/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ikke mod Virus Indbrud via WEB
Fra : svendgiversen
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 30-11-06 20:34

Vi har haft indbrud i vort hus, og har nu sikret os mod gentagelser,
I første omgang så ingen kan komme ind, uden at forskellige alarm systemer aktiveres...

Men vi er blevet så sure på tyvene, at vi også vil bidrage til afsløringen af deres/de næstes identitet:

Er fotografering via Web Camera ikke den mest effektive måde hertil?
Der findes jo ret billige Web Cameraer, men er de gode nok; hvad bør vi som minimum anskaffe??
Og aktiveringen, sker den via bevægelses sensorer, lige som vor nye advi sirener???

De fotos vi så får af tyvene, når de prøver på at komme ind,
hvis vi gemmer dem på hard disk inde i huset, kan tyvene jo måske finde og destruere dem;
bedre hvis de straks videre sendes til en ekstern modtager...

Det er her vi er mest usikre:
Hvad kræves af lokal net for at Web Camera fotos kan videre sendes?
Og hvem bør vi sende dem til; lokale naboer, vagtværn og/eller politi??
Hilsen og tak Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-12-06 09:53

En mulighed:
Anskaf en google mail
fotoaftyv @ gmail.com
Alle indvolverede kan evt. have adgang til denne mail (mindst to)
Webcam sender mail til fotoaftyv @ gmail.com
gmail sættes til at gemme al post
Alle kan nu gå ind og kigge hvis det er nødvendigt.
Der bør nok laves skriftlig aftale og regler (omkring evt. fejlfoto)
Og der bør være mindst to til at styre det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-06 09:42

Tak e.c
Det havde je ikke tænkt på, at sende som mails, jeg troede det skulle være www til hjemmesider.

Men dette forum er vist ikke det rigtige for at få hjælp til trådløs net og web camera overførsel?
Hvor mon jeg får kontakt med de kandu brugere der har den viden??
Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-06 12:21

Det kan være at der kommer nogen forbi, som har kendskab til det du er i gang med.
Ellers er der et andet forum hvor du kan spørge.
http://www.eksperten.dk/