/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
lave en ekstra dør
Fra : myanne
Vist : 1007 gange
300 point
Dato : 30-11-06 22:14

Hej, håber nogen kan give et godt råd.
Jeg bor til leje og min bagdør er en gammel stald halvdør. Jeg har talt med udlejer om at jeg skaffede en dør og så satte han den i. Problemet er at jeg ikke kan finde en dør, da det ikke er standard mål.
Jeg vil så lave en ekstra dør, som skal gå ind ad. Jeg har en stor plexiglasplade og tænkte at man kunne lave en ramme af lister og så sætte hængsler på? Det vil være dejligt at døren ikke bliver blændet hver vinter.
Er der nogen der har en god ide til dette? Det skal være let at forstå, da jeg ikke er særlig god til håndværk, uden en god "brugsanvisning"

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-11-06 22:21

hvor meget vil du ofre på en ny dør , det er ikke ret meget mere du skal give for en dør efter mål
skal det være en af de helt billige , kunne det være den kan passes til hvis der ikke er den helt store forskel på målene

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-11-06 22:21

Det lyder egentlig meget fornuftigt at du vil slippe for træk og kulde, men "lister alebe klarer nok ikke at holde en plexiplade plan. Med for tynd ramme vil arrangementet hurtigt blive vindskævt, så du skal næsten op i samme rammedimension som du ser i en fyldingsdør. Det lyder næsten som om du bor et stykke uden for storbyen, så måske skulle du eller din husvært tage kontakt med den lokale snedker.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : myanne

Dato : 30-11-06 22:52

det jeg ville med den dør, var en nødløsning her og nu, da jeg forventer at udlejeren på et tidspunkt finder en løsning.
Jeg kan nok ikke forvente at det bliver lavet i denne vinter og koldt er det jo ved at blive. Udlejer vil have en dør der passer til husets vinduer, som er sprosser. Jeg har undersøgt priser på standarddøre med sprosser og de er dyre, så speciel mål bliver kun endnu dyre.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-12-06 01:03

Der findes folde- og harmonikadøre der er meget fleksible i breden og kan tilpasses i højden.
Prøv Google; foldedøre eller www.foldedøre.dk

Bjørn

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-12-06 05:28

umidelbart lyder det som om den bedste løsning for dig lige nu vil være at vælge et gardin
find et godt tykt og tungt gardin , så det falder tæt til , det vil nok være den bedste løsning

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 01-12-06 07:01

Et forslag kunne være at du på selve døre laver 2 rammer , satte isoleringsmateriale ind og derefter skruer en plade på, derefter kan du på gerekten lave en tilsvarende ramme som går ind over døren sådan at den møder den anden ramme og derved også får lavet et vindspærer, husk at tage højde for
at døren svinger udad. men det er vel også et spørgsmåæ om udlejer vil accepterer løsningen.
Du kan selvfølgelig tage gerekterne af og sætte em udenpå den isolerede del.det eneste der ses er at udgangen bliver fremhævet
mvh nsl