmkort, så det sidder 'rigtigt' i (PCI/APG) slotten.

Måske det hjælper?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 03:07

AGP ..det er = Accelerated Graphics Port !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 03:10
Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 04:56

det er nu en pci express jeg har

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 05:02

og man kan godt se noget på skærmet. når den har være slukket i et stykke tid

og selv om jeg ikke kan se en skid. men bare sort skærm kan jeg godt høre at windows når jeg genstarte den

men så kan jeg ingen ting med musen og tataturet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-06 09:24

http://www.backside.dk/beep.php

http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/beep-koder.htm

Citat
If the system video adapter is an add-in card, replace or reseat the video adapter. If the video adapter is an integrated part of the system board, the board may be faulty.

herfra: http://www.hcma.dk/tips101to110.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 09:25

Hvis du kan se bios opstart/logo - så er der forbindelse til skærmen og den virker.
Hvis den bliver sort eller underlig ved start af selve windows - så er det nok din driver eller skærmindstilling som ikke passer helt. Har du mulighed for at starte i fejlsikret tilstand. (F8)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:16

Som du kan se er vi nu 3 som foreslår det samme:

molokyle -------> ..Tryk lidt på dit skærmkort, så det sidder 'rigtigt'

miritdk ---------> ..reseat the video adapter.

e.c -------------> ...så er der forbindelse til skærmen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 12:41

og hvis det nu ikke er det

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 12:41

og hvis det nu ikke er det

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 12:41

og hvis det nu ikke er det

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-12-06 12:43

ups min mousepad er hvis for følsomt. kom til at klikke 3 gange på den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-06 12:43

så er det noget andet x 3

det ved du ikke før du har forsøgt dig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 13:19

Held og lykke med dine skærmforsøg.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 02-12-06 05:31

ham der plejer at hjælpe min med min pc siger eller er bange for at det er grafikkorte der er i vejen med. Så han tog den med hjem og se om han ku lave det eller om jeg sku ha et nyt et

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 11:16

Vi venter i (høj-)spænding

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-06 11:21

venter med i den spænding - pøj pøj med det

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-12-06 20:10

Nu viser det sig at det er bundkorte der er galt med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-06 20:13

øv da - surt

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 07-12-06 11:24

Nu har dem hvor jeg har købt mit bundkort sendt den til asus. og der vil så gå 4 til 8 uger før jeg har den eller en anden en tilbage igen

arrrg så længer kan jeg da ikke vente med at spille igen

så bure de ikke at låne mig en indtil jeg har den igen. men ham der altid har hjulpet mig med min com siger at der hvor jeg har købt den, ikke kan gøre noget. og der ved heller ikke låne mig en

så jegn og ham er blivet enig om at købe en ny en i stedet. så har jeg den anden når jeg kommer tilbage igen. som reserver. hvis et eller andet skulle gå galt

men hvad siger i at jeg skal gøre