/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rengøring af termokaffekande
Fra : Bobcat01
Vist : 3654 gange
120 point
Dato : 30-11-06 20:36

Kender nogen en god måde at rengøre en termokande, der altid har været brugt til kaffe.
Den skal nu bruges til the, og giver en afsmag.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 30-11-06 20:42

Hvis du kommer bagepulver i termokanden og hælder kogende vand i skulle kanden indeni gerne blive fuldstændigt ren. Pulveret bruser op og renser.

Med hensyn til kaffesmagen aftager den med tiden. Men det er kun "rene" thedrikker der får eftersmagen. Jeg er selv kun ren thedrikker og taler derfor af erfaring.

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 30-11-06 20:44

Kom en af de piller der bruges til opvaskemaskiner i kanden, sammen med varmt vand og lad den stå i nogle timer, så skulle det været klaret.
mvh. Kalle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-06 20:49

eller den giftige(og hurtige) vej - citronsyre blandt i vand - men kun i glaset - skyl grundigt

der er garanteret ingen afsmag efter den tur

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-06 20:51

Prøv at se hvor mange gode tips der om rengøring af termokande her på kandu http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=termokande&sa=2

//bentjuul

Kommentar
Fra : blank

Dato : 30-11-06 21:04

he he, godt link bentjuul Må indrømme at de samme råd går igen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-11-06 21:06

Jeg kan nu godt lide både kaffe og the og opdager altid hvis en kaffedrikker liiige har lånt en termokande til the

Min mor siger faktisk at hun kan smage, når kaffen bliver hældt på en thekande... Det kan jeg godt nok ikke...

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre 100 %
Og tricket med bagepulver/natron tager ikke bismagen...

Måske mirits syrebad?? Meld gerne tilbage, hvis du finder noget, der virker...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : blank

Modtaget 130 point
Dato : 30-11-06 21:17

Tja, vi har jo alle vores smagsløg og synspunkter

Hvorfor køber du ikke bare en ny termokande. Så har du både een til kaffe og en anden til the. Det bruger vi herhjemme, da jeg kun er thedrikker og anden part begge dele.

Jeg bliver aldrig voksen siges det, når man ikke drikker kaffe

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 30-11-06 21:33

Hej

Groft salt og en sjat vand og ryst så kanden i ½-1 minut og den er helt ren .

mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : Bobcat01

Dato : 30-11-06 21:38

Tak for svaret blank.
Ja, hvorfor gøre sig alle de besværligheder.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 30-11-06 21:53

Nogle gange er det nemmere at springe over hvor gærdet er lavest

Tak for point - glad for at kunne hjælpe.